Externe HD

Pagina: 1
Acties:

• SuperSang
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2023
Beste tweakers,

vandaag heb ik op mijn splinternieuwe pc Windows 7 geinstalleerd, en alles loopt als een trein BEHALVE:
het feit dat de pc mijn mooie externe harde schijf niet herkent!!
Komen andere mensen dit probleem ook tegen, en is hier een oplossing voor?
Het is een USB harde schijf van imation, en heeft het altijd gedaan toen ik nog met een Vista pc werkte!

Alvast bedankt!

Verwijderd

Plug eens een ander USB-apparaat op de USB-poort. Mss is de controller niet goed geinstalleerd.
Welk bestandssysteem staat er op de schijf?

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:56:
Plug eens een ander USB-apparaat op de USB-poort. Mss is de controller niet goed geinstalleerd.
Welk bestandssysteem staat er op de schijf?
Mjah, het is heel goed mogelijk dat de usb controller niet goed (of helemaal niet) geïnstalleerd is.

Zoek ff uit wat voor type mobo je hebt (of welk type chipset je hebt) en kijk of ze speciale drivers hebben (voor windows 7) op de bijbehorende website.

(het hoeven trouwens niet perse usb drivers of zo te zijn, vaak zijn ze verwerkt in een totaal paketje zoals de intel inf drivers)

[ Voor 11% gewijzigd door sHELL op 17-12-2009 09:08 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
mobo is een Lanparty jr x58T3H6, en volges mij ligt het niet aan de chipset, omdat al mijn andere usb apparaten het wel doen. er zijn wel updates beschikbaar, ik denk dat eerst ga proberen zodra ik thuis ben (me (L) snowboarding!)
het bedrijf dat mijn harde schijf heeft geleverd heeft geen drivers voor deze externe harde schijf (Imation), dus daar ligt het (hopelijk) niet aan...
De harde schijf is geformateerd in NTFS formaat, de standaard windows formatering, zou dus geen problemen moeten opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem met Windows 7. De externe HD werkt prima in XP of Vista maar wordt niet herkend door Windows 7. Het lampje op de HD brandt nochtans en als ik een andere externe HD op dezelfde USB poort aansluit werkt die ook.
Het enige verschil dat ik kan zien is dat de HD die niet wordt herkend een afwijkende sectorgrootte heeft (4096 ipv. de gebruikelijke 512 bytes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss Windows Update draaien? Wellicht dat ie ze dan wel wil kennen. Maar dan nog is het raar dat juist oudere versies van Windows 'm wel slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Wat is het exacte type van de externe schijf? Vaak wil zo'n naam icm met een paar treffende woorden in google weleens wat gouden tips opleveren ;) Het maakt het iig een stuk eenvoudiger om een oplossing te vinden.

Heeft de externe schijf zelf een voeding, of krijgt deze stroom van de usb-poort? In het geval van het 2e zou het kunnen dat de poort (net) niet genoeg prik levert aan de schijf om op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
hij doet et gwoon met 1 usb poort aangesloten...
Het zou idd een windows 7 probleem kunnen zijn, dat was ook het grote hekelpunt van vista, dat vele externe (en interne) apparaten het niet deden omdat er geen drivers voor waren... maar een simpele driver voor een externe HD is toch niet zo moeilijk?

edit: er zijn geen driver updates op de DFI website, en windows update geeft me ook nix...
wtf...

[ Voor 14% gewijzigd door SuperSang op 15-01-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Lacie 500 GB externe HD deze heeft altijd perfect gefunctioneerd onder windows xp en vista nu ik op windows 7 draai loop ik echter tegen het probleem aan dat ik grote bestanden, van 16 gig niet over kan zetten op mn hd. Deze is wel geformatteerd naar NTFS, zodat dit wel mogelijk zou moeten zijn. Echter als ik mijn bestanden wil overzetten begint hij hiermee en krijg ik later de melding dat de schijf ernstig beschadigd is en het overzetten daar door beëindigd is. Nu repareer ik mn schijf dus weer en krijg telkens het zelfde probleem. ( de schijf werkt wel nog gewoon op mn laptop met XP) Dit heb ik dus ook nog eens getest met een Samsung externe HD van 500 gig en hierbij krijg ik het zelfde probleem. Wie o wie kan mij helpen??

Ps ik heb er verder allemaal vrij weinig verstand van dus keep it simple aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb het probleem met mijn 2.5 inch externe schijven nogal eens, dat zijn schijven met een Y kabel, 1 voor USB en 1 voor voeding via USB. Op verschillende computers (Vista en Windows 7) worden ze wel herkend, maar dan krijg ik de melding dat ze via een andere poort sneller kunnen werken (dat probeer ik natuurlijk dan ook uit-zonder resultaat) en ze krijgen geen schijfletter toegekend, terwijl ik ze wel in Apparaatbeheer zie.

Dus ook: wie weet raad?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

flopdoc schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:52:
Ik heb het probleem met mijn 2.5 inch externe schijven nogal eens, dat zijn schijven met een Y kabel, 1 voor USB en 1 voor voeding via USB. Op verschillende computers (Vista en Windows 7) worden ze wel herkend, maar dan krijg ik de melding dat ze via een andere poort sneller kunnen werken (dat probeer ik natuurlijk dan ook uit-zonder resultaat) en ze krijgen geen schijfletter toegekend, terwijl ik ze wel in Apparaatbeheer zie.

Dus ook: wie weet raad?
en als je ze met de hand een schijfletter of mount folder geeft ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik zie niet waar ik de drive een schijfletter kan toekennen.

Update: een van de schijven werd wel herkend na compleet afsluiten van de pc, stroom eraf en weer aanzetten. Misschien dat dan de stroom over de usb wordt herverdeeld ofzo?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

start -> run -> diskmgmt.msc

het maakt soms ook uit in welke volgorde je de pluggen er in duwd, soms niet, soms is één plug genoeg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
fish schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:49:
start -> run -> diskmgmt.msc

het maakt soms ook uit in welke volgorde je de pluggen er in duwd, soms niet, soms is één plug genoeg
Eens uitgeprobeerd: dan moet ik de disk initializen, kan op 2 manieren, werkt allebei niet, kan file niet vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
Dus hij ziet de hd wel? hij spint em ook goed?
probeer eens de schijfcontrole te doen van win7
dat heeft mij laatst geholpen om een had die de partitie volgorde vergeten was te redden;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
twijg92 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:55:
Dus hij ziet de hd wel? hij spint em ook goed?
probeer eens de schijfcontrole te doen van win7
dat heeft mij laatst geholpen om een had die de partitie volgorde vergeten was te redden;)

Succes!
Zal het morgen proberen (dan ben ik thuis). De disk doet het op andere computers wel, ook op mijn WD HD TV Mediaplayer, dus het ligt niet op zich aan de schijf lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
keb em er maar uit gesloopt, en een nieuwe ex casing gekocht, doet et nu wel ^^
Pagina: 1