Toon posts:

betrouwbaar draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant moet ik een thuisnetwerkje gaan opzetten.
Het budget maakt niet veel uit, echter moet het wel een menselijke prijs blijven (dus geen router van 150 eurie)
Deze moet 3 verdiepingen in zijn huis kunnen dekken, waarbij zijn desktop PC als zijn laptop (laptop staat op zolder) goede verbinding moeten hebben.
Zelf dacht ik aan een N router, echter, heb ik hier geen ervaring mee, alle linksys routers die paradigit op het moment verkoopt zijn op tweakers vrij negatief beoordeeld.
Dit projectje moet gewoon goed gaan, ik wil nergens op kunnen falen.

Iemand een idee welke router ik het beste kan pakken?

Hij gebruikt voornamelijk zijn PC om muziek mee te luisteren, evt. msn, VPN en office.

Zelf kwam ik uit op het volgende model van Sitecom:
WL-306
Echter, ik wil dit niet bestellen bij een webshop, ivm garantie en snelle support.
Ik woon in Maastricht, paradigit, dixons, mycom hebben deze router niet. Iemand nog een idee? :)

Many Thanks!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Waarom niet gewoon een eindeloos betrouwbare WRT54GL? Zet hem op de middelste verdieping en het moet wel lukken. Zowel bij Paradigit als MyCom te krijgen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

BèR schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:47:
Waarom niet gewoon een eindeloos betrouwbare WRT54GL? Zet hem op de middelste verdieping en het moet wel lukken. Zowel bij Paradigit als MyCom te krijgen.
Voor de prijs van deze kun je zelfs 2 kopen en 1 op zolder zetten en 1 in de woonkamer. Wij hebben dat zelf ook zodat wij maximale dekking hebben! 1 keer aanmelden in Vista/7 en hij pakt automatisch de sterkste die er is :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Ik heb een Linksys WRT320N en hier zijn er geen problemen met dat toestel; alles (browser, email, torrents, ...) draait hier vlot en hij loopt nooit vast in tegenstelling tot wat je inderdaad hier vaak leest in de reviews / fora. Ook de combinatie met Windows 7 geeft geen problemen. Maar om een antwoord op je vraag te geven, ik woon op het 3de verdiep en gelijkvloers heb ik ook nog steeds verbinding, uiteraard is het signaal dan een stuk zwakker maar de dekking gaat dus wel degelijk over 3 verdiepen :)

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:49:
[...]

Voor de prijs van deze kun je zelfs 2 kopen en 1 op zolder zetten en 1 in de woonkamer. Wij hebben dat zelf ook zodat wij maximale dekking hebben! 1 keer aanmelden in Vista/7 en hij pakt automatisch de sterkste die er is :)
kun je deze doorlinken? op de onderste verdieping van het huis loopt de binnenkomende netwerk kabel, kan ik de 2de router gewoon op de middelste verdieping zetten om dit signaal door te linken, zonder dat er een kabel nodig is?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:30:
[...]

kun je deze doorlinken? op de onderste verdieping van het huis loopt de binnenkomende netwerk kabel, kan ik de 2de router gewoon op de middelste verdieping zetten om dit signaal door te linken, zonder dat er een kabel nodig is?
Dat heb ik hier niet, weet ook niet of het kan. Ik heb een kabel naar boven lopen en daar gewoon een tweede router staan voor wireless.

Maar wat er wel bestaat zijn range extenders. Linksys heeft er in ieder geval 1 en geen idee of anderen dit soort apparaten maken. Maar misschien is dat een leuk idee om mee te beginnen? :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:48
Als netwerk via het stroomnet toe is gestaan, dan is dat waarschijnlijk nog het meest trefzeker.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 13:44
Controleer ook of zijn laptop wel op N werkt, anders krijg je straks het verhaal dat de laptop geen N ondersteund.

Verwijderd

Zhalix schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:53:
Controleer ook of zijn laptop wel op N werkt, anders krijg je straks het verhaal dat de laptop geen N ondersteund.
Maakt toch niet veel uit, routers zijn backwards compatible anyways, je hebt er alleen niet veel profijt van >.>

Verwijderd

Topicstarter
http://sitecom.com/Wireless-Gigabit-Router-300N/WL-351/p/756
zou deze router goed genoeg zijn ?
niet al te duur, maar wel N (dus bereik)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:55:
http://sitecom.com/Wireless-Gigabit-Router-300N/WL-351/p/756
zou deze router goed genoeg zijn ?
niet al te duur, maar wel N (dus bereik)
:w
Ik kan me vaag herinneren dat een oom van mij deze router heeft en dit ding niet echt lekker werkt, maar goed, ik kan me ook vergissen met een ander model. Anyhow, eerst uitproberen, daarna op de blaren zitten (begin maar alvast met en fiets te zoeken)? 7(8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 11:21 ]

Verwijderd

FiscBiker schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:48:
Als netwerk via het stroomnet toe is gestaan, dan is dat waarschijnlijk nog het meest trefzeker.
:w
Da kan idd ook, alleen ik meen dat dit niet zo lekker werkt (vaak wegvallende signalen) en maximum transfer rate is 54 MBps ?

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Ik zou werken met een router en een losse accespoint. Het wifi gedeelte van een accesspoint is meestal stukken beter dan dat van een wifirouter

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:10
Heb zelf laatst een Sitecom weggezet en dat was een drama. Mooie config en makkelijk aansluiten maar op zolder geen enkel bereik.

Mijn buurvrouw heeft tegen de buitenmuur beneden de beroemde 54WRT staan en bij ons op zolder zelfs bereik!

Als jij iets goeds wil neerzetten en het mag gaan 150Euro kosten kan ik het niet serieus nemen. ik zeg altijd tegen mensen waar ik draadloos neerzet dat ik niets garandeer zelfs niet op 5 meter.
Wat als de buurman van je klant nu een 320N heeft staan die jou signaal eruitdrukt? weet je dat toevallig?
Zelf heb ik net een zakelijke infra neergezet met 15 AP's (worden er 30) en de buren klagen nu al!

diskeltische lurker

Pagina: 1