Crash naar desktop/vastloper pc

Pagina: 1
Acties:

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Na alle onderdelen te hebben geïnstalleerd is er toch nog een 'klein' probleem.

Tijdens de installatie van spel loopt dat ding vast. Dan krijg ik een grijs scherm en dan kan ik niets meer doen. Alleen uitdrukken van de PC helpt dan nog, om weer opnieuw op te starten

Net had ik het ook toen ik gewoon bezig was met de computer, beetje internetten. Toen kwam het grijze scherm ook opeens tevoorschijn, en daarna kreeg ik kleine gekleurde strepen op mijn scherm.
Videokaart drivers heb ik de laatste al van geïnstalleerd (ATI Catalyst™ 9.11 Suite for Windows 7 (64 bit))

Tijdens het spelen van Sims 3, als je een nieuwe Sim creëert, dan crasht ie naar de desktop. Heb de graphics al op laag gezet en resolutie op 1024*768, niks helpt.

Bij anno 1404 crasht ie naar de desktop. Dit gebeurt wanneer ik een nieuw spel probeer te laden. Als hij aan het eind is met laden, dan crasht ie naar de desktop.

De specs zijn:

Amd Phenom II X4 955 (3.2 GhZ)
XFX HD5750 512 mb ram
Asus M4a78 VM In/Si moederbord
4 GB geheugen (Kingston)
LG W2253 Monitor
Windows 7 Ultimate

Stats

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Troubleshooter al doorgelopen? Wat voor foutmeldingen staan er in de logbestanden van de respectievelijke spellen? Wat zei de helpdesk van die spelfabrikanten? Hoe ziet dat beeld er precies uit? Het klinkt nogal als een videokaart hitte probleem, of zelfs een voedingsprobleem.

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Heb net GPU-Z gedownload om te kijken naar de temperatuur van de videokaart: die is nu 53-54 graden.

De logs van de spellen kan ik zo 1,2,3 niet vinden :(
Het zijn verticale strepen over het gehele beeld, met een grijze achtergrond. Soms is het beeld ook helellemaal grijs.
Laatste tijd gebeurt het niet meer met de strepen, maar knalt hij gewoon naar de desktop terug.

Stats