Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
Tot gister had ik 2x 22" TFT schermen (1 samsung, 1 philips) aangesloten op mijn videokaart (Geforce 7600GT, beide via DVI) die netjes naast elkaar werkten (expand desktop to second monitor).
Nu startte ik vanmorgen weer op en zag op beide schermen Windows Vista (64 bit Ultimate) opstarten, maar na inloggen werkte er nog maar 1 scherm.
Ook in de Device Manager van Vista wordt maar 1 scherm aangegeven.
Wanneer ik de kabels omwissel bij de uitgangen van de videokaart, dan verspringt het beeld naar het andere scherm. Hiermee sluit ik dus uit dat er een scherm kapot is...
Nieuwe drivers installeren, koude herstarts hebben ook nog niet geholpen. Beide opstarten doen beide schermen het, maar na inloggen krijgt de tweede 'no video input'.
Bij de Display Setting (via Desktop) kan ik ook geen tweede scherm meer kiezen, net als in de Control Panel van Nvidia.

Heeft iemand enig idee wat er mis is? :? De afgelopen weken heb ik niets veranderd aan mijn systeem.
Een herinstall van Vista zal vast helpen, maar daar heb ik weinig zin in.. :(

PS: de monitoren in kwestie heb ik gekoppeld aan dit topic

[ Voor 2% gewijzigd door marco_balk op 16-12-2009 22:06 . Reden: monitoren koppelen ]

Verwijderd

Sli aangevinkt?

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Heeft hij gezegt dat hij SLI heeft? :?
Een 7600GT kan ook 2 DVI aansluitingen hebben ;)

Heb je nog een ander kaartje met 2 DVI's?
Heb je ook al 1 monitor geprobeerd eerst op de linker DVi, en op de rechter?

What the BBQsaurusrex?

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Software bugg denk ik.
Maar kan het niet ook dat er gewoon artifacts op beginnen te treden? Is de kaart neit al redelijk oud?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Heb je ook de drivers van je monitor geinstalleerd ?
Staat daarnaast alles goed in Windows zelf bij Beeldscherm eigenschappen?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• marco_balk
De kaart zelf is van juni 2006.
Het is inderdaad een enkele kaart met 2 DVI uitgangen.

1 monitor aansluiten op eerst links en dan rechts heb ik nog niet geprobeerd. Mede omdat bij het booten beide schermen normaal beeld geven, totdat ik ingelogd ben.

Bij de beeldschermeigenschappen kan ik maar kiezen uit 1 monitor. Ook bij de Device Manager wordt er maar 1 aangegeven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gooi eens een liveCD in die bak en kijk dan wat een ander OS met je schermen doet.

Als beide schermen dan netjes in actie komen wijst het sterk op softwareprobleem die je door je OS te herinstalleren aan kunt pakken. Als de LiveCD ook niets ermee kan, zou het aan je videokaart kunnen liggen (maar check eerst even of de liveCD überhaupt automatisch iets met een tweede scherm doet, dat is neit altijd het geval - kies liever eentje die dat wel doet)

[ Voor 69% gewijzigd door dion_b op 17-12-2009 15:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Eigenlijk zou je met de combinatie windows / nidia drivers wel twee monitoren moeten kunnen aansturen. Gezien het zo niet lukt zou je het met een ander tooltje kunnen proberen, zoals; Wikipedia: UltraMon

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34
Als je in NVIDIA control panel gaat naar display - set up multiple display kun je ook niet opnieuw de 2e monitor aansturen?

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:00

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Ik heb ditzelfde probleem ook gehad, met de betreffende kaart. Ultramon of de Nvidia display software was mijn uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
Ik heb gisteravond nog even snel Ultramon uitgeprobeerd. Maar ook dat hielp niet.
Je kan dan kiezen voor de optie "Enable second monitor", dan knippert monitor 1 even, maar monitor 2 doet niets. Het probleem lijkt dus dieper te zitten in Windows. :(
Vanavond / van het weekend eens kijken wat Knoppix (Live CD) voor beeld laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 98% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
Het probleem is gefixed! *O*
Ik heb de PC in veilige modus opgestart en ervoor gezorgd dat alle verborgen items getoond werden in de Device Manager (via “set devmgr_show_nonpresent_devices=1″ in Command Prompt, zie ook: http://www.tech-recipes.c...ces-drivers-and-services/). Heb toen alle monitoren verwijderd en de PC opnieuw opgestart.
Beide monitoren werden toen "als nieuw" ontdekt en na installatie van de drivers, werkt alles weer als vanouds! :D

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:00

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Grats! dank(ook namens anderen iguess) dat je de fix er bij hebt gezet, want zie toch regelmatig dit wel langskomen op fora..
Pagina: 1