Ik heb al her en der gezocht, en ook wel soortgelijke vragen gezien, maar nog niet echt een eenduidig antwoord.
Is het nu zo dat als ik digitale uitvoer (coax) van mijn onboard geluidskaart gebruik, een losse geluidskaart niets toe zou voegen? Ofwel, dat eventueel verschil in geluidskwaliteit alleen te merken is wanner wordt gewerkt met analoge uitvoer?
Ter info:
Moederbord (wat nog niet is, maar zal komen): Gigabyte P55M-UD2
Audio apparaat: Logitech 5500-z
Audio format: MP3, meestal wel 320 kb/s
Vraag is dus waarschijnlijk sowieso of ik het verschil ga merken, maar waar ik vooral benieuwd naar ben is of het uberhaubt uitmaakt met digitale uitvoer.
Verder weinig verstand van de precieze werking van de geluidskaart-surround, ook niet iets heel duidelijks over kunnen vinden.
Bij voorbaat dank voor eventuele duidelijkheid!
edit:
Excuses, beter gezocht en een vrij duidelijk antwoord gehevonden.
Is het nu zo dat als ik digitale uitvoer (coax) van mijn onboard geluidskaart gebruik, een losse geluidskaart niets toe zou voegen? Ofwel, dat eventueel verschil in geluidskwaliteit alleen te merken is wanner wordt gewerkt met analoge uitvoer?
Ter info:
Moederbord (wat nog niet is, maar zal komen): Gigabyte P55M-UD2
Audio apparaat: Logitech 5500-z
Audio format: MP3, meestal wel 320 kb/s
Vraag is dus waarschijnlijk sowieso of ik het verschil ga merken, maar waar ik vooral benieuwd naar ben is of het uberhaubt uitmaakt met digitale uitvoer.
Verder weinig verstand van de precieze werking van de geluidskaart-surround, ook niet iets heel duidelijks over kunnen vinden.
Bij voorbaat dank voor eventuele duidelijkheid!
edit:
Excuses, beter gezocht en een vrij duidelijk antwoord gehevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door assje op 17-12-2009 15:39 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]