Toon posts:

asus cu4vx, bios fucked, 2e cu4vx in bezit, wat nu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, het zit als volgt
nu hoorde ik dus dat er een 1007 bios voor de asus cu4vx was, en ik zag dat er nogal wat verbeteringen waren, dus ik heb die file gedownload, en dacht bij mezelf laat ik even me bios flashen (is alle andere keren ook goed gegaan), maar afijn
het flashen ging goed (met asus update, vind je op je asus moederbord cdrom), alleen bij het verifieren gaf die een error (was officiele nonbeta bios ? ), beetje raar, maar er stond retry, of Exit, dus ik probeer nog een keer retry, geen effect
dan maar exit
aldus ga ik verder met datgeen waar ik gebleven was, en op een gegeven moment moet ik me computer restarten
guess what
die computer restart dus gewoon niet
:((((((((((((((

nu had ik dus waarschijnlijk eerst die 1006 bios weer terug moeten flashen :(

ok allemaal fijn en aardig, nu zit ik dus met een brakke BIOS,
maar wat heb ik in me achterhoofd, ik heb nog een machine hieroo die ook een asus cu4vx als mammaplankje heeft
en daar zit een nog gewoon werkende bios op (1006),

kan ik nu die met die 1006 booten (*gewoon andere pc),
als die pc aan staat
de bios chip eruit halen, mijn verkeerd geflashte bios erin duwen, overnew flashen, en de originele bios weer terug erin doen ?
ik heb vaker gehoord dat dit zo gebeurd e.d

nu zit ik alleen met nog een probleem, hoe krijg ik me bios van me moederbord af zonder dat er al teveel rare dingen gebeuren
ik heb wel es van die kleine plastic tooltjes gehoord om je bios eruit te wippen als het waren, maar die zal hier in de weide omgeving wel niet te krijgen zijn :(((

enig idee iemand? ik kan je iig zeggen dat ik nu tamelijk pissed ben ;/
(en voornamelijk op de stuipiditeit van mezelf ;/// )

many many thankz in advance !

Verwijderd

Topicstarter
ik zit ondertussen overigens al een tijdje in die search optie te zoeken en lees dingen als hot-swappen (wat ik al noemde, ) en losse bios chips die je kan krijgen e.d

iemand ervaring met hot-swappen ?
en het booten met isa video kaart zou dit succes hebben (mijn cu4vx heeft 1 isa slot, nu weet ik misschien wel iemand met isa video kaartjuh)

TIA!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Probeer het gewoon in Dos, en niet via de CD.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 maart 2001 23:49 schreef FrankGuthrie het volgende:
Probeer het gewoon in Dos, en niet via de CD.
heel fijn
maar tog is me bios nu dus onbruikbaar en kan ik sowieso NIETS

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Je kunt hem er zo met de hand aftrekken of een schroevendraaier eronder. Niet alle pootjes met elkaar verbinden, maar voorzichtig.

Verwijderd

Als je niet helemaal zeker bent dat je bios goed geflasht is moet je gewoon je oude bios er weer inflashen.
Ik had het met mijn MSI, moest toen een hotswap doen, gelukkig heeft mijn broertje ook een MSI, dus mijn pc heeft maar een kwartier niet lopen grazen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 10:01 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Als je niet helemaal zeker bent dat je bios goed geflasht is moet je gewoon je oude bios er weer inflashen.
Ik had het met mijn MSI, moest toen een hotswap doen, gelukkig heeft mijn broertje ook een MSI, dus mijn pc heeft maar een kwartier niet lopen grazen :)
fijn om te horen dat het dus in ieder geval wel kan en dus zelfs ook geen probleem mag vormen !
ik ben nu bezig (net wakker enzo :P) om ff bootdiskie te maken en die aflash erop te duwen, now i just need my asus cdrom ;P
ff zoeken heur,

Verwijderd

Topicstarter
hotswappen ging perfekt
nu ik weet dat ik wat meer risico's kan nemen ga ik beginnen aan bios logo ;-)
overigens 1007 nu ook geinstalleerd (via dos ! en dat ging perfekt)

Verwijderd

Topicstarter
oh boy! heb ik ff leuk Bios loogootje :-)

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Praat niet zoveel in jezelf :)
Pagina: 1