Toon posts:

Idiote MP nepkoper(s) weren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste TW's,

Alle eerst erg mooie site met mooie forum!
Met zeer leuke informatie, petje af hiervoor! _/-\o_

Nou over mijn vraag.
Het begon allemaal met een aangeboden soldeerbout.
Ik heb de laatste tijd op MP erg veel last van een nepkoper.
Ik was niet akkoord met zijn bod, dus ik stuurde mail terug.
Omdat mijn aanbieding bijna afgelopen was stuurde ik naar degenen die interesse hadden een mail met mijn aanbod. Dus ook naar die nepkoper, echter iemand anders reageerde eerder.
De soldeerbout werd verkocht aan degene die eerder reageerde.
De nepkoper werd kwaad......

Sindsdien krijg ik verschillende mails van de nepkoper onder andere naam en email over vragen mijn MP aanbiedingen. Tot de akkoord tot aankoop haakt hij ieder keer af, ik wist gelijk dat hij dat was.

Ik stuurde dan boze mails (met grove woorden) terug en ja hoor hij voelde zich aangesproken.
Ik kreeg bedreigingen en grove woorden terug.
Ik krijg nu in mijn mailbox vol met rare sites met aanmeldingen (volgens mij heeft hij email ingevuld op betreffende sites).

Wat kan ik het beste doen?
Ik word gek van die nepkoper en rare sites aanmeldingen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Cedrix9000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2023

Cedrix9000

Tip Top

Een mailtje naar MP, en gewoon negeren. selecteer bij die mails ongewenst dan heb je er geen last van. zijn boden verwijderen.

Just do It

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

mailtje sturen naar MP voor een verandering van je nick met behoud van je statistieken, mits je daar wat om geeft, anders gewoon nieuwe nick aanmaken als ie je zit te stalken.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je snelle antwoorden, ik zal gelijk MP mailen!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 21:38

Pogostokje

* twiet *

Belangrijkste is natuurlijk verder hem negeren. Mails terugsturen werkt alleen maar tegen je.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja soms is de aanleiding te groot hahaha.
Klopt ik ga hem gewoon negeren, naarmate ik meer reageer krijg ik meer onzin terug.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
Cedrix9000 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:56:
Een mailtje naar MP, en gewoon negeren. selecteer bij die mails ongewenst dan heb je er geen last van. zijn boden verwijderen.
offtopic:
boden > biedingen. Bod heeft geen meervoud in het Nederlands.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-01 23:18
Haha, beetje aan het mierenliefhebben? ;)

Als je een nieuwe nickname hebt en hij gaat door, dan valt dat onder stalken; dan heb je onder:
Wetboek van Strafrecht, Artikel 285b het recht om hem aan te geven en aan te klagen.

Wetb. v. Strafrecht, Art. 285b:
Omschrijving:
1. Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of een geldboete van de vierde categorie.
2. Vervolging vindt niet plaats dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is begaan.

Bij een geldboete van de vierde categorie zit je op zn best met €18.500,- extra, excl. rechtzaakkosten e.d.
Dus gewoon lekker hem door laten gaan, en als hij begint te dreigen, hopsakee! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:53:

Ik stuurde dan boze mails (met grove woorden) terug en ja hoor hij voelde zich aangesproken.
Wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet :) Natuurlijk is die andere persoon niet helemaal efficient met zijn tijd bezig, maar ik heb zo'n vermoeden dat -nog zo'n lekker oud Hollandsch spreekwoord- waar twee kijven er twee schuld hebben. Kortom, behandel bieders als klanten en geef de volgende keer duidelijk aan als je naar iedereen mailt dat degene die als eerste aangeeft te kopen degene is met wie je zaken doet. Als mensen uitstellen hebben ze geen rechten meer. Als je dit soort zaken aangeeft, dan reageren mensen veel coulanter wanneer ze achter het net vissen (ik ben op dreef).

Een tweede tip -die ik zelf altijd gebruik- is om aan te geven dat de koper verantwoordelijk is voor verzending. Geef hem -bij kleine spullen- de keuze tussen een enveloppe en een pakketje. Als de zending kwijt raakt, is het zijn probleem. Hij heeft immers geld uitgespaard door een onverzekerde verzending te kiezen!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips dat kan ik zeker gebruiken om in de toekomst eventuele problemen te voorkomen!
Alvast prettige feestdagen!
Pagina: 1