Toon posts:

[TSRemoteapp] Probleem met lage kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TS 2008 server met daarop verschillende remoteapps. Ik maak dus gebruik van het TS Remoteapp systeem. Wat ervoor zorgt dat ik direct een applicatie opstart als ik een .rdp file open.

Nu heb ik een laptop waar als ik een remote app programma opstart, zeg maar 8 kleuren te zien krijg.
Op alle andere machines waar ik dezelfde remote app opstart krijg ik gewoon 16bit kleuren te zien.

Als ik met de laptop een directe RDP verbinding opzet met MSTSC naar de TS-server en ik start daar handmatige de applicatie op, dan zijn de kleuren ook gewoon goed.

De gebruiker heeft dezelfde rechten als andere gebruikers, waar het gewoon goed gaat.

Op de een of andere manier gebruikt die laptop bij RemoteApp connecties een andere kleurendiepte dan bij al het andere wat die laptop doet.

Op de laptop draait Windows xp SP3, met alle hotfixes etc installed.

Heeft iemand een idee?

Ik snap er echt helemaal niks van. Er moet iets op die laptop ingesteld staan o.i.d. wat dit veroorzaakt. Ik heb al wat rondgezocht, maar nog niets tegen gekomen met dit probleem. Waarschijnlijk omdat RemoteApp niet echt veel gebruikt wordt nog.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 19:25
Je kan proberen de RDP client up te daten. Of even een nieuwe .RDP file maken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de laatste RDP versie die erop draait. Service pack 3 staat geïnstalleerd op die laptop.
Ook zal het niet aan die RDP file liggen, want de RDP file doet het bij elk ander werkstation wel met goede kleuren.

Verwijderd

Heb al eens geprobeerd de RDP file van een client die wel werkt te kopieren naar de client die niet werkt? Puur even om dingen uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is 1 dezelfde RDP file die op de server is gecompiled door RemoteApp. Daarna naar de werkstations gedistribueerd.

En ik heb daarna ook een andere app. (MSWORD) gekopieerd naar die laptop die niet werkt vanaf mijn eigen PC waar die dus wel werkt. En dan krijg ik ook 8 kleuren.

Ik ga nu de videokaart drivers eens upgraden op die laptop. Kijken of dat verschil maakt. Ik ben bang van niet :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost

Vinkje in Accessibility stond aan: Hoog Contrast voor slecht ziende. :+
Blijkbaar handmatig het thema overschreven met windows classic. Maar remote app gebruikte hoog contrast blijkbaar nog wel.

Altijd leuk dit soort gek*t
Pagina: 1