[Win7] Werkt niet met een IBM X40 laptop*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Vanwege het feit dat ik weleens op afstand wat dingetjes voor werk moet doen, servertjes rebooten, troubleshooten etc, op cruciale momenten dat ik bijvoorbeeld net ergens iets eten ben of iets dergelijks,
heb ik een klein laptopje aangeschaft; een IBM THINKPAD X40.

Nu heb ik Windows 7 (Enterprise Edition) van kantoor gekregen en deze geïnstalleerd op de laptop.
Volgens de vereisten van de Windows 7 en diens berekeningen (performance ratings) heb ik een
laptop waar een '1' aan gegeven behoort te worden. Nou ja goed, dat heeft denk ook te maken met
het feit dat mijn VGA kaart nog niet echt met een 'juiste' driver werkt. Hier ben ik nog naar op zoek,
iemand?

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/2209/ratingd.png

Maar goed, wat mij momenteel zorgen baart is dat mijn laptop echt om de haverklap vasthangt en
als ik dan de performance monitor gebruik zie ik dat mijn laptop totaal géén cpu % over heeft. Kan
dit gewoon komen doordat Windows te 7 zwaar voor dit laptop(je) is?

Alleen om performance ratings opnieuw te laten draaien vreet mijn laptop 88% van mijn CPU-availability
op, lijkt me niet echt normaal. Zelfs in 'ruststand' gebruikt dat ding zo'n 60-70% en ja ok, het geheugen
kan ik bijprikken, dat is geen punt, enkel de CPU draait gewoon niet lekker.

Weet iemand wat hiermee te moeten doen? Windows XP maar weer installeren? Helpt dat? Ik kan
echt niks met de laptop doen of hij hangt weer, dus even leuk internetten zit er niet in. Helaas......

Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/2435/resourcemonitorq.png

Alvast dank!! :+

Verwijderd

Heb je videokaart en chipset driver al geïnstalleerd en opnieuw opgestart?

Ook is de hardware die erin zit niet genoeg voor windows 7 ik zou toch is kijken naar linux of windows xp.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt dus niet, de driver van mijn VGA-kaart pakt hij niet, en chipset is wél geïnstalleerd.
Lees / las er wel meer over op google. Stond nog een goede manier om de VGA-kaart WEL
aan de praat te krijgen, maar ik krijg 'm op de mijne niet working:

http://forum.thinkpads.co...769b46c1725cc15c&start=30

Verwijderd

Probeer is de XP drivers te downloaden en dan de driver in xp modus te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:10:
Ook is de hardware die erin zit niet genoeg voor windows 7 ik zou toch is kijken naar linux of windows xp.
Ja ok, alleen zie ik meer mensen met een X40 i.c.m. Windows 7 op google, die dan wel problemen hebben met de VGA-kaart, maar de processor hoor ik niks over. En gaat het onder Windows XP dan wel goedkomen? En linux hoef ik er niet op.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
Ik denk een te trage laptop voor Win7, http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-58221.html
max 1GB ram en een max een 1,2GHz cpu

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:16:
Probeer is de XP drivers te downloaden en dan de driver in xp modus te installeren.
Werkt ook niet, al geprobeerd.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
Win7 gaat gewoon niet op die laptop, XP drivers: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-54078.html

Verwijderd

Topicstarter
brambo123 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:18:
max 1GB ram en een max een 1,2GHz cpu
Ik heb er nu een 1.2 GHz processor in zitten en heb net 1 GB aan memory besteld 'in-de-hoop-op....' zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net snel een document gevonden voor deze laptop:

http://www.groundstate.net/855GMWin7.html

Wellicht kan ik dit proberen?!

Verwijderd

zonder werkende videokaart drivers heeft het allemaal geen zin. Ik zou daar m'n energie in steken als ik jou was. Verder alle grafische opties binnen Win 7 op z'n laagst zetten, aangezien die grafische kaart sowieso al vrij zwak is.

Verwijderd

Ik volg het eigenlijk niet zo goed, je koopt zelf een laptop die qua specs vrij oud is maar je krijgt wel je bedrijf een Windows 7 Enterprise Edition :?

Maar hoeveel RAM heeft je laptop, welke CPU? Sommigen X40 zijn op 1.2 Ghz, andere op 1.4 Ghz, het RAM kan verschillen van 256 MB tot 1,5 GB ...

Ik ben gewoon van mening dat het ding net iets te traag is voor Windows 7 ... misschien met een RAM upgrade het iets beter gaat zijn of anders toch eens uitkijken naar XP of gewoon Linux ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:23:
Ik volg het eigenlijk niet zo goed, je koopt zelf een laptop die qua specs vrij oud is maar je krijgt wel je bedrijf een Windows 7 Enterprise Edition?
Wat is daar zo moeilijk aan te snappen dan? Ik heb zelf ook een r51 (ja ook geen nieuwe) gekregen van de zaak, dat ding werkt gewoon top, geheugen bijgeprikt en kan ik alle werkzaamheden mee uitvoeren.

Echter heb ik geen zin dat zware ding mee te moeten slepen als ik de deur uitga, dus heb nu een kleine X40 aangeschaft en met name dat klein en compact was voor mij 'even' de reden deze laptop aan te schaffen.

Daar kan ik gewoon Windows 7 Enterprise Edition opzetten, dat is geen enkel probleem. En aangezien ik vrijwel geen complicaties elders heb gevonden op internet (lees: google.com) heb ik besloten er dan ook Windows 7 op te zetten. Nu weet ik zelf ook niet hoe Windows XP erop gedraaid zou hebben (qua snelheid etc) want die was bricked.
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:23:Verder alle grafische opties binnen Win 7 op z'n laagst zetten, aangezien die grafische kaart sowieso al vrij zwak is.
Ik heb reeds alles disabled ja, ook qua performance in Windows 7 alles op minimaal gezet.
Verder loopt dat ding ook wel, ik heb/had alleen het vermoeden dat er gewoon resources om
geheugen en processor % vragen terwijl niet eens nodig is. Ik bedoel stel je hebt een ordinaire
(oude) pentium draaien waar Windows 7 op staat en je draait AVG, dan moet het toch niet zo
zijn dat AVG dan average 25% processor vreet?!?!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!!
Pagina: 1