Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] "onzichtbaar" aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken werken hier altijd dezelfde gebruikers op hun eigen computer.
Hun naam staat dus standaard als gebruikersnaam bij het aanmeldscherm (met domein).

Nu de vraag: kan ik inloggen als admin (en na het onderhoud te hebben gepleegd) weer afmelden zodat de gebruikelijke gebruikersnaam weer vermeldt staat in het inlogvenster, in plaats van administrator (na bijv de pc overnieuw opgestart te hebben).

Doel is dat de gebruiker "niet weet" dat er op de computer wijzigingen zijn aangebracht.

Ik heb geprobeerd te googlen op "onzichtbaar aanmelden xp" en "invisible login xp", maar die resultaten gaan over het verbergen van gebruikersaccounts.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Als ik dat topic zo lees wordt helemaal niet meer onthouden wie er nou aangemeld heeft gestaan en staat het Username vakje dus altijd leeg

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Denk dat je eerst maar eens over de volgende vraag goed moet nadenken:

Waarom heb je een wachtwoord en een gebruikersnaam ?

Voor zover ik het weet is hetgene wat je wil trouwens niet mogelijk.
Maar als je verder nadenkt over bovenstaande vraag begrijp je ook wel waarom.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:35

Salandur

Software Engineer

gewoon een poging doen tot inloggen als die user met verkeerd wachtwoord?

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
De username worden opgeslagen in:
(XP) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
(VISTA) HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI

Dus hier kan je de username terugzetten, of de rechten aanpassen van deze keys dat ze altijd het zelfde blijven.

Maar je kan natuurlijk ook inloggen in veilige modus ...
Doel is dat de gebruiker "niet weet" dat er op de computer wijzigingen zijn aangebracht.
Maar, is niet Fair / Ethisch, aan iemands dagelijkse spullen en documenten komen zonder te laten zien dat dit ook gebeurt :(

[ Voor 8% gewijzigd door djexplo op 17-12-2009 14:16 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

djexplo schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:14:
[...]

Maar, is niet Fair / Ethisch, aan iemands dagelijkse spullen en documenten komen zonder te laten zien dat dit ook gebeurt :(
Ik had vroeger het zelfde euvel hoor. Inloggen als admin om veranderingen door te voeren, en niet zozeer om dat te verbergen, maar simpelweg omdat de gebruikers gewoon niet kijken, en hun wachtwoord intikken terwijl er bij de username: "Administrator" staat.

Gebruikers kijken gewoon niet, en omdat de gebruikersnaam er 99 van de 100 keer normaal al standaard goed staan, ze hun eigen login niet eens weten.

Dus ja, ik kan me er wel wat in vinden om dit voor de standaard gebruiker niet kenbaar te maken, door de hele login-sessie van de admin niet als standaard neer te zetten bij de eerst volgende boot.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Vermoed dat ShitHappens gelijk heeft en er een blanco inlogveld komt na het afmelden, maar het is te proberen (iig bedankt voor de moeite ;) )
Salandur schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:12:
gewoon een poging doen tot inloggen als die user met verkeerd wachtwoord?
Zou het zo simpel zijn? Zal dadelijk eens een poging wagen...
De username worden opgeslagen in:
(XP) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
(VISTA) HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI

Dus hier kan je de username terugzetten, of de rechten aanpassen van deze keys dat ze altijd het zelfde blijven.

Maar je kan natuurlijk ook inloggen in veilige modus ...
Thnx, had ik moeten weten (regedit: winlogon) maar bedankt voor de reminder!
Die dagelijkse spullen en documenten blijven eigendom van de firma waar ze voor werken, verder is "niet weet" misschien wat onhandig uitgedrukt. En ethisch is een subjectief iets, dus daar denken de directieleden waarschijnlijk anders over dan de werknemers ;)

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:18
Weet niet wat je op de machines wilt doen, maar kun je niet via een remote sessie inloggen?
Is in het standaard inlogscherm ook niets van te zien naderhand toch

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Topicstarter
Chillz schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:27:
Weet niet wat je op de machines wilt doen, maar kun je niet via een remote sessie inloggen?
Is in het standaard inlogscherm ook niets van te zien naderhand toch
Inderdaad al geprobeerd, maar blijkbaar hebben we niet op alle clients het extern bureaublad ingeschakeld :X

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:31:
[...]

Inderdaad al geprobeerd, maar blijkbaar hebben we niet op alle clients het extern bureaublad ingeschakeld :X
heb je geen AD? dat kun je gewoon per GPO regelen...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een simpel register (.reg) tekstbestand gemaakt:

code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultUserName"="Gebruiker"

Na het afsluiten/afmelden van de computer komt "Gebruiker" als gebruikersnaam te staan in het inlogveld.
Thnx allemaal voor het meedenken!

PS. Het foutief inloggen zorgt er niet voor dat na een reboot de gewilde gebruikersnaam blijft staan...

Slotje?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Na foutief inloggen is 1x op Escape drukken al genoeg om de boel weer normaal te krijgen (dan krijg je weer de "Druk op CTRL-ALT-DEL om te beginnen" melding), heb hier op mn oude school nog wel eens mee zitten spelen :p
Pagina: 1