Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gigabit-netwerkkaart of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een glasvezelverbinding van 48/48 maar als ik download van nieuwsgroepen kan ik maar 12mbs krijgen.
ik heb een 10/100 netwerkkaart moet ik om meer snelheid te halen een gigabit netwerkkaart kopen ?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

48 is niet meer dan 100 dus nee...je probleem ligt ergens anders...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:20
In eerste instantie welkom op GoT, het is hier de regel dat je zelf eerst moet kijken / zoeken waar het misschien aan kan liggen of vragen of het een goede beslissing is met een achterliggende reden, niet wat je nu hebt :)

Maar om je vraag te beantwoorden, over wat voor verkeer hebben we het hier?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Nieuwsgroepen.
Gebruik svp ook de juiste termen, je hebt dus een 48 Mb/s glasvezel verbinding en je haalt maar 12 Mb/s.
Het is dus niet nodig om een gigabit kaart te kopen zoals Mike al aangaf. Is je router wel snel genoeg, recente pc, wat geeft modem aan etc etc ? Kun je allemaal even uitzoeken. :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:02

TFHfony

Professional Weirdo

En check gelijk ook even of je (Usenet-) ISP wel meer dan 12mbit aanbied qua snelheid.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het is zeker zaak stap voor stap je verbinding met de nieuwsgroepen te controleren.

1. Je interne netwerk
Hoe snel is deze? Je gaf zelf aan 100 mbit
Wat heb je nog meer in het netwerk?, denk hierbij aan andere (spel)computers, routers, wifi, switches enz.
En wat haal je daar voor snelheden? Testen!

2. Je verbinding met je ISP
Hoe snel is deze? je gaf zelf aan 48 mbit
Wat haal je op deze lijn? Weer testen, en dan niet met een speedtest of nieuwsgroepen, maar een grote binair bestand van een locatie die het zeker aan kan, bijv een test server van je ISP.

enz, tot je hebt uitgevonden waar het probleem zit.
Grote kans dat de router in het netwerk de boosdoener is (het niet aan kan), maar ook de lijn van de nieuwsgroepen kan niet groot genoeg zijn, of de verbinding van je ISP met de rest van internet is niet zo groot.

Geef ook eens aan wie je ISP is en wie je nieuwsgroep provider, scheelt ook al een hoop!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:02

TFHfony

Professional Weirdo

En gezien de 12mibt, check eens of er ergens niet een 10mbit hub tussen zit oid...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1