Nieuw systeem, alleen windows 7 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Afgelopen week heb ik onderstaande hardware aangeschaft:

582629 Asus AM3 M4A785TD-M EVO V/R/GBL/DDR3
566185 Samsung 1000GB Samsung HD103SJ 32/S
509566 Asus EN9400GT/DI/1GD2
546778 OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333MHz / Gold Edition 4GB (2x2048MB)
556898 Cooler Master Hyper TX 3
475155 Logitech 2.0 LS11 zw/zi
586389 Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM
511307 AMD AM3 AMD Phenom2 X4 955 125W 3.20/BOX
472804 Cooler Master Cooler Master,R Power,520W

Nu heb ik deze in elkaar gezet en daarop heb ik Windows 7 proberen te installeren. Het eerste gedeelte van de installatie verloopt vlekkeloos. Nadat windows is geinstalleerd en het OS voor de eerste keer wordt opgestart dan geeft de pc de volgende foutmelding.

'Kan pc niet starten doordat software of hardware wijziging is doorgevoerd'. Enkele verwijzingen die het systeem al heeft aangegeven zijn als volgt:

windows\system32\drivers\tcpip.sys
windows\system32\drivers\volmgrx.sys
windows\system32\drivers\mountmgr.sys

Als ik vervolgens op doorgaan klik dan kom ik in windows opstartherstel alleen deze hersteld niets. Zie ook hier voor vergelijkbaar topic (Windows 7 start niet meer op)

En elke keer is deze foutmelding anders. Ik heb de harde schijf ook in een ander systeem gezet en daar geinstalleerd en dit werkt perfect. Kortom de HD is mijn inziens niet defect.Alleen toen ik de harde schijf waarop windows goed was geinstalleerd in mijn nieuwe systeem had gezet kreeg ik wederom een foutmelding. Ik ga er nu dan ook vanuit dat het een hardware probleem.

Tot slot heb ik ook nog de videokaart eruit gehaald omdat ik dacht dat deze wellicht voor een conflict zorgde maar dit bleek ook niet zo te zijn.

Hebben jullie suggesties waar ik naar moet kijken?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 22:41

DefLite

Why so serious?

Is de DVD wel goed? Je kan ook vanaf USB installeren om de DVD helemaal uit te sluiten.

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik zou een 'live' versie van een willekeurige Linux distributie proberen om te controleren dat je hardware allemaal goed werkt en herkend wordt. Doe bijvoorbeeld een memory check en zet je cpu flink aan het werk.
Dit soort willekeurige fouten kan bijvoorbeeld liggen aan een fout in het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Als je in je bios eens je netwerkkaart uitschakelt op je moederbord?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Dank voor jullie reacties tot dusver.

Heb uiteindelijk een memtest86 uitgevoerd en deze heeft een probleem gevonden. RMA zal ik maandag aanvragen en dan zal het probleem waarschijnlijk zijn verholpen wanneer ik nieuwe memory ontvang.

Groet