Toon posts:

netwerk hulp tips nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnen kort verhuizen en ik vroeg me af wat jullie mij aanraden.
Ik wil ook een nieuw modem aanschaffen het liefst een betrouwbare voor thuis werk. 150 euro ongeveer niet al te uitgebreid ben niet goed in dat soort dingen (wel draadloos natuurlijk).
En weet iemand of het modem dat je bij kpn gratis krijgt goed is ?
Welke internet snelheid raden jullie mij aan ik heb 6 pc's 1 ps3 (huis met 4 personen)?
Zal ik kabels gaan leggen of denken jullie dat het modem 6 pc's tegelijk aan kan draadloos ?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
meer tips zijn altijd welkom
Gr, Abel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 22:50 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:00

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

't ligt er natuurlijk erg aan wat je met je inet verbinding wil doen, maar ik denk dat je een 20mbit adsl2 abonnement wil.

Wat betreft kabels geldt hetzelfde, het ligt een beetje aan je gebruikers. Kabels zijn veeel betrouwbaarder. Nu je aan het verhuizen bent zou ik van de gelegenheid gebruik maken om wat kabels te trekken, zelfs als je niet zeker weet of je ze gaat gebruiken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk dat je hier twee zaken doorelkaar haalt.
De modem, die krijg je doorgaans te leen van de provider. Een andere modem krijg je meestal niet aan de praat omdat de provider het mac-adres niet zal herkennen, en (eveneens meestal) kan op een modem maar één apparaat worden aangesloten, de provider verstrekt bij niet zakelijke aansluitingen nl. maar één ip-adres.
Om met meerdere computers te kunnen internetten heeft elke computer een ip-adres nodig en omdat de provider er maar één verstrekt heb je een router nodig.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03 14:18

arie_papa

Running on Ubuntu

Volgens mij is er weinig mis met het modem van KPN. Gewoon houden dus. Als ik het goed heb zit in het modem ook wifi support ingebouwd, dus mits je met je pc's redelijk in de buurt zitten van je modem, dan zou die voor Wifi ook moeten voldoen.
Ik persoonlijk zou zeker kabels trekken. Wifi is (mijn mening) vooral makkelijk voor je mobiele werkplek. Als je vaste werkplekken hebt, gewoon kabels trekken en een 8 poort gigabit switch kopen.
------------> (KPN Modem/Router) -------------> Gigabit switch --------------------> 6 pc's
Eventueel kun je aan die gigabit switch ook nog een accespoint of een cheapos wifi routertje hangen om je Wifi signaal te vergroten / verstrerken.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt voor alle reacties
als ik het nu goed begrijp hou ik gewoon de standaard knp router en neem ik 20 mb/s en voor vaste werk plekken ga ik kabels leggen. Dus ik kan geen ander (beter) modem kopen want het geld heb ik er graag voor over. of zeggen jullie dat de prestatie winst zo klein is dat ik er eigenlijk niks aan heb ?
Gr, Abel

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 16:41 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09
voor vaste stations (normale pc's, de ps3, en dergelijke) idd lekker een kabel neerleggen,

dit zelfde kun je ook alvast aanleggen op elke (slaap)kamer, zodat je de bekabeling er alvast hebt liggen

en voor op de bank kan het wel lekker zijn om draadloos wat te surfen.

Ik zelf heb alle pc's hier in huis (stuk of 8 ) allemaal bekabeld, en alleen mijn netbook gebruikt wifi

kabel is gewoon zoveel beter dan draadloos

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:53

franssie

Save the albatross

kabels zijn idd beter maar wel veel werk om aan te leggen. Wel goed om een paar strategische locaties (werkkamer, elke verdieping, etc) alvast te bekabelen.

Modem: eerst provider modem gebruiken, als dat niet goed genoeg werkt kan je het altijd nog vervangen, kleine moeite. Alles is aan de praat te krijgen ongeveer maar eerst moet je je even inlezen op soho networking. simple office home office networking dus.
Dan bepalen wat je met je netwerk wilt (niet alle 6 clients zullen vol torrents downloaden, nu toch de zwaarste netwerk belasting in het gemiddelde huis netwerk).
Beetje surfen met wat youtube kan uitstekend draadloos (Afhl van je huis moet je evt wat bedrade (!) accespoints toevoegen, dus op elke verdieping een kabel) met een 20 mbit abo over adsl. En dat hoeft ook niet veel te kosten. Met een lagere snelhied werkt het meeste ook prima (8 mbit is uitstekend te doen) alleen duurt een software update dan twee maal zo lang, maar hoe vaak doe je dat?

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 19-12-2009 04:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt voor alle reacties, ik weet volgens mij genoeg.
Pagina: 1