Toon posts:

Twee laptops verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er een mogelijkheid was om twee laptops te verbinden met elkaar zonder dat er een draadloos netwerk is.

Ik ga namelijk op vakantie en zou graag bepaalde games spelen met twee personen. Kan ik dit gewoon doen door een utp kabel ertussenin te pluggen of kan dit ook via draadloos signaal?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Met moderne spullen is de kans redelijk dat je gewoon een utp erin kunt proppen. Anders een cross kabel nemen. Maar idd, wireless kan ook; zoek op ad-hoc wifi.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Beide laptops zijn misschien een jaar oud en runnen vista. Is er in vista een makkelijke manier om dit wirelss te doen? Of moet het echt handmatig?

Verwijderd

Ik zou voor een nullmodemkabel gaan haha.

Nee serieus waarom niet gewoon een switchje van een tientje er tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:30:
Ik zou voor een nullmodemkabel gaan haha.

Nee serieus waarom niet gewoon een switchje van een tientje er tussen.
Ja dat was ook mijn idee maar ga helaas morgen ochtend op vakantie dus heb geen tijd meer om er één te halen. Over een crosslinkkabel beschik helaas ik ook niet.

Heb nu zitten zoeken op ad-hoc en het zou gemakkelijk te kiezen moeten zijn in vista. Lees op dit forum wel dat veel mensen het niet voor elkaar krijgen. Desnoods probeer ik morgen ochtend nog even snel een cross kabel te bemachtigen. Die zijn niet zo duur neem ik aan.

Probleem is ook dat ik het nu niet kan testen aangezien de 2e laptop nu niet aanwezig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 01:44 ]

Verwijderd

Je had er natuurlijk ook eerder aan kunnen denken. En switchjes worden in het buitenland ook verkocht ;)

Crosscables zijn niet duur. Eerder schaars.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 01:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:44:
Je had er natuurlijk ook eerder aan kunnen denken. En switchjes worden in het buitenland ook verkocht ;)

Crosscables zijn niet duur. Eerder schaars.
Ja helaas kwamen we vandaag pas op het idee om te gamen op vakantie :p.

Ik probeer morgen wel een ad hoc connectie te maken ipv infastructure. Eigen ip geven en kijken of het werkt, anders maar wat goedkoops aanschaffen :)

Iedergeval bedankt allemaal.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:35

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als ten minste één van de laptops beschikt over een Gbit Ethernet NIC dan zou het ook moeten kunnen werken met gewoon een UTP patchkabel. Auto MDI/MDIX is namelijk inbegrepen in de standaard, en daarmee de noodzaak voor crosskabels.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ehh, dus de noodzaak er juist niet meer ;) :P

Verwijderd

In Window 7 zit een optie die dit doet.
In het netwerkcentrum zit de optie verbinding of netwerk instellen.
Dan heb je helemaal onderin de optie Draadloos ad-hok netwerk (computer naar computer) instellen.

Volgens mij kun je deze gebruiken.
Heb dit een keertje gedaan met mijn PC en Laptop.

Had de PC internet netwerk gedeeld en de Laptop daar bij samengevoegd door middel van deze optie.
En kon toen bij de spullen van de PC komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 08:12 ]

Pagina: 1