[testcase]Koud landschap

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 04:09
Gisteren tegen zonsondergang met het koude weer een stukje wezen fietsen...

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2604/4190800670_5641507cb0.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2701/4190814124_f705dd939b.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2694/4190826410_3825fb3c68.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4039/4190128223_0efbb2ea3a.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2553/4190919814_a55307ca2a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het mooie foto's, maar de kou voel ik er niet bij.
Wel is de kale natuur goed overgebracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Schaapjes staan er goed op zeg! Ik zie altijd van de 'vage/saaie' plaatjes van dieren in de wei. Netjes! (overigens vind ik de hele serie qua kleur, compositie en dof netjes)

www.maartenlangelo.nl

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Ben het helemaal met Derice eens. Je foto's stralen geen kou uit, meer kalmte. Desondanks vind ik het een geslaagde serie. Nummer 3 is mijn favoriet, zowel door de DOF als compositie

instagram - linkedin

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
een geslaagde serie :]

3 is ook mijn favoriet. schapen zijn gewoon koel :0

bij 1 heeft de lucht een paarse gradient. dit is opzich niet leleijk, maar past niet echt in de serie, vind ik.
bij 2 had de horizon wat omlaag gemogen, hij zij nu wel heel erg in het midden van de foto. sowieso vind ik het ondertste deel van de foto (dus tot de eerste schaapjes ongeveer) minder interessant.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie serie. Nummer 1 en 5 zijn mijn favorieten. wel heb ik het idee dat #1 redelijk scheef is? De paarse toning vind ik juist wel mooi.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27

Matis

Rubber Rocket

Persoonlijk vind ik 5 de mooiste en 3 the second best. Waarom weet ik niet :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Mooie consistente serie, met als uitschieter toch de schapen-foto. Mooie DoF, frisheid voel ik er wel in, en natuurlijk een geweldig moment van afdrukken!

Voor de rest vind ik #1 en #5 iets hetzelfde idee zeg maar, waarvan ik zelf #5 beter vind.

#2: tja....mooie rustige plaat, waar ondanks de sneeuw linksonder de kou niet echt vanaf straalt (misschien iets meer blauw-tint?) Verder wel een goeie plaat.

#3: ja zoals ik al zei vind ik deze de beste. Als ik al een minpuntje moet geven, zou ik de prominent-aanwezige boom rechts misschien wat storend vinden.

#4 vind ik in de takken van de boom wat groenig ogen (chromatic abberation?). Een fietser....ok, maar ook aan hem zie ik niet echt de kou. Wat is dat "vlekje" in de lucht rechts boven het huisje? Ik ga er vanuit dat dit een landscape-bedoeling heeft.....maar het huisje is wat onscherp. Wijd diafragma?

#5: zoals ik al boven zei, vind ik 5 beter dan 1. Je ziet hier iets meer om hoe lang de sloot is en om wat voor enorme "rij" bomen (loopt door op de achtergrond) het gaat. Op de een of andere manier zijn de ripples in het water die een knik in de 3 bomen geeft in het water wel erg cool. Ik heb wat met water-ripples en diens effecten :)
De overbelichting is ook vrij goed opgevangen moet ik zeggen en wordt ook goed gebroken.

Ik heb erg veel goeie foto's van je gezien, maar vind deze serie ietjes beneden je kunnen no offense of course

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

#2 vind ik de minste van de serie. Gewoon een plaatje, meer niet.

#3 die velen het mooiste vinden, heeft lekker licht, maar meer niet imo. Ik vind het onderwerp saai en niet bijzonder gekaderd. Ik had een ietsje hoger standpunt gekozen waardoor de bosrand niet werd onderbroken door schaap.

#4 Geen spannend onderwerp, maar lekker belicht.

Nu komen we bij de beste platen :)

#1 Paarse lucht, maar verder lekker compo. Ik heb het gevoel dat ie een tikkeltje scheef staat (links lijkt hoger). Verder misschien nog een klein randje eraf croppen helemaal rechts?

#5 Weinig over te zeggen. Is met stip de beste van de serie. Goede compositie en goede belichting. Leuk!

Ligt het eraan dat ik geen lid ben van Flickr of zijn die platen alleen maar op postzegelkerstzegelformaat te zien?

• WhiskyPhreak
  • Laatst online: 11-09 04:09
Het ligt aan het niet flickr-lid zijn idd, anders kon je ze op volledige resoluatie zien.

Dat de kou er niet van afspat klopt wel, de titel past misschien niet helemaal. Was denk ik meer dat ik nog half verkleumde handen had toen ik met de foto's bezig was...

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
Mooie reeks inderdaad.

#1 Mooie plaat, al zou ik denk ik nog meer weiland hebben laten zien, om zo wat meer contrast er in te werken.

#2 Als er iets op de voorgrond zou hebben gestaan - of dat er in ieder geval een duidelijk onderwerp was - zou het een van de besten uit de reeks zijn.

#3 De schapen, naar mijn mening de beste uit de reeks. Ook leuk dat net de voorste schapen allemaal jouw richting uit kijken. Verder mooie belichting.

#4 Vind ik persoonlijk een niet zo veel zeggende foto. Als de fietser iets dichterbij was geweest - en dan duidelijk was geweest dat het koud was - zou hij geslaagd zijn. Ook hier is de belichting mooi, vooral de lange schaduw van de fietser op de straat.

#5 Lekker kalme plaat, mooie compositie. Krap 2e, na de schapen.

Dat de koude er niet van afspat vind ik niet zo een probleem, het geeft zeker het 'wintergevoel in Nederland' weer.

Dit is een van mijn eerste commentaarposts hier, heb compassie

[ Voor 0% gewijzigd door Mercatres op 17-12-2009 14:07 . Reden: Zie hieronder ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Mercatres schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:15:
Dit is een van mijn eerste commentaarposts hier, heb compassie
Jezelf niet verontschuldigen, beginnerscommentaren zijn vaak heel waardevol, omdat zij vaker dingen zien waar een prof misschien niet elke keer op let omdat ze teveel in de detail/techniek gedoken zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
1. Paarszweem en scheef.
2. Mooie reflectie, lekker Nederlands landschap, ook al is er een heuvel in de achtergrond te zien.
3. Deze vind ik erg mooi, heerlijke sfeer.
4. Leuk die zon in de boom, fietser oogt jammer genoeg niet echt 'koud'.
5. Mooi, vooral dat lichtere aan het einde van de 'tunnel'. De beste, samen met 3.

Trouwens: Kanaalweg Wageningen?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:55
JWfx schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:14:
...
Trouwens: Kanaalweg Wageningen?
Ik dacht precies hetzelfde (!)

Off-topic en ben ook pentax user...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• WhiskyPhreak