Toon posts:

Kan ik elke P3 overclocken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ook de coppermine?

Verwijderd

CoppermineŽs zijn beter over te clocken.
Ik heb er zelf ook een Coppermine 500Mhz.
Hij loopt nu stabiel op 620Mhz :)
En hij haalt makkelijk 663Mhz. Ik heb zelfs iemand hier in het forum gehoord over 720Mhz stabiel met standaard koeling, dus je kan beter een Coppermine hebben als een normale P3.

Suc6

Greetz,

Myst_

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

je kan elke cpu proberen over te klokken, garantie dat het lukt heb je zelden, maar het is altijd een poging waard, een klein beetje lukt bijna altijd en als je mazzel hebt....

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
hmmmm als je zulke vragen stelt heb ik er sterke twijfels over of JIJ het kan.

Maar bijna iedere cpu is wel iets te ocen.
103mhz bus trekken ze eik allemaal wel, daarboven is het proberen hoever je komt.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

De coppermine is inderdaad zeer hoog over te klokken..maar elke processor wil wel harder lopen al is het maar 50 Mhz maar hoger krijg je um zeker!!!!!!!!

Verwijderd

Je moet het boekje van je mobo(moederbord) eens doorlezen, en kijken wat voor FSB(front size bus) settings er zijn. Je mobo loopt nu op 100 Mhz. vaak zijn 103 en 112 Mhz ook te kiezen, soms kan je zelfs stapjes van 1 Mhz kiezen. Dit kan in je bios uitgekozen worden of met jumpers op je mobo.
Ben niet bang om je processor stuk te maken, Als je kleine stapjes neemt in je fsb snelheden, dan kan je systeem hooguit instabiel worden. Doet i dat, verhoog je cpu voltage met 0,1V en probeer verder te gaan. Word het systeem weer instabiel, zet de fsb dan een tikkeltje lager totdat i weer stabiel loopt. Hogere snelheden zijn mogelijk met een betere koeling. Dan kan je ook je voltage nog 0,1V hoger zetten. Een vuistregel is dat je voltage niet meer dan 10% moet verhogen(Afgerond naar boven op 0.1V)
Trouwens, op www.tweakers.net kan je bij de revieuws een artikel lezen dat "overklokken voor dummies" heet. (no offence, maar zo noemen we je nu eenmaal)
PS: ik ben de laatste dagen wat sarcastisch, en sommige tips moet je maar niet aannemen(Firmware van 20 gig HD inladen in een 6 gig HD om 14 gig winst te krijgen).Deze post is wel goed bedoeld en ik denk dat ik niet te moeilijk heb geschreven zodat jij je processor lekker 10% tot 15% hoger kan clokken.
Suc6

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
"...De coppermine is inderdaad zeer hoog over te klokken..maar elke processor wil wel harder lopen al is het maar 50 Mhz maar hoger krijg je um zeker!!!!!!!!..."
dit is niet waar: mijn broer heeft een cyrix 200 :( en zijn moederbord heeft voor de cyrix speciale standen: er is maar een mogelijkheid om de processor op 2x75 te laten lopen, op alle andere manieren draait hij als Pentium 90

Verwijderd

De cyrix loopt alleen op hele multiplier standen. 1x 2x 3x enz. Niet op 1.5x 2.5x enz.
Met die 50Mhz wordt ook geen dx 33 bedoeld, maar de nieuwere processoren.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:49
Kleine vuistregel, een processor kan gemiddeld 10% harder dan op de doos zondere problemen, dit geld vanaf de p-I 60mHz

no comment

Pagina: 1