Via mijn werk ben ik betrokken bij een kunstproject, welke bestaat uit een videoprojectie. Hetgeen geprojecteerd gaat worden is klaar. De projectie gebeurt met een beamer. De bron kan een dvd speler of pc zijn, afhankelijk van wet het handigst is. Nu heeft de kunstenaar bedacht dat het kunstwerk zou moeten kunnen reageren op wat in de omgeving gebeurt. Je kunt hierbij denken aan dat het kunstwerk niet geprojecteerd wordt indien het bijvoorbeeld stil is, of juist wel als iemand voorbijloopt.
Probleem is de beamer. Doordat deze moet nakoelen (ter bescherming van de lamp) kun je niet volstaan met bijvoorbeeld een bewegingssensor die de stroom aan of uitschakelt, afhankelijk van de waargenomen beweging. De beamer dient via de remote control uitgeschakeld te worden.
Oplossingen waar ik over aan het nadenken ben:
- De beamer helemaal niet uitschakelen maar zwart projecteren
- Wellicht is er een (programeerbare) domotica oplossing die, gekoppeld aan een pc, een remote control van de beamer kan simuleren
- Op zoek gaan naar een beamer die wel hard geschakeld kan worden
Hoe kan ik deze vraag het beste aanpakken?
Probleem is de beamer. Doordat deze moet nakoelen (ter bescherming van de lamp) kun je niet volstaan met bijvoorbeeld een bewegingssensor die de stroom aan of uitschakelt, afhankelijk van de waargenomen beweging. De beamer dient via de remote control uitgeschakeld te worden.
Oplossingen waar ik over aan het nadenken ben:
- De beamer helemaal niet uitschakelen maar zwart projecteren
- Wellicht is er een (programeerbare) domotica oplossing die, gekoppeld aan een pc, een remote control van de beamer kan simuleren
- Op zoek gaan naar een beamer die wel hard geschakeld kan worden
Hoe kan ik deze vraag het beste aanpakken?