Netwerkkaarten op windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex lw057 draadloos netwerkkaart in mijn pc zitten, maar krijg deze niet werkend onder windows 7. Nu ben ik op zoek naar een andere netwerkkaart en wil ik niet tegen hetzelfde probleem oplopen.

Welke draadloos netwerkkaarten werken wel onder windows 7 ultimate 64 bit?

Vriendelijke groeten,

Gerard

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Hoezo krijg je 'm niet werkend, kun je geen drivers vinden? Welke kaart heb je precies, de normale of de v2? De Vista drivers werkten ook niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Nielson op 17-12-2009 10:38 ]

Verwijderd

Beste Gerard
> Wat heb je allemaal geprobeerd?
- Nieuwste drivers ?
- Microsoft update ? > kan je inschakelen bij Windows Update onder in het balkje

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen windows vista drivers vinden, en deze werken niet op 7. Ik heb de V2 versie. Probleem is dat ik steeds blue screen errors krijg en de verbinding vaak wegvalt. Ik heb sweex gemailed, dit was het antwoord:

"Helaas hebben we nog geen windows7 drivers voor dit apparaat. We zijn druk bezig met de drivers voor. Houdt u onze website goed in de gaten voor verdere ontwikkelingen.www.sweex.nl "

Ben het wachten echter zat, probleem is erg vervelend, dus ben nu op zoek naar vervanging

* naam netwerkkaart is: Sweex LW057V2 wireless lan pci
* gebruik windows update regelmatig

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 10:38 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Welke draadloos netwerkkaarten werken wel onder windows 7 ultimate 64 bit?
Kan je zelf simpel opzoeken, door op de site van de betreffende fabrikant even te kijken of ze een signed 64 bits driver hebben staan.

Jou Sweex LW057 kan je trouwens prima gebruiken onder Windows 7, download de Vista 64bits driver. Helaas is de driver niet signed by Microsoft. Om hem als nog te instaleren en te gebruiken moet je F8 drukken bij Windows op starten en de menu optie kiezen waarbij daar niet op gelet word (er zijn ook programmatjes voor) , of je Windows in test mode zetten.

Of je download een Marvell 88w8335 x64 driver

[ Voor 4% gewijzigd door djexplo op 17-12-2009 10:45 . Reden: marvell tip ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Nielson
  • Laatst online: 15:08
Dat is bij de v1, die gebruikt één of ander vaag Marvell chippie waarvan de driver standaard al in Vista zit, deze heeft echter problemen met 2GB geheugen en daarvoor is die unsigned driver. De v2 gebruikt een vrij standaard Realtek chippie en heeft gewoon signed drivers voor Vista, die feitelijk ook onder Win 7 zouden moeten werken. Probeer anders de Vista drivers van de realtek site eens, zijn een stuk recenter.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> NT

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de sweex site de vista 64 bit driver gedownload, in veilige modus geinstaleerd, en in apparaatbeheer word hij nu als realtek gezien. Ik heb verbinding, dus ga even afwachten of de problemen nu over zijn. Alvast bedankt voor de tips, ik laat weten of het gelukt is.

Tnx!

*weer gezeur, probeer nu de drivers van de realtek site

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Linksys wmp600n werkt perfect bij mij met windows 7 ultimate 64
Pagina: 1