2 harde schijven in PC met XP en Win 98

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08-2025
Als hobbyist heb ik een vraagje . Ik heb een harde schijf met Win 98 SE en gemaakt met computer X . 2, 6 ghz schijf eruitgenomen en dan eeen andere harde schijf genomen schijf en met dezelfde computer ,windows XP prof geinstalleerd . Nu ik heb 2 schijven Win 98 SE en Win XP prof Mag ik de 2 schijven gewoon aan elkaar leggen vb XP als master en win 98 als slave .
Mijn vraag is nu hoe start hij op en met wat start hij op . Hoe kan ik van de ene naar de ander schijf gaan .
Moet er iets geinstalleerd worden waar ik bij de opstart de keuze kan maken .
Graag zou ik van iemand van jullie een goede werkwijze krijgen en procedure .Kan ik iets hardware matig verkerd doen
Aan allen die antwoorden hartelijk dank .

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
wow, oldschool. je post trouwens in het verkeerde forum, jouw thread is client systems.
maar je hebt het beste af om 2 schijven in je bak tegelijk te prakken, win98 installeren op de primare schijf, en daarna XP er naast op de secundaire schijf. XP zet dan zijn bootloader op de primaire, geeft een menu om te kiezen wel OS je wilt loaden.
Mocht je niet de luxe hebben om te reinstallen, moet je ff prutsen met de XP bootloader.
Die moet je dan op je win98 schijf zetten en boot.ini aanpassen.
nadeel is dat wanneer je xp boot de xp schijf als C:\ gezien wordt en als je win98 boot, die als C:\ gezien wordt, waar bij de eerste oplossing dat probleem niet voorkomt.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.