IIS 7 - authentication

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een ASP applicatie aan het schrijven zodat diensthoofden enkele gegevens van hun medewerkers kunnen aanpassen in AD. (telefoon, printerpincode, functie....)
Bij het opstarten van de webpagina wordt de gebruikersnaam opgehaald waarmee ze ingelogd zijn. Zodat er gecontroleerd kan worden op welke OU van de AD ze rechten hebben. Dit gebeurt met onderstaande code

Set oSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo")
sUserADSPath = oSysInfo.UserName
DesName = Split(sUserADSPath,",")
FullDesName=""
For i = LBound(DesName)+1 to UBound(DesName) Step +1
FullDesName = FullDesName & DesName(i) & ","
Next
FullDestinguishedName = Left(FullDesName,Len(FullDesName)-1)
strDomainRoot = FullDestinguishedName

Daarna kan ik met een GetObject("LDAP"... query de OU ophalen van de gegevens in strDomainRoot.
en er alle bewerkingen op uitvoeren

In een testomgeving: Windows 2003 server met IIS6 en ook domaincontroller, werkt dit perfect. Het diensthoofd krijgt alleen de gebruikers te zien die in zijn OU van de AD zitten.

In de productomgeving: Windows 2008 server met IIS7, lid van het domain maar geen domaincontroller. Gaat dit niet. Nu zijn er veel plaatsen waar er instellingen kunnen gebeuren van toegangsrechten.
Van de site heb ik een Virtual Directory gemaakt met als path credentials de Application user(pass-through authentication) ingeschakeld. Bij de "Test Connection" is de "Authentication" in orde. Maar de "Authorization" geeft de melding "Cannot Verify acces to path (c:\inetpub\wwwroot\ADEditor).

Enig idee hoe dit op te lossen?

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Foutmelding lijkt alsof je de gebruiker (lees)toegang moet geven tot de directory 'c:\inetpub\wwwroot\ADEditor'

Skill is when luck becomes a habit.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Vraagje: Waarom gebruiken jullie in de testomgeving Windows 2003 als de productie machines Windows 2008 draaien? Een test omgeving heeft alleen zin als deze zoveel mogelijk gelijk is aan de productie omgeving.

Weet je trouwens of application pool voor jouw website op IIS7 in integrated mode of in classic mode draait?

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de primary domain controller is een windows 2003, de webserver voor productie is nog maar een weekje oud en heb ondertussen nog geen tijd gehad om er ook in testomgeving zo ééntje op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ondertussen gemerkt heb. Als ik in de IIS Manager de site wil testen door "Browse *:80 (http) te klikken, dan krijg ik wel alles juist te zien. Bij wijze van test heb ik mijn gebruiker in een andere OU gezet. Terug opnieuw getest en ik krijg inderdaad alleen de users te zien van de 'nieuwe' OU. Dus intern op de IIS server werkt het wel. Het is van wanneer er connectie van een client komt dat het niet meer lukt. Op de client pc krijg ik dan een error 500 - Internal Server error. Maar daar wordt ik niets wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zet friendly errormessage in IE op de client uit, dan krijg je al meer te zien. En waarschijnlijk helpt het eventlog op de server ook nog wat.
En beantwoord de laatste vraag van Niemand_Anders eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Application pool staat nu op classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Identity staat op NetworkService in de Application Pool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de site zelf staat Authentication: Windows Authentication enabled
Anonymous en Basic disabled
Bij Advanced Settings staat Physical Path credentials logon type als "ClearText" en
Physical Path credentials staat als application user (pass-through authentication)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Windows Authentication staat "Extended Protection" OFF
en Enable Kernel-mode authentication is uitgevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog een vraag waarom gebruik je geen .Net? Ipv het nu toch echt wel verouderde ASP.
Pagina: 1