Toon posts:

bestanden afspelen direct van internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Op mijn werk hebben we een server staan met wat films en muziek.
Ik ga daar nu op de laptop via een browser naar toe en druk op play.
Dan begint de film te spelen. Ik download ze dus niet.
Nu ben ik op zoek naar een media speler waarbij dit ook kan.
Ik heb al veel gelezen, maar de meeste hebben standaard dingen van internet zoals youtibe en flicker, maar
je kan niet gewoon browsen naar een server en dan play klikken.

Is er een mediaspeler die dit ondersteunt of moet ik toch echt aan een PC gaan denken?

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
Spelers die FTP protocol ondersteunen kunnen dit wel, of er dan browsing functionaliteit er op is weet ik niet.

Overigens weet ik niet of je zomaar van buitenaf even je Bedrijfsnetwerk binnen kan komen. Tenzij je toestemming van je Systeembeheerder hebt? Verder moet je rekening houden met het feit dat streamen via Internet veel trager gaat dan op het supersnelle bedrijfsnetwerk, omdat er onderweg naar jouw PC's nogal wat bottlenecks zijn (routers ed)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Kegeltje,

Bedankt voor je reactie. Ja ik zit in systeembeheer dus toegang heb ik wel.
Films lopen via internet bij mij prima. heel af en toe eens een hapering maar voorderest geen probleem.
Het browsen moet overigens wel via http gaan en niet FTP.
Of bedoel je mediaspelers die FTP kunnen zouden ook moeten kunnen browsen?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
??? "alle" mediaplayers die op dit moment verkocht worden kunnen toch gewoon films en mp3 streamen via smb shares?

Het FTP protocol is hier juist niet voor geschikt, hierbij moet je eerst het bestand naar een lokale schijf halen en dan afspelen.

Ik zie niet echt het probleem.

\edit
sorry begreep via browser verkeerd. dacht dat je gewoon via verkenner ernaartoe kon browsen.

waarom zou je dit via een webserver willen doen als je het ook gewoon met een netwerk share kan doen.
De interaface van een mediaplayer vervangt dan eigenlijk de website

[ Voor 41% gewijzigd door Prulleman op 18-12-2009 11:02 ]

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt inderdaad wel, maar er staat zoveel op dat het mij weken gaat duren om alles te downloaden.
Vandaar dat ik nu zo werk.

Maar dit blijkt dus nog niet met een media speler te kunnen.
Wordt het toch downloaden ;-(

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Als je systeembeheerder bent, moet je toch ook wel via het LAN de hele boel moeten kunnen kopieren, lekker een keertje 's nachts naar een usb schijfje stampen en klaar..

Strava

Pagina: 1