Toon posts:

Cosmos S filters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Coolermaster Cosmos S tower.

Nu zitten er voorin en achterin bij de fans van die filters (gaasjes).
Maar ook die worden vies,zijn deze eruit te halen om schoon te maken.
Belangrijker nog , gaan die gaasjes er wel weer in dan.

Wil graag ff een BIG cleanup doen.

Thnx vast

• Buzning
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01-2023
Ze kunnen er allemaal uit, maar of je ze er weer mooi in krijgt is nog de vraag. Die voorste rechthoekige roostertjes voor bays, daarvan kun je inprincipe het metalen raster verwijderen. Sidepanel kun je er af schroeven en de bottomfan en voeding zijn in hun raster prima schoon te maken dacht ik. Ik heb achter trouwens geen filter aan de achterkant. Bedoel je die wel?
Wat het beste werkt touwens zonder te veel moeite te hoeven doen is een stofzuiger erop zetten en hem laten blazen ipv zuigen. Dan daarna ff met een wattenstaafje de kiertjes aanpakken. Helemaal schoon krijg je hem toch niet zonder te strippen, maar dat hoeft ook niet lijkt me.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Waarom spoel je die dingen niet gewoon af onder de waterkraan ? Beetje vloeibaar zeep erbij en afspoelen. Daarna goed drogen voordat je ze terugstopt in de kast.

De sidepanel kan gedemonteerd worden. Het is wel veel werk maar het is goed te doen.

Normaal ga ik met de haarborstel van de stofzuiger langs de rooster/gaas en daarmee kun je al goed schoonmaken.

[ Voor 38% gewijzigd door Blord op 19-12-2009 16:31 ]

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Blord schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 16:27:
Waarom spoel je die dingen niet gewoon af onder de waterkraan ? Beetje vloeibaar zeep erbij en afspoelen. Daarna goed drogen voordat je ze terugstopt in de kast.
Dat is dus zijn vraag - zijn ze er wel uit te halen.

Maar ja, als het goed is zijn ze juist gemaakt om eruit gehaald te worden. Zo'n beetje alles aan die kast kan je loshalen.... wel onthouden hoe, anders krijg je het natuurlijk niet meer in elkaar!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik heb net gekeken en ze kunnen losgemaakt worden. De gaasjes zitten ingeklemd tussen de metalen rooster en de plastic houder. Je moet die 4 klemmen terug duwen en de metalen rooster uitschuiven.

imho is het makkelijker om het geheel af te spoelen met water.

Verwijderd

Blord schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 16:35:
imho is het makkelijker om het geheel af te spoelen met water.
Met kast en al? :P

• Blord

Blord

Hello Kitty !

hehe dat zou leuk zjn :)

We hebben natuurljk over deze dingen , http://www.coolermaster.n...?cPath=78&products_id=419

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
of je koopt een busje met geperst lucht en blaast er daarmee even doorheen

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
K bedankt voor de aandacht,zal alleen de kast niet onder de kraan doen :)

Maar hij is nu schoner,so thanx to all of you _/-\o_
Pagina: 1