Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help, wlan-gedeactiveerd...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.057 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds 2 maanden een probleem met mijn w-lan verbinding. Als ik op de hardware-knopje druk krijg ik links onderaan steeds een vermelding; ''w-lan gedeactiveerd''. In netwerkcentrum krijg ik geen enkel modem te zien om te selecteren, dus dat kan niet aan mijn modem liggen. 1 keer van de 10 keer dat ik de laptop op moet starten lukt het me pas om via wireless online te komen. Vreemd genoeg krijg ik via windows update een optionele update van Atheros weergegeven die ik maar nooit gedownload krijg. ??

Om jullie de moeite te besparen zeg ik wat ik allemaal ondernomen heb om van dat probleem af te komen.

- Ik heb de driver verwijderd/bijgestuurd en opnieuw geinstalleerd.
- Ik heb allerlei drivers gedownload en geinstalleerd. (Atheros 5007b/g)
- ik heb mijn laptop meerdermaals teruggezet naar fabrieksinstellingen (geformatteerd)
- Ik heb windows 7 erop gezet

Dit heeft uiteindelijk helemaal niets opgeleverd. Mijn conclusie luidt dan, Bios-instelling of netwerkadapter begeven? Als het aan Bios ligt, dan vraag ik me af hoe het zover heeft kunnen komen als ik er nog nooit aan gerommeld heb maar voorheen wel altijd goed gewerkt heeft? :?

Ik hoop op jullie hulp.

Groetjes

Verwijderd

Gaat het om een laptop? Heb nog tegengekomen dat een klant per ongeluk het Wlan schakelaartje op de laptop had geschakeld naar 'off'. 8)7

Als je verder wilt geholpen worden geef je beter je pc specs op.

Verwijderd

Topicstarter
Beste PE,
Klant? Werkt je bij HP?

Het gaat inderdaad om een laptop. Besturingsysteem is windows vista premium. Hardware: Laptop Compaq CQ60

En nee, het ligt niet aan het hardware-knopje want die blijft altijd op rood branden. 1 keer van de 10 keer dat ik de laptop opstart wordt die pas blauw en kan ik soms eindelijk pas online komen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor hardwarevragen die nergens elders op GoT aan bod komen. In het beleid staat duidelijk genoeg dat vragen over netwerken in... Netwerken thuishoren :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:05:
Beste PE,
Klant? Werkt je bij HP?

Het gaat inderdaad om een laptop. Besturingsysteem is windows vista premium. Hardware: Laptop Compaq CQ60

En nee, het ligt niet aan het hardware-knopje want die blijft altijd op rood branden. 1 keer van de 10 keer dat ik de laptop opstart wordt die pas blauw en kan ik soms eindelijk pas online komen.
Zit er ook bluetooth op, en zo ja wordt deze met dezelfde knop geactiveerd/gedeactiveerd ?
Probeer is uit te zoeken welke WLAN kaart er in zit Atheros 5007BG dus, en controleer vervolgens of er HP/Compaq/fabrikant WLANkaart software opzit, of dat Windows het management regelt.

Wat staat er verder in je netwerk configuratie scherm ?
maw, wordt die wel vermeld, en zo ja, wat is de status ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Geef even het exacte typenummer, want de CQ60 serie omvat erg veel verschillende configuraties, waaronder verschillende chipsets, videokaarten, wlan kaartjes en cpu's (zowel amd als intel). Zit dit te typen op een CQ60-310ED (AMD QL-64/4GB/250/Nv8200M en AR5007) met Windows 7 x64 Pro en dat werkt perfect. Alleen de Nvidia chipset drivers geinstalleerd en de rest via Windows Update.

[ Voor 35% gewijzigd door Nielson op 17-12-2009 16:42 ]

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 14:39
Heb je hem toevallig ook aangesloten met een netwerk kabel? dit heb ik ook namelijk een keer meegemaakt met een bepaalt type laptop van Hp die schakeld hardware matig de Wlan uit als je de kabel er in prikt.

Verwijderd

Beste PE,
Klant? Werkt je bij HP?

Als het lampje oranje brand, staat hij dus echt uit.

Is het schakelaartje kapot ?

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:53:
Overige Hardware is voor hardwarevragen die nergens elders op GoT aan bod komen. In het beleid staat duidelijk genoeg dat vragen over netwerken in... Netwerken thuishoren :o

Move OH -> NT
Beste dion_b,

Na 2 maanden sinds de aanschaf van de laptop was mijn hardware-knopje kapot gegaan. Ik heb het probleem op kunnen lossen door het knopje met plakband terug te plakken en ik heb er maandenlang geen last van gehad. Nu vraag ik me spontaan af of misschien daar het probleem zit?

Ik denk dat je wat te fanatiek bent in je werk. :+
Yippie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:58:
[...]

Zit er ook bluetooth op, en zo ja wordt deze met dezelfde knop geactiveerd/gedeactiveerd ?
Probeer is uit te zoeken welke WLAN kaart er in zit Atheros 5007BG dus, en controleer vervolgens of er HP/Compaq/fabrikant WLANkaart software opzit, of dat Windows het management regelt.

Wat staat er verder in je netwerk configuratie scherm ?
maw, wordt die wel vermeld, en zo ja, wat is de status ?
Ja er zit bluetooth op. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Hoe controleer ik wie het managment regelt?

In het rijtje van netwerkdetectie staat alles uitgeschakeld. En ik denk niet dat het probleem in netwerkcentrum ligt, want ik heb daar van alles uitgeprobeert en niets hielp. Het lijkt me zowieso het probleem niet als je alles naar fabrieksinstellingen terug gezet heb.
Nielson schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:00:
[...]
Geef even het exacte typenummer, want de CQ60 serie omvat erg veel verschillende configuraties, waaronder verschillende chipsets, videokaarten, wlan kaartjes en cpu's (zowel amd als intel). Zit dit te typen op een CQ60-310ED (AMD QL-64/4GB/250/Nv8200M en AR5007) met Windows 7 x64 Pro en dat werkt perfect. Alleen de Nvidia chipset drivers geinstalleerd en de rest via Windows Update.
CQ60 140ED

Processor:
Intel Core Duo(TM) 2 Duo CPU
T5800 @ 2.00 GHz
32-bits
whitedrag152 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:08:
Heb je hem toevallig ook aangesloten met een netwerk kabel? dit heb ik ook namelijk een keer meegemaakt met een bepaalt type laptop van Hp die schakeld hardware matig de Wlan uit als je de kabel er in prikt.
Met netwerkkabel schijnt die het weer wel te doen.

En bedankt voor jullie reactie's. Laat me gauw weer wat weten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:36:
[...]

Als het lampje oranje brand, staat hij dus echt uit.

Is het schakelaartje kapot ?
Lees mijn reactie aan dion_b. Zou dat het toch zijn, want ik heb er maandenlang geen last van gehad nadat ik em geplakt had?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:17:
[...]

Lees mijn reactie aan dion_b. Zou dat het toch zijn, want ik heb er maandenlang geen last van gehad nadat ik em geplakt had?
Ik durf je bijna te garanderen dat hier het probleem zit. Haal het plastic schuifje er even af, en piel dan met een lepeltje VOORZICHTIG het schakeltje naar "On"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:19:
[...]

Ik durf je bijna te garanderen dat hier het probleem zit. Haal het plastic schuifje er even af, en piel dan met een lepeltje VOORZICHTIG het schakeltje naar "On"
Waarom doet die het soms wel dan? Ik heb het idee dat die tijdens het opstarten bepaalt of die em aan of uitschakelt. Want zodra die volledig opgestart is het een of het andere/aan of uit dus. Telkens zodra ik op het knopje druk dan krijg ik steeds een vermelding ''wlan gedeactiveerd'', dus hij geeft de signaal wel door..Dan kan dat het probleem toch niet zijn??

Bedankt voor je reactie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:37:
[...]

Waarom doet die het soms wel dan? Ik heb het idee dat die tijdens het opstarten bepaalt of die em aan of uitschakelt. Want zodra die volledig opgestart is het een of het andere/aan of uit dus. Telkens zodra ik op het knopje druk dan krijg ik steeds een vermelding ''wlan gedeactiveerd'', dus hij geeft de signaal wel door..Dan kan dat het probleem toch niet zijn??

Bedankt voor je reactie.
Elektronica he....

Er zijn wel meer dingen waar geen duidelijke redenen voor zijn. Het oranje lampje betekent gewoon dat de switch op Off staat. Helaas kan ik niet weten hoe dit komt waarom soms wel en soms niet, maar het oranje lampje vertelt toch echt dat je het hier moet zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:40:
[...]

Elektronica he....

Er zijn wel meer dingen waar geen duidelijke redenen voor zijn. Het oranje lampje betekent gewoon dat de switch op Off staat. Helaas kan ik niet weten hoe dit komt waarom soms wel en soms niet, maar het oranje lampje vertelt toch echt dat je het hier moet zoeken
Ik kwam trouwens sinds kort te weten dat ook met andere laptops precies hetzelfde probleem speelt. Op de overige laptops kan ik ook helemaal geen netwerk selecteren...?

Nu denk ik aan een probleem met het ethernet frequentie? :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:00:
[...]

Ik kwam trouwens sinds kort te weten dat ook met andere laptops precies hetzelfde probleem speelt. Op de overige laptops kan ik ook helemaal geen netwerk selecteren...?

Nu denk ik aan een probleem met het ethernet frequentie? :X
Ik volg het nu niet meer....

Je laat soms de nuttige informatie achterwege, zoals het kapot zijn van het schakelaartje. Daarnaast zeg je dat je geen netwerkapparaten ziet in het netwerkcentrum, en het OS geeft aan dat WLAN gedeactiveerd is en nu speelt het ineens op meerdere apparaten ?

Knap draadloos netwerkje , dat zo je PC's bestuurd!

Ik weet het helaas nu niet meer, en wens je in ieder geval veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:04:
[...]

Ik volg het nu niet meer....

Je laat soms de nuttige informatie achterwege, zoals het kapot zijn van het schakelaartje. Daarnaast zeg je dat je geen netwerkapparaten ziet in het netwerkcentrum, en het OS geeft aan dat WLAN gedeactiveerd is en nu speelt het ineens op meerdere apparaten ?

Knap draadloos netwerkje , dat zo je PC's bestuurd!

Ik weet het helaas nu niet meer, en wens je in ieder geval veel succes!
Wat bedoel je met knap draadloos netwerkje?

Daar ben ik ook maar pas sinds net achter gekomen. Iedereen die hier met een laptop op bezoek kwam had precies hetzelfde probleem terwijl ze ergens anders wel gewoon modems weergegeven kregen.

En dat probleem heb ik zoals ik al zei; 9 van de 10 keer nadat ik mijn laptop opgestart heb. Zodra het lampje oranje blijft, dan staat er ''wlan gedeactiveerd'' als ik op het knopje druk... maar dan krijg ik ook GEEN modems/netwerken van de buren/omgeving in netwerkcentrum weergegeven om op te selecteren.

In ieder geval bedankt voor je uitleg man.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:18:
[...]

Daar ben ik ook maar pas sinds net achter gekomen. Iedereen die hier met een laptop op bezoek kwam had precies hetzelfde probleem terwijl ze ergens anders wel gewoon modems weergegeven kregen.
Waarom meld je het dan nu pas ? Dit is informatie die wel degelijk belangrijk is.
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:18:
En dat probleem heb ik zoals ik al zei; 9 van de 10 keer nadat ik mijn laptop opgestart heb. Zodra het lampje oranje blijft, dan staat er ''wlan gedeactiveerd'' als ik op het knopje druk... maar dan krijg ik ook GEEN modems/netwerken weergegeven om op te selecteren.
Als het lampje oranje is, kan het OS schreeuwen wat hij wilt. De WLAN kaart is dan uitgezet en zal dus nooit werken.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:20:
[...]

Waarom meld je het dan nu pas ? Dit is informatie die wel degelijk belangrijk is.

[...]

Als het lampje oranje is, kan het OS schreeuwen wat hij wilt. De WLAN kaart is dan uitgezet en zal dus nooit werken.....
Omdat het anders teveel zou worden voor sommigen en door de bomen het bos niet meer zien?

Anyway, hoe schakel ik de WLAN kaart weer aan? ''Nooit'' zal het wel niet zijn, want hij werkt soms gewoon wel nadat ik de laptop uitschakel en opnieuw opgestart heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:28:
[...]

Omdat het anders teveel zou worden voor sommigen en door de bomen het bos niet meer zien?

Anyway, hoe schakel ik de WLAN kaart weer aan? ''Nooit'' zal het wel niet zijn, want hij werkt soms gewoon wel nadat ik de laptop uitschakel en opnieuw opgestart heb.
Teveel informatie over je probleem kan niet. Dit zijn punten die wel degelijk belangrijk waren!

Nooit bedoel ik mee, zolang het lampje oranje is.

Aanschakelen, zie paar posts van mij naar boven, plastic kapje van de switch eraf, knopje omzetten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:51:
[...]

Teveel informatie over je probleem kan niet. Dit zijn punten die wel degelijk belangrijk waren!

Nooit bedoel ik mee, zolang het lampje oranje is.

Aanschakelen, zie paar posts van mij naar boven, plastic kapje van de switch eraf, knopje omzetten
Bedoel je wireless knopje zelf of onderaan de laptop open schroeven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:57:
[...]

Bedoel je wireless knopje zelf of onderaan de laptop open schroeven?
Een van de 2, zolang het lampje maar blauw word!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:03:
[...]

Een van de 2, zolang het lampje maar blauw word!
Als ik em open schroef dan vervalt meteen mijn garantie, dus dat lijkt mij dan niet zo slim

Verwijderd

Dan moet je hem opsturen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als ik het zo een beetje lees, dan is het tijd voor een belletje met de support. Waarschijnlijk is er gewoon iets stuk, en krijg je dit gewoon gerepareerd.
Neem contact op met de leverancier, want zij zijn IMO verplicht om je te helpen hiermee. (je bent de laptop wel enige tijd kwijt, en backup je data voor het geval dat ze de HDD wissen.)

Omdat het verder weinig met Netwerken te maken heeft, en veel meer met een hardware knopje past het topic dus niet hier. Maar omdat het gewoon een support iets is, ga ik het ook niet meer verplaatsen naar OH, maar zet ik er gewoon een slot op. Das niet om je te pesten, maar meer om aan te geven dat we er verder niets mee kunnen doen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.