• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01 14:42
Ik probeer al geruime tijd om MTS bestanden, vloeiend, afgespeeld te krijgen op mijn laptop. Helaas is me dat tot op hede nog niet gelukt en heb al een heleboel geprobeerd.

Zo heb ik diverse players geinstalleerd gehad van DivX tot VideoLAN, tot KM player tot een variant op de Media Player Classic. En ook een boel codecs.

VideoLAN speelt het hele beeld af, echter hapert deze ontzettend. Het lijkt net of er telkens stills getoond worden ipv een vloeiende film. Met KM player lukte het om de middelste 15 pixels af te spelen, de rest was zwart.

Ik hoop dat iemand enig idee heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat ik deze bestanden kan afspelen.

Dance with the stars

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Zijn die .MTS videobestanden HD ? Zoja, is je laptop wel krachtig genoeg, als je laptop het niet kan bijsloffen dan ga je ze nooit vloeiend alspelen...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• robbierzz
Caveman schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:57:
Zijn die .MTS videobestanden HD ? Zoja, is je laptop wel krachtig genoeg, als je laptop het niet kan bijsloffen dan ga je ze nooit vloeiend alspelen...
Ja ze zijn HD inderdaad. Wat zou je voor specs moeten hebben om dit vloeiend voor elkaar te krijgen? Laptop is al wel iets op leeftijd, maar tijdens het afspelen komt het CPU gebruik nog niet boven de 40%, dus het lijkt mij dat 'ie nog wat speling heeft?

Dance with the stars

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn quadcore laptop speelt met vlan ook geen mts bestanden af zonder flink te haperen, dat ligt dus aan vlan niet aan de laptop. Met Nero 7 en ik geloof KM player spelen ze wel vloeiend.

HD is gewoon ontzettend zwaar, ik vermoed dat je laptop het gewoon niet trekt. Ik heb geen hard bewijs maar ik zou zeggen dat je voor vloeiende playback een recente dualcore, 2gb ram of meer, en een grafische kaart ipv een grafische chip nodig hebt. Als je ze wil gaan EDITTEN dan wordt het weer een heel ander verhaal (dat doe ik dus lekker op een core-i7 pc).

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mocht het aanschaffen van een nieuw systeem geen optie zijn, misschien is CoreCodec genoeg voor je, kost heel wat minder, maar op mijn oude systeem kan ik toch minimaal 720p materiaal spelen in combinatie met MPC.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

robbierzz schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:02:
[...]

Ja ze zijn HD inderdaad. Wat zou je voor specs moeten hebben om dit vloeiend voor elkaar te krijgen? Laptop is al wel iets op leeftijd, maar tijdens het afspelen komt het CPU gebruik nog niet boven de 40%, dus het lijkt mij dat 'ie nog wat speling heeft?
Mja, als de CPU op 40% staat lijkt het erop dat er idd nog wat ruimte is. Maar een "slechte" codec kan zowiezo haperen ondanks dat de cpu niet ten volle benut wordt. Ik ben het met de vorige poster eens, probeer eens CoreAVC, das een hele snelle codec voor HD materiaal. Het installeren van allerlei codecpacks kan ook het een en ander aan conflicten geven, ik probeer zelf een minimum aan codecs te installen (cccp en coreAVC) en dat is meestal genoeg. Die K-nogwat codecs installeren vaak meer troep dan je lief is.
btw, geef je specs eens van je laptop dan kunnen we er wat zinnigs over zeggen.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het kan ook aan een (al dan niet gammelle) hardeschijf liggen die het niet bij kan houden, zeker indien het bestand enorm gefragmenteerd op de scijf is weggeschreven. Daarnaast maakt software zoals eerder gezegd natuurlijk ook veel uit: een verse installatie doet soms al wonderen.

• robbierzz
Caveman schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:42:
[...]

Mja, als de CPU op 40% staat lijkt het erop dat er idd nog wat ruimte is. Maar een "slechte" codec kan zowiezo haperen ondanks dat de cpu niet ten volle benut wordt. Ik ben het met de vorige poster eens, probeer eens CoreAVC, das een hele snelle codec voor HD materiaal. Het installeren van allerlei codecpacks kan ook het een en ander aan conflicten geven, ik probeer zelf een minimum aan codecs te installen (cccp en coreAVC) en dat is meestal genoeg. Die K-nogwat codecs installeren vaak meer troep dan je lief is.
btw, geef je specs eens van je laptop dan kunnen we er wat zinnigs over zeggen.
Heb deze als eerste al geprobeerd, helaas zonder succes.

Laptop heeft inderdaad niet de beste specs dus verdenk steeds meer dat die roet in het eten gooit; AMD turion tl-52 1,6 ghz met 2GB geheugen erin.

Kan het uitmaken dat de bestanden waar het om gaat op de externe HD staan?

Dance with the stars

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

Ravhin

no <root>...

Dat kan, maar als je er niets anders op die bus hebt zitten heb je 480 mbps tot je beschikking en dat is zat. Het zit hem, denk ik, meer in je software. Ik heb hier een Yonah T2400 met 2GB en een GMA9500 gpu en die doet het zonder problemen (af en toe een glitch) :) .
Ik zou zelf proberen om PowerDVD 8 eens te proberen. Die pakt bij mij de MTS-bestanden vlekkeloos...
Maar eerst bovengenoemde opties uitproberen is zeker geen slecht idee :+

[ Voor 9% gewijzigd door Ravhin op 23-12-2009 08:48 ]

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik heb een celeron 1.6 Ghz CPU in mijn laptop, 720 draait ie "goed" (net aan) maar 1080 gaat ie haperen. Als powerdvd het niet goed doet, moet je misschien eens kijken wat er allemaal op de achtergrond draait op je laptop. Op de meeste laptops draaien de meest onzinnige processen die de fabricant er allemaal opkwakt. Ik moest mijn laptop goed "leegmaken" om HD materiaal af te spelen, er draaien maar 15 processen bij mij en ik moet de virusscanner uitzetten. Ik heb alleen CoreAVC en cccp codecpack erop zitten en speel video af in media player classic.

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06-2022

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Daar ga je al, je hebt een snellere pc/cpu nodig.

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

Verwijderd

Wel even opletten wie de TS is he ;)

Of reageerde je op robbierzz?

• robbierzz
Ik ga eerst de laptop eens opnieuw installeren, kijken of dat wellicht al wat uithaalt. Bedankt in ieder geval zover voor de hulp :)!

Dance with the stars

Pagina: 1