• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Hallo ik heb een AMD athlon x2 7750 Black edition @3135 Mhz, Alleen als ik hem stress test bij deze klokfrequuentie dan zegt hij dat er een probleem in core#0 en core#1 is. Hij word op zijn warmst 27 graden dus dat kan het niet zijn.
Hier een plaatje van occt + Cpu-z:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9lkjmo.jpg
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
alvast bedankt.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
hardware.tom schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:33:
Hij word op zijn warmst 27 graden dus dat kan het niet zijn.
Het kan net niet zijn dat je processor maar 27°C wordt ;)
Je sensor is gewoon brak.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• hardware.tom
ok maar hij word ook niet veel warmer want als ik voel is het niet heet ofzo. Mijn vader heeft nog wel zo'n laser temperatuur meter misschien kan ik dat proberen (waar moet ik dan op richten?)?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
27 graden is meer een idle temp TENZIJ je een chiller oid gebruikt.
Download coretemp eens en kijk dan nog s wat je temparaturen zijn. Mochten die nog steeds zo belachelijk laag zijn onder stress is waarschijnlijk je sensor niet helemaal lekker.
Maar die overklok is niet zo zwaar dat je problemen zou verwachten. Wat voor koeling gebruik je?
ok maar hij word ook niet veel warmer want als ik voel is het niet heet ofzo
Dat is wel een indicatie dat je koeler misschien niet goed geplaatst is. En aan die thermometer heb je niet zoveel aangezien het koelblok in de weg zit. Je kunt dus moeilijk op die manier de exacte temp meten.

[ Voor 30% gewijzigd door arbraxas op 17-12-2009 20:43 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• hardware.tom
Ik heb een coolermaster hyper tx 3

EDIT: coretemp zegt dat hij IDLE 18 graden is

[ Voor 41% gewijzigd door hardware.tom op 17-12-2009 20:43 ]

• arbraxas
Op zich wel een redelijk koelertje zou met je jou bescheiden overklok geen probleem moeten zijn.
Heb je verder ook instabiliteitsproblemen? Of alleen die stresstest die begint te zeuren.
En hoe oud is je processor ivm garantie.
Hoe warm is het ongeveer in de ruimte waar je pc staat?

[ Voor 11% gewijzigd door arbraxas op 17-12-2009 20:47 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Als je koelblok koud is, dan kan het goed zijn dat je koelblok niet goed vast zit, je IHS bol/hol is of dat er te veel koelpasta tussen zit. 18°C is in ieder geval te weinig, tenzij je computer in een vriezer zit. :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• hardware.tom
Ik heb denk ik nog wel garantie de cpu is van 20.06.09 . Alleen de winkel waar ik hem heb gekocht is gestopt citypc.nl ik word dan doorgelinkt naar de website van itland. Hij zeurt ook bij Prime95 en als ik hem wat hoger overklok krijg ik een blue-screen en start hij opnieuw op. Ik heb net even de fan van mij hyper tx 3 gehaald en hij word nu 60 graden (doet pijn als je hem een tijdje vast houd) dus ik denk dat de sensor nog wel werkt.

En nee hij staat niet in de vriezer 8)7

PS: onder de 3 Ghz doet ie het prima zonder errors enz.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware.tom op 17-12-2009 21:13 ]

• arbraxas
Dan denk ik dat je gewoon een slechte overclock cpu te pakken hebt.
En daar is helaas niks aan te doen. Je kunt nog wat gaan spelen met je voltages en geheugentimings etc.
Maar voor de rest is er denk ik geen oplossing.

Pagina: 1