Toon posts:

Wisselende snelheden netwerk op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb draadloos netwerk een belkin f6d4230.

Hierop zijn mijn laptop en pc aangesloten, mijn laptop werkt perfect, altijd 54Mbps, maar bij mijn pc wisselt dit steeds en haalt hij zelden die 54. Terwijl mijn laptop en PC toch naast elkaar staan. Hoe kan dit?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een laptop heeft een antenne in het scherm ingebouwd (omni) die veelal een beter bereik heeft dan een USB stick/PCI kaartje in een PC. Daarnaast geef je weinig info over welke netwerkkaarten je gebruikt, welk OS je gebruikt, welk kanaal je wifi zit enz.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 21:46
Zet je pc eens wat dichter bij de router, je laptop zou wat meer output power kunnen hebben. Is dat ook niet de oplossing? Kijk dan eens of je bv de laatste driver hebt geinstalleerd, of wissel eens van kanaal. Pak dan een non-overlapping kanaal. Bv. 1, 6 of 11.

Als je dat hebt gecontroleerd en gedaan, en het werkt nog steeds niet? Dan zien we je wel weer terug ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Praetorian op 18-12-2009 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanallerlei kanalen gebruik waaronder 1, 6 en 11, nu staat hij op 6. De afstand van router naar pc is hooguit 5 meter. Mijn OS is win XP en ik gebruik een ASUS 802.11g netwerkadapter die ingebouwd is in de PC.

• Praetorian
Wordt de kaart gemanaged door de ASUS software? Zoja, staat je windows zero configuration service dan uit?

Verder, wat is wisselend?
Hoeveel haal je?
Welke tool gebruik je om te meten?
Heb je de laatste driver?
Bestaat er een firmware upgrade voor je router?
Heb je een bluetooth dongle naast je antenne hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows zero configuration aan.
Ik zit meestal rond de 36 en 48, maar als ik iets via internet wil kijken zakt hij behoorlijk.
Ik gebruik geen tool om te meten ik kijk gewoon trechtsonderin bij het icoontje van draadloze netwerken
Ik heb de laatste driver en ik heb de laatste upgrade van mijn router.
En geen Blue Tooth Dongle.

• Praetorian
Verplaats je router of je pc, je kunt door tal van mogelijkheden last van interferentie hebben (signaal tussen 2 muren bv). (Kan even de verschillende namen voor dat soort effecten niet vinden)

Weet zeker dat je geen asus management app meer hebt draaien.

Probeer je driver eens te uninstallen, sommige kaarten worden opgepakt door microsoft drivers (of forceer dat eens)

Probeer eens een stap terug te gaan in driver.

Disable dynamic rate scaling (als je die optie op je kaart hebt) (Met als risico dat je je verbinding natuurlijk onstabiel wordt) Want laten we wel wezen, DRS is natuurlijk de fallback voor het uitvallen voor je verbinding.

Pfffff...... dat zouden de dingen zijn die ik allemaal zou proberen.

en natuurlijk google of asus faq ?

[ Voor 14% gewijzigd door Praetorian op 18-12-2009 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt niet de afstand er zitten geen muren tussen en het is maar 5m, en mijn laptop staat naast de pc en heeft geen problemen. OIk heb geprobeerd via Asus management verbinding te maken, maar daarmee krijg ik helemaal geen verbinding. Dynamic scaling kan ik nergens vinden,
Pagina: 1