Toon posts:

Acer Aspire 7738G start niet op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb een groot probleem: mijn laptop werkt niet meer.

het begon allemaal eergister toen ik op een link klikte via msn. ik vond het al zon raar bestand en toen opende ik het bleek het een virus te zijn.
die link was iets met imageshack.biz het bestand was een msdos bestand en volgens AVG een trojaans paard.

nu deed ik vandaag een spelletje en opeens uit het niet valt de laptop uit, dus ik start hem wee opnieuw op en hij komt tot het inlogscherm en BAM weer valt hij uit. en sindsdien blijft de laptop uit.

ik vermoed dus dat het om het virus gaat, het licht van de aan/uit knop blijft wel branden en ook een ander lichtje brand. ook de cdrom schijft krijg ik niet in beweging wat valt er nog te redde.??

Alvast bedankt voor jullie hulp

met vriendelijke groet

Ronnie

Edit: dit is een plaatje van het virus bestand Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/25u2xlh.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 16:24 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

• Voeding loskoppelen
  • Accu loskoppelen
  • 10 minuten iets anders doen
  • Accu monteren
  • Notebook opstarten
Probeer dat eerst eens. En je titel heb ik aangepast, zonder Caps Lock kunnen we het ook lezen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:03
Mwoah, lijkt me knap als een virus je notebook kan slopen. Een virus kan nog zoveel narigheid uithalen, het komt zelden voor dat deze ook daadwerkelijk de hardware sloopt. Ik gok eerder op een grote hardware fail waardoor je ook een BSOD had (tenminste, ik neem aan dat het een BSOD was). Chipje dat nu misschien zonder rook zit is ook heel goed mogelijk. Maar eerst maar eens de tips van DaMarcus hierboven volgen :)

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 17-12-2009 16:07 ]

Verwijderd

heeft je hele Boot menu verkloot ?

wow , dat is wel erg , nooit op msn links klikken , eerst vragen of ze dat zelf hebben gestuurd , zo niet
niet op klikken , antwoorde ze niet , niet op klikken

en als je egt denkt dat het erg is , kan je altijd eens in google intypen

Verwijderd

Topicstarter
het is natuurlijk dom van mij op die link te klikken maar die gast met wie ik praatte gebruikt altijd wat andere programmas dan normaal en ik dacht dit is er weer zo 1. niet dus
ik vind het ook raar dat het virus een laptop kan slopen
maar dat is het eerste wat in me opkwam

ik probeer eerst de tips van damarcus op te volgen dat kan wel eventjes duren ik denk dat ik vanavond meer duidelijkheid kan geven

bedankt voor jullie snelle hulp

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 16:23 ]