Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Als ik een HD filmpje op YouTube afspeel dan stopt deze op een gegeven moment en wordt mijn PC heel traag. De muis gaat dan langzaam over het beeld en zo. Op mijn oude computer ging het nog veel beter. Ik weet niet waar dit aan ligt. Het zal denk ik geen hardware probleem zijn maar meer een software probleem. Hebben andere mensen dit ook ?

Specs van de PC :

Intel i5 750
Team Elite 4GB DDR3
Gigabyte P55M-UD2
Sapphire Radeon HD5850
Windows 7 64bit
CoolerMaster Real Power M700

Ik zie net het volgende staan in Windows 7 : DirectX-versie DirectX 10
Mijn videokaart ondersteund DirectX11 en Windows 7 ook toch ?
Moet ik DirectX11 apart installeren o.i.d ?

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 20:58 . Reden: videokaart vergeten bij specs ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit zal zeker niet aan je videokaart of DX liggen. Je CPU op zich is al sterk genoeg om met drie vingers in de spreekwoordelijke neus full-HD af te spelen, laat staan een simpel youtube-filmpje (en als de videokaart ook nog extra support geeft wordt het al helemaal simpel, al betwijfel ik of dat met youtube-filmpjes gebeurt). DirectX 11 heb je daar dan ook niet voor nodig (al zou ik die sowieso installeren omdat dat voor games enzo veel beter is, als je hardware het toch ondersteunt...).

Dat ook de rest van de pc traag wordt is wel raar. Kijk eens bij taakbeheer hoeveel geheugen en %CPU er vol zit tijdens het kijken van zo'n filmpje...

[ Voor 28% gewijzigd door bwerg op 17-12-2009 16:19 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het kijken van een 1080p filmpje op YouTube word er ongeveer 28 procent van de processor gebruikt.
Ik heb net mijn PC moeten resetten toen ik het filmpje op full screen wou zien. Alles liep vast. Dat is zeker niet de bedoeling . Zeker niet met een HD5850 kaart. Met games gaat eigenlijk alles wel goed.
En waar kan ik DirectX 11 vinden?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DirectX 11 zit in Windows 7, dat zul je denk ik niet opnieuw hoeven installeren. En mogelijk is er een download te vinden op de website van Microsoft.

Verder mis ik wel een sloot aan info en is je videokaart enkel terug te vinden in de titel, niet tussen de specs.
Praten we over 32 bits of 64 bits Windows? Heb je verder ook drivers geïnstalleerd? O.a. de nieuwste Intel INF (link naar Gigabyte) en ATi Catalyst? Vanavond komt als het goed is ook Catalyst 9.12 uit, kun je die ook mooi proberen. :)
Welke browser praten we over? Welke versie van Flash gebruik je? Die al eens opnieuw geïnstalleerd?
Probeer ook een de nieuwste Flash Player 10.1 Beta. Is het met alle YouTube filmpjes? Andere videosites waar HD playback wel goed werkt?

Verduidelijk dus even waar je mee werkt, en wat je al geprobeerd hebt alvorens je dit topic hebt geopend.
Werkt de PC met overige applicaties en games wel goed?

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 17-12-2009 16:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Je komt een beetje kwaad over Ultraman.
Misschien is hij nog een leek en snapt hij niet alles.

Het kan ook zijn dat niet alles compatible in je systeem is en hier kan dat alleen het werkgeheugen op je mobo zijn... Het kan maar denk het niet zozeer, probeer eerst alle sugesties van Ultraman.
En firefox heeft soms problemen met youtube, probeer gewoon eens windows internet explorer.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kwaad? Nee hoor :)
Beetje kribbig, mja, kan wel zijn. Beetje veel gezeik meegemaakt vandaag. Zal proberen het in de gaten te houden. Thx voor de pointer, heb een beetje zitten editen.

Maar ik zie een topicstart, waar een probleem in staat, waar een hoop info ontbreekt.
Hij vermoed zelf al dat het mogelijk een softwareprobleem is, dat is wat ik ook denk, maar vervolgens staat er niet bij met welke software we aan het werken zijn. Ik heb van Sinterklaas alweer geen glazen bol gekregen --zet het elk jaar op mijn verlangllijstje--, dus qua info zijn we van henrydg zelf afhankelijk.
En ook vind ik in de topicstart niet terug wat er al geprobeerd is om het probleem op te lossen.
Leek of geen leek, maakt eigenlijk niet uit, zolang er maar eigen inzet te zien is, dat maakt het helpen/meedenken een stuk prettiger. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 17-12-2009 16:48 ]

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En wat voor achtergrondprocessen heb je draaien? Aan je internet zal het niet liggen, als het op je oude pc wel werkte, dus dat hoeven we niet te weten :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:10:
Specs van de PC :

Intel i5 750
Team Elite 4GB DDR3
Gigabyte P55M-UD2
Windows 7 64bit
CoolerMaster Real Power M700

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik ben nu Catalyst 9.12 aan het downloaden. Games gaat verder goed ( Dirt 2 op full HD , allemaal vloeiend )
Het lijkt me ook een software probleem , mijn oude X1650PRO had er niet eens moeite mee.

Ik heb er niet aan gedacht om even Vimeo of een andere site te proberen , excuses.
Zal ik nu gaan doen.

Ik kan trouwens die Intel INF niet vinden.
Ik krijg af en toe ook de melding : ATI Radeon Family is gecrasht.

Edit : Ik heb even een 1080p filmpje van YouTube gedownload. Lokaal zijn er geen afspeel problemen. Ik ga dus nu flash herinstalleren en hopen dat het dan wel werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 21:26 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:56:
Ze staan op de website van Gigabyte als je Windows 7 x64 uit de lijst pakt in de link die ik er bij heb gezet. Staat onder de kop " Chipset".
Zet die er sowieso even op, want dat zijn drivers voor je chipset :)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
ik roep even iets nadat ik dit topic vluchtig doorgenomen heb, maar Windows 7 en Vista ook (tot op zekere hoogte) staan nu niet bekend om hun geweldige out-of-the-box 1080p / hd support, vooral Windows 7 laat bij mij een slechte tot dieptrieste kwaliteit van 1080p materiaal zien. Het enige wat dan ook bij mij heeft geholpen is het cccp codec pack. Het lijkt me dan ook verstandig om daar mee te beginnen, goede codecs zijn het halve werk :)

discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:14:
[...]
Ze staan op de website van Gigabyte als je Windows 7 x64 uit de lijst pakt in de link die ik er bij heb gezet. Staat onder de kop " Chipset".
Zet die er sowieso even op, want dat zijn drivers voor je chipset :)
Ik heb de chipset drivers al vanaf de CD geïnstalleerd of is dat niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 17:04
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:24:
[...]

Ik heb de chipset drivers al vanaf de CD geïnstalleerd of is dat niet voldoende?
Vaak zijn de drivers van de bijgeleverde cd al weer outdated. Drivers worden regelmatig geupdate voor zowel je video, geluidskaart en ook je chipset.

De laatsete chipset driver dateerd van 16 november 2009 en is hier te downloaden: http://europe.giga-byte.c..._driver_chipset_intel.exe

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chipset drivers zijn geïnstalleerd , geen verandering.
Iemand nog een idee over hoe het kan dat lokaal HD afspelen wel goed gaat maar op YouTube niet?
Ook Flash Player 10.1 beta helpt niet.
Op andere sites heb ik er ook last van trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Let op: Flash 10.1. nog iets -> GPU acceleration! Moet je alleen wel de huidige DX distro hebben van DX10 en 11! Alleen onder XP is er directdraw en stream (toch?) vereist van DX 9.0C.

Dit werkt pas goed met Catalist 9.12.

Ander belangrijk puntje: browser moet, indien niet - IE, fatsoenlijke systeem rechten hebben.

Ik heb even na gekeken:

i7 920 @ 3.0Ghz
6GB Corsair DDR1500
Asus P6T X58
Ati HD5850
Win 7 64bit Ultimate

Youtube filmpje voor test: http://www.youtube.com/watch?v=u7deClndzQw

CPU load: 5%, 2%, 0%, 10% (allen 2% flucuatie, gehalve de inactieve core)
GPU load: 5~10% in 157mhz / 300mhz mode.
Firefox 3.5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:56:
[...]

Ik krijg af en toe ook de melding : ATI Radeon Family is gecrasht.

[...]
Zou dat de hint zijn ?

Als ik jou was, dan zou ik alle Ati geheel uninstallen. Daarna drivers eraf gooien; Bv. Driver Sweeper (http://downloads.guru3d.c...tup%29-download-1655.html) draaien om alle oude drivers eraf te halen, en dan opnieuw te beginnen.

Hele verse driver-installatie, hele verse DirectX (als aanwezig) alle chipset drivers etc. Denk dat je dan een heel eind komt.

Kijk ook nog eventjes naar de geinstalleerde codec's op je PC. Ruim daarvan alles op wat niet nodig is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga de drivers zometeen even weggooien en herinstalleren. Hoe kan ik eigenlijk DX11 op mijn PC krijgen ?
Ik heb wel windows 7 maar waar je dat cijfer kan zien wat windows 7 je PC geeft klik ik dan op details en dan zie ik het volgende :

Grafische weergave
--------------------------------------------------------------------------------

Type beeldschermadapter ATI Radeon HD 5800 Series
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 2813 MB
Toegewezen grafisch geheugen 1024 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1789 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.681.0.0
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1920x1080
DirectX-versie DirectX 10

Waarom heb ik DirectX 10 en niet 11 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Google StreetView op volledig scherm doe dan loopt alles ook vast. Net als bij YouTube HD.
Ik vind het echt ontzettend irritant maar wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP geïnstalleerd en alles is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:26:
Ik heb Windows XP geïnstalleerd en alles is nu opgelost.
Da's geen oplossing, da's het probleem omzeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:30:
[...]

Da's geen oplossing, da's het probleem omzeilen
Paar maanden verder en ik heb weer Windows 7 geïnstalleerd. Daarna bios geflashed en alles werkt nu echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 21:14
Hmm, misschien iets niet goed geinstalleerd met windows 7.
Je had het ook nog eens zonder grafische kaart kunnen proberen.
En dan gewoon je integrated grpaichs nogwat van je i5 gebruiken, die is ook krachtig ;) .
Naja het is al opgelost dus het zal wel aan de installatie liggen ;) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laeh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 22:57
Ik heb nu ook al eenzelfde probleem maar dan met mijn club 3d HD5770. ik heb eigelijk ook alle specs hetzelfde :
ga-p55m-ud2 mobo van gigabyte
club 3d HD5770
intel i5-750
4gb ocz ram
windows 7 ultimate 32 bit
dx11 en de nieuwste ati catalyst en chipset drivers

ik heb het probleem nu al vanaf dat ik deze machine heb aangeschaft maar ik heb er nooit echt werk van gemaakt omda gamen en hd films kijken wel gewoon gaat, wanneer deze niet van youtube of iets vergelijkbaars komt. Ook heb ik af en toe last van het 'streepjesbehang' maar dat komt sinds ik
geen overdrive meer gebruik bijna niet meer voor.

Ook heb ik nog een offtopic vraag: is windows 7 64 bit beter? En zo ja waarom?

Alvast bedankt ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Windows 7 is beter omdat het meer geheugen ondersteund. 32 bit windows kan maar maximaal 4GB adresseren, en dan heb ik het niet alleen over alleen het RAM geheugen, maar ook je videogeheugen en andere beschikbare geheugens in het hele systeem.

Heb je de BIOS al een update gegeven?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laeh
Nee, nog niet. Ik weet ook niet precies hoe het moet en de enige eervaring die ik heb is een vriend van me de aan het flashen was en toen viel de stroom uit, waardoor hij niet meer opstart. Maar enife tips zouden welkom zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R.E. schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:43:
Windows 7 is beter omdat het meer geheugen ondersteundt. 32 bit windows kan maar maximaal 4GB adresseren, en dan heb ik het niet alleen over alleen het RAM geheugen, maar ook je videogeheugen en andere beschikbare geheugens in het hele systeem.

Heb je de BIOS al een update gegeven?
/me mompelt iets over klokken en klepels

Windows 7 an sich heeft niets te maken met de maximale adresseringsruimte. Dit is puur een aantal-bits verhaal.
- 32 bits, max 4 Gb (reken grosso-modo erop dat daar alles vanaf gaat wat "eigen geheugen heeft", bv 1 Gb video-kaart -> 1Gb minder te adresseren etc).
- 64 bits -> veel meer te adresseren, tot in de petabytes als ik me niet vergis; Dus geen probleem met aftrek door allerlei videokaarten omdat je de max. niet bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laeh
Dus eigelijk kon ik net zo goed 3gig ram
kopen, of windows 64 bit installeren. En kan ik mn windows 32 bit upgraden, zoals dat wel kan van windows 7 home naar ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
Laeh schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:49:
Dus eigelijk kon ik net zo goed 3gig ram
kopen, of windows 64 bit installeren. En kan ik mn windows 32 bit upgraden, zoals dat wel kan van windows 7 home naar ultimate?
Als je een geldige legale Win7 key hebt kan je daarmee ook de 64bit versie installeren.
De product keys zijn niet 32/64 bit afhankelijk.

Computer says no

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:26:
Paar maanden verder en ik heb weer Windows 7 geïnstalleerd. Daarna bios geflashed en alles werkt nu echt goed.
Na het updaten van de bios van mijn p55 gigabyte mobo deed alles het weer naar behoren.
Had trouwens hiervoor ook dat mijn muis cursor opeens groter werd. Dit is hiermee ook verholpen.

Dit ter informatie voor anderen.

mvg,

Emjee

ps. bedankt voor de topic anders had ik weer terug gemoeten met mijn nieuwe pc.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 05:27 ]

Pagina: 1