Toon posts:

bestanden delen met je vrienden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vroeger toen alles nog makkelijk was, zat er in msn een functie om mappen aan te maken en bestanden te delen met je msn contacten.
In de nieuwe msn is dit ineens veranderd in skydrive.
Ik heb hier geen zin in en vraag me af of er een simpel alternatief is om met bepaalde mensen (die je zelf uitkiest) bestanden te delen.
Zijn er hier leden die positieve ervaring hebben met simpele software om bestanden te delen? Zo ja, welke software is dat dan en draait dat goed op windows 7 64 bit ?
Alvast bedankt.

Grtz, Barroom Hero

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:39
(s)ftp?

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Het is me niet helemaal duidelijk of je het zelf wilt hosten of dat het ook ergens anders gehost mag worden.

Middels het FTP protocol kun je zelf het één en ander opzetten. Dit vereist wel enige configuratie, maar je krijgt er volledige controle voor terug.
Andere (hosted) alternatieven voor SkyDrive zijn bijvoorbeeld Office Live Workspace en Drop.io. Op beide sites is het mogelijk om met mappen te werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Bee.nl op 17-12-2009 00:37 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zou ook een dropbox account aan kunnen maken (2GB gratis) en die op beide computers installeren, of beiden een account maken en een map sharen met elkaar.

Je mag ook mijn invite gebruiken*, dan krijg je 250MB extra (en nog eens 250MB is zo verdiend met de intro guide). Zo doe ik het ook met een paar vrienden.

* Geen zorgen, hoor: ik heb er verder geen belang bij want ik heb al de max invite bonus (= 3GB dus 12 mensen).

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 17-12-2009 01:03 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-02 09:19
Room42 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 01:01:
Je zou ook een dropbox account aan kunnen maken (2GB gratis) en die op beide computers installeren, of beiden een account maken en een map sharen met elkaar.

Je mag ook mijn invite gebruiken*, dan krijg je 250MB extra (en nog eens 250MB is zo verdiend met de intro guide). Zo doe ik het ook met een paar vrienden.

* Geen zorgen, hoor: ik heb er verder geen belang bij want ik heb al de max invite bonus (= 3GB dus 12 mensen).
dropbox is idd ideaal hier voor :)

android since G1.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat wil je nu precies? Wil je de bestanden ergens centraal plaatsen, of op 1 van je eigen PC's zetten (die dan dus altijd aan moet staan).
Alternatieven zoals hierboven aangegeven lijken me een stuk prakischer dan zelf iets met je PC te doen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de replies, was ff lang weekend weg.
Wat ik wil is een gedeelde folder aanmaken waar ik bestanden instop en dat wanneer ik ze er in stop de boel gewoon gaat synchroniseren met degenen waarvoor ik de gedeelde map heb aangemaakt.
Als dat het zelfde is als dropbox ben ik uit de brand
Pagina: 1