VPN problemen na verhuizing

Pagina: 1
Acties:

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 00:35
Eindelijk na een rommelige verhuizing kan ik starten om weer verbinding te kunnen maken van het netwerk van het bedrijf, aangezien ik hier veel gebruik maakt van VPN verbinding probeer ik deze in te stellen.

Heb al enige topics gelezen over het instellen en de bijgeleverde problemen met de Speedtouch 780 modem, inmiddels heb ik IPSEC - IKE, PPTP Server en poort 3389 (TCP) open staan.

Telnet heb ik niet op Win7 volgens mij en GRE wat ik al vaker hebt gelezen heb ik ook niet aan kunnen zetten en zou ook niet weten hoe, dus ik hoop dat iemand het weet.

Gr.
Alexander

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

Reptile209

- gers -

Telnet installeren in Win7 heb ik deze week al voor iemand anders opgezocht: Reptile209 in "Foutmelding 0x800CCC0f in Outlook 2007 \[...", dus je boft ;).
Zo op het oog moet je Speedtouch voorzien zijn van VPN passthrough, maar check anders [google=Speedtouch 780 vpn pass through] even. Je zou er dus niks voor moeten hoeven doen.

Is het je overigens te doen om ingaand of uitgaand VPN verkeer? Heeft het eerder (= voor je verhuizing) wel gewerkt?

Zo scherp als een voetbal!

• Alexander82
Voor de verhuizing heeft alles gewoon gewerkt, in en uitgaand. Aangezien ik het gebruik om bestanden via het netwerk te openen en exchange server die er mee gekoppeld is.

Telnet krijg ik niet geïnstalleerd, zijn er nog andere opties om verder te komen?

[ Voor 21% gewijzigd door Alexander82 op 16-12-2009 23:15 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:02

arie_papa

Running on Ubuntu

putty? of even c:\windows\system32\ en ff telnet.exe copieren naar je win 7 bak

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Hou er rekening mee, dat je niet vanaf je eigen netwerk naar je eigen server kunt VPN-en, zoekwoord loopback voor de achtergrond daarvan. Test de boel dus via een extern netwerk!

Telnet heb je op zich nergens voor nodig, tenzij je hele ingewikkelde configuraties op je ST wil maken. Dat kan later wel een keer denk ik.

Geef nog eens wat specifiekere informatie over de niet-werkende VPN verbindingen. Wat probeer je, waar loopt het mis, welke foutmeldingen krijg je. Zowel voor ingaand als uitgaand verkeer? Zijn alle firewalls -tijdelijk- uitgezet? Zitten er nog andere netwerkapparaten mogelijk in de weg? Werkt het wel als je op je ST780 je VPN-server in de DMZ zet?

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 17-12-2009 11:35 ]

• Alexander82
Eh ik wil verbinding maken met een netwerk in Soesterberg, zelf zit ik in Amersfoort en als ik mijn VPN op wil zitten krijg ik een foutmelding 800, hij verifieert me gebruikersnaam en wachtwoord. Het lijkt er op dat hij het netwerk kan zien en benaderen alleen niet kan opzetten.

Hij geeft aan dat de VPN tunnels niet opgezet kanworden om dat deze niet bereikbaar zijn. gebruik L2TP/IPsex tunnel. (het lijkt me dat dit iets is wat in me modem om gezet moet worden, want voorheen werkte het wel).

• Reptile209

Reptile209

- gers -

In het algemeen hoef je voor een uitgaande verbinding helemaal niks in je modem aan te passen. En je had dit modem toch ook al voor je verhuizing, dus waarom zou het nu opeens niet meer werken? En Windows 7 had je ook al? Toch?
Ik heb het gevoel dat je niet veel meer info geeft dan 'het werkt niet', dus nog maar een setje vragen: Hoe zit het met de firewall op je PC, staat die al uit? Staan alle settings in je VPN-verbinding goed? Kan je wel pingen naar de server waarmee je probeert te verbinden? Kunnen andere mensen die niet verhuisd zijn nog wel gewoon verbinden met die server? Beheer je die server zelf, of wordt dat door een ICT-afdeling gedaan?

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Als je box een tijdje van het net is afgeweest kan het best eens zijn dat hij een reset heeft gehad. De helpdesk dient een VPN script naar je box te sturen en na een aantal minuten moet je weer VPN kunnen doen. Is een ST780 probleempje :z

Overigens is dit enkel bij een ST780 Experiabox met KPN firmware, eentje die je bij InternetPlusBellen enzo krijgt...

[ Voor 20% gewijzigd door PhatFish op 19-12-2009 20:20 ]

...

• Alexander82
@Reptile209: Hiervoor heeft alles gewoon werkt en had inderdaad ook gewoon Windows 7, dus in het systeem is niets veranderd. Eigenlijk is er helemaal niets veranderd op het verhaald dat ik nu op een andere locatie zit dan voor de verhuizing. Voor beide kanten is er niets veranderd qua systeem en dergelijke.

Enige wat wel veranderd is dat ik hiervoor via de Davolink (standaard modem van Tele2) naar de server ging en nu zit ik bij planet via de THOMSON SpeedTouch 780 modem.

Teven beheer ik de server ook zelf, dus via VNC kan ik deze wel gewoon benaderen.

@PhatFish: box die ik heb is niet van mij, deze is van mijn onderburen. Ik kan deze wel gewoon benaderen via firefox, dus instellingen kan ik gewoon aanpassen. Alleen de firmware van KPN kan ik niet via het netwerk uploaden, dus daar kan ik vanaf hier niet bij, alleen weet ik niet of dit ook het geval is als ik hem direct aansluit. Maar heb je sowieso de update nodig van:
http://www.speedtouch.nl/software.html#780

Zit me trouwens net te herinneringen dat ik de eerste week dat ik hier zat wel gewoon via VPN kon verbinden, alleen doordat ik geen internet aansluiting binnen het huis had heb ik dit gedaan via een dongel van KPN en dat werkte gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Alexander82 op 20-12-2009 16:38 ]

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Waar het hem is zit, is dat als er KPN firmware in zit (dus niet de originele ST780 firmware van Alcatel), dat er een probleem kan optreden met wat NAT-helpers, ofzoiets. Weet de details namelijk niet. Weet wel dat je daar zelf niets aan kan doen. Als er de originele Alcatel firmware in zit zou dit probleem echter niet mogen spelen. Heeft je eigen firewall mogelijk een update gehad waardoor hij niet niet meer jofel werkt? Zou ook nog een mogelijkheid zijn, als het modem wel even heeft gewerkt en geen veranderingen kent.

...

• Alexander82
Firmware update is trouwens niet mogelijk omdat dit geblokkeerd is in deze toestellen. Wordt door hun geleverd en zij hebben alles afgeschermd ivm de ondersteuning.

Voor de rest moeten zijn scripts toevoegen aan de modem en hier heb ik afgelopen maandag dus om gevraagd, maar moet nog steeds wachten tot het is opgelost. Mochten er nog ideeën zijn dan hoor ik het graag, maar waarschijnlijk zal ik moeten wachten op KPN.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Herken dit probleem :)
Even KPN bellen (0900 – 0244) en zeggen dat je VPN niet werkt.
Ze schieten van afstand een nieuwe config in je modem, vragen je om het ding te herstarten en het zal weer werken.
Standaard procedure bij alle thuiswerkers tegenwoordig..

Waarom KPN het zo doet, geen idee.. maar het werkt wel!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Alexander82
Jah klopt alleen het is natuurlijk KPN weer, heb vorige week gebeld ongeveer en ze helpen je waarschijnlijk volgend jaar :P (klinkt dubbel maar volgens mij gebeurd er niets tijdens de feestdagen).

• Alexander82
Wat er veranderd is weet ik niet, maar instellingen hebben ze vanuit KPN in de modem veranderd om VPN te kunnen gebruiken, dus inmiddels is het probleem opgelost (na enkele uren bellen met KPN).

Pagina: 1