Beste moederbord met HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
IK ben al ene hele tijd aan het zoeken naar een moederbord met een HDMI aansluiting zodat ik HD content kan kijken op mijn monitor.
Ik heb deze: http://www.alternate.nl/h...rden&l2=AMD&l3=Socket+AM3 maar daar zit dan een onboard ATI Radeon HD3300 op het moederbord. (die is zeker om HD te kunnen weergeven ?)
Ik heb 2 x de 4870 in crossfire draaien en vraag me af of dat geen problemen gaat geven.

Ik zoek dus ene retestabiel en snel moederbord met hdmi, kan dat niet dan kijk ik wel voor een moederbord zonder hdmi maar vroeg me af of er hdmi moederborden zijn die en goed voor gamen zijn en retesnel zijn en stabiel zijn en een goede upgrade zijn voor mijn huidige systeem zie specs.

Kan ook nergens testen vinden van HDMI moederborden die recent zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Le_Freak ! op 18-12-2009 02:25 ]

Specs

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik snap niet waarom je op zoek bent naar een moederbord met HDMI aansluiting. Als je nu al een Asus M4A78T-E hebt, waarop HDMI zit, wat is daar dan het probleem?
De integrated Radeon HD3300 is prima in staat om HD video in (h264) voor je te decoderen als dat is wat je wilt.
Ik heb 2 x de 4870 in crossfire draaien en vraag me af of dat geen problemen gaat geven.
Uh... waarom sluit je je monitor dan niet middels HDMI aan op die kaarten?
Bij de dual-DVI versies is als het goed is een DVI -> HDMI dongle geleverd.

Moederborden met HDMI en goed voor gamen? Als in: moederborden met integrated video waar je ook in HD recente zware games op kunt spelen? Nee die bestaan niet. Want een integrated HD3300/HD4200 of GeForce 9400M gaat dat niet aankunnen. Dan zou een kaart als een HD4870 ook gelijk wat weinig bestaansrecht hebben nietwaar?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aller eerst is het verzoek op GoT in een topic start niet te verwijzen naar de specs in een signature, maar zet de specs even in detopic start zelf. Verder vraag ik mij af waarom je precies HDMI op het moederbord wilt hebben, de kaarten die je hebt kunnen namelijk prima hiervoor zorgen met behulp van een ATi DVI > HDMI converter. Zowel Audio als Vidoe wordt dan gewoon doorgezonden. (Je hebt wel een ATi converter nodig, de standaard DVI > HDMI converters kunnen geen audio duursturen)

Tenzij je Hybride Crosfire wilt gaan gebruiken, waarbij de kaarten niet gebruikt worden als de IGP zijn werk gaat doen voor bijvoorbeel het tonen van films op een LCD/Plasma. Je moet dan wel even nakijken of jouw kaarten dit wel ondersteunen. Zover ik weet wordt dit niet door elke kaart ondersteund.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Le_Freak !
Ik heb een typefout gemaakt in mijn post, ik bedoel te zeggen dat ik deze gezien heb maar nog niet heb: http://www.alternate.nl/h...rden&l2=AMD&l3=Socket+AM3
Dat wat ik heb kun je bij mijn specs zien, zie linkje.

Jij zegt dat ik de monitor nu ook aan die twee videokaarten kan aansluiten ? of gaat dat niet op ?

Hierbij nog even welk moederbord ik nu gebruik. Asus M3A32-MVP Deluxe (2 PCI, 4 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE

De reden dat ik een moederbord met HDMI zou willen is omdat ik nu wel een HD monitor heb, namelijk een 30" Dell maar niks in HD kan zien.
Dus ik denk dan als ik nou upgrade en dat zit er meteen op, maar ik begrijp dat jullie betere opties hebben ?

[ Voor 32% gewijzigd door Le_Freak ! op 18-12-2009 02:52 ]

Specs

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Le_Freak ! schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 02:49:
Jij zegt dat ik de monitor nu ook aan die twee videokaarten kan aansluiten ?
Aan een van de twee idd.

• Le_Freak !
ik heb mijn 2 videokaarten nu gewoon met een DVI kabel aangesloten, jij zegt dus dat ik ze ook met een HDMI naar DVI kabel kan aansluiten en heeft dat zin dan voor games qua kwlaiteit of is daty puur om HD te kunnen afspelen en hou ik dezelfde fps en kwaliteit in mijn games ten opzichte van de DVI kabel nu ?

Verder zeg je : met behulp van een ATi DVI > HDMI converter. Zowel Audio als Vidoe wordt dan gewoon doorgezonden. (Je hebt wel een ATi converter nodig, de standaard DVI > HDMI converters kunnen geen audio duursturen)

Wat heb ik dan precies nodig ? rekening houdend met mijn vragen hierboven ?

[ Voor 32% gewijzigd door Le_Freak ! op 18-12-2009 02:59 ]

Specs

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Le_Freak ! schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 02:57:
ik heb mijn 2 videokaarten nu gewoon met een DVI kabel aangesloten
Lijkt me niet waarschijnlijk.
Bedoel je niet "Ik heb mijn monitor aan één van de videokaarten aangesloten middels DVI" ?
, jij zegt dus dat ik ze ook met een HDMI naar DVI kabel kan aansluiten en heeft dat zin dan voor games qua kwlaiteit of is daty puur om HD te kunnen afspelen en hou ik dezelfde fps en kwaliteit in mijn games ten opzichte van de DVI kabel nu ?
Waarom zou er iets veranderen aan kwaliteit of fps?
Het signaal wat over HDMI gaat is hetzelfde digitale signaal als door DVI gaat. Bij HDMI is er echter ook de mogelijkheid om audio door dezelfde kabel te sturen.
Verder zeg je : met behulp van een ATi DVI > HDMI converter. Zowel Audio als Vidoe wordt dan gewoon doorgezonden.
Bij je videokaart is, als het goed is (afhankelijk van welk merk misschien), een DVI -> HDMI dongle geleverd. Die zet je op de DVI poort, dan kun je een HDMI kabel in de dongle kwijt en die vervolgens weer in je monitor steken.
Wat heb ik dan precies nodig ? rekening houdend met mijn vragen hierboven ?
De DVI->HDMI dongle en een HDMI kabel.

Wat ik nog steeds niet begrijp: Waarom wil je uberhaupt je monitor aansluiten met HDMI ipv DVI? Gebruik je een TV als monitor en wil je audio door dezelfde kabel hebben? Kan je monitor iets wanneer deze aangesloten is middels HDMI wat hij niet kan wanneer gebruik wordt gemaakt van DVI? Andere reden?

* Ultraman slapen gaat :z

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zijn eigenlijk je requirements en je budget? Allebei heel belangrijk....

Wat voor mij een prima moederbord is (bij goed denk ik aan intel\iwill\supermicro\tyan, ik weet niet of zij hdmi mobo's hebben) is voor jou waarschijnlijk geen goed bord... domweg omdat jouw requirements anders zijn dan de mijne.

Edit: jep, ik zou dit bordje dus al kopen vwg de bouwkwaliteit en garantie (ik dat belangrijkere aspecten dan primair de prijs, de flashy-ness et cetera). Echter maak jij waarschijnlijk een andere afweginng doordat je andere requirements stelt :).
http://www.supermicro.com...rd/Core2Duo/G45/C2SEA.cfm

[ Voor 34% gewijzigd door Boudewijn op 18-12-2009 06:49 ]

• Le_Freak !
Ultraman schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 03:06:
[...]
Wat ik nog steeds niet begrijp: Waarom wil je uberhaupt je monitor aansluiten met HDMI ipv DVI? Gebruik je een TV als monitor en wil je audio door dezelfde kabel hebben? Kan je monitor iets wanneer deze aangesloten is middels HDMI wat hij niet kan wanneer gebruik wordt gemaakt van DVI? Andere reden?
Ik heb momenteel geen moederbord met hdmi aansluiting, wat ik wil is HD kunnen kijken op mijn pc en meteen een upgrade voor mijn huidige systeem, de gedacht komt van het feit dat ik HD movies heb maar het niet kan kijken op de pc en aangezien ik qua systeem toch al aan een upgrade dacht wil ik twee vliegen in 1 klap slaan, dus bedacht ik me dat ik met een nieuw moederbord een andere processor en ander geheugen weer helemaal bij kan zijn.
Maar zou mooie zijn als ik dan HD kon kijken, zijn die moederborden niet echt goed of snel en stabiel of geven ze anderee problemen dan koop ik gewoon een moederbord zonder HDMI aansluiting.

Mijn huidige specs:

Backup drives & Removable storage:2x Maxtor 6Y080M0 (80 GB, 7200 RPM, SATA)
Behuizing: Thermaltake Sword
Geheugen Intern:DIMM1: Corsair 2 GB DDR2-1066 Dominator EPP Kit (Retail, TWIN2X4096-8500C5DF)
DIMM2: Corsair 2 GB DDR2-1066 Dominator EPP Kit (Retail, TWIN2X4096-8500C5DF)
Harde Schijven Intern: WDC WD1500AHFD-00RAR1 (150 GB, 10000 RPM, SATA)
WDC WD740GD-00FLA0 (74 GB, 10000 RPM, SATA)
Samsung Spinpoint (1000 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische drives: PLEXTOR DVDR PX-800A
PLEXTOR DVD-ROM PX-116A2
Moederbord:Asus M3A32-MVP Deluxe (2 PCI, 4 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE
Geluidskaart:onboard
Processor: QuadCore AMD Phenom Black Edition 9850, 2500 MHz (12.5 x 200)
Videokaart:Sapphire 4870 1 GB 2x in CF
Voeding:Thermaltake Thoughpower 850W W0131RU

De volgende moederborden met HDMI heb ik gevonden: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=fcsXWSxnhzZE9rnR

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=cf8IZzbU4m6GHKnW

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=QHbvGVB1mXmmD8qQ

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=yCI8UenairUZJWET

Dit zijn er een paar maar volgens mij moet je toch altijd voor de laatste gaan, dwz de 790GX serie ?

Ook begrijp ik dat DDR3 nogal wat haken ene ogen heeft met de snelheid etc. ?

[ Voor 9% gewijzigd door Le_Freak ! op 18-12-2009 08:54 ]

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, ga eens op zoek naar reviews van die moederborden en bepaal op basis daarvan welke zinnig bruikbaar is voor jou.

Omdat we verwachten dat je zelf je hardware uit kan zoeken op basis van benchmarks, reviews en ervaringen gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.