• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 21:02
Ik heb onlangs een JVC GZ-HD10 camera gekregen. Dit is een HD camera met een 40gb hardeschijf erin. Hiermee kan ik in de hoogste kwaliteit maximaal 5 uur opnemen. Dit vindt ik eigenlijk te weinig. En aangezien er een microSD gleuf in zit wil ik deze gaan gebruiken.

Nu weet ik uit ervaring dat je voor HD opnames een snel kaartje nodig bent. (Panasonic TZ-5 icm Sandisk Ultra II) Alleen ik kan op het gebied van MicroSD bijzonder weinig vinden hierover. Ik heb wel een kaartje op het oog wat qua prijs wel aantrekkelijk is, maar ik kan hier verder geen info over vinden. (http://opusshop.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=13106) Iemand een idee? Of is er iemand die weet wat voor type kaart ik moet hebben. Bij voorkeur een 16gb zodat ik er ook wat aan heb.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Wat wil je juist weten? :?
Welk kaartje je juist nodig hebt? Daarvoor moet je weten tegen welke snelheid de camera wegschrijft.
Gezien de 40GB op 5u vol is, zal dat ongeveer 2,3MB/sec zijn.
Dan zou je met een Class 4-kaartje wel moeten genoeg hebben denk ik.

http://tweakers.net/price...jYNsuDQo4SOOZQtVT01ppzzDw
Hier kan je de Class4 of 6-kaartjes vantussen halen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Fire69 op 17-12-2009 21:42 ]

Verwijderd

Ervan uitgaande dat er geen verschil zit tussen microSD en gewoon SD (waarom zou dat?) heb je minimaal een class4 kaartje nodig. Kijk niet naar serieaanduidingen alleen naar de class aanduiding!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:02

ManiacsHouse

Scheisse!

5 Uur opnemen te weinig??? Wat ga je filmen dan? Dat is wel het nadeel van die harddisk-cams. Je kunt niet effe een harddisk wisselen. Maar als je er 5 uur op hebt staan lijkt het me wijsheid om de zaak sowieso over te zetten naar een ander medium.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 21:02
Prima, dan wordt het dus een class4 kaartje van 16gb. Ik ben ook nog geen snellere tegen gekomen moet ik zeggen. Er is veel minder concurrentie dan op de SD markt zie ik al.

Opzich is 5 uur natuurlijk niet weinig, maar omdat ik een week naar Gambia ga, en ik geen idee heb wat ik daar tegen ga komen wil ik het zekere voor het onzekere nemen. Daarom koop ik graag voor weinig 2 uur extra film erbij.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:02

ManiacsHouse

Scheisse!

Daarom was ik ook zo nieuwsgierig wat je ging filmen. Maar week Gambia is goed excuus. ;)
Overigens zag ik bij BCC een 16GB kaart van class 6. Maar die was dusdanig goedkoop dat ik me afvraag wat de kwaliteit is.

Succes met filmen.
Pagina: 1