Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Front paneel vindt geen microfoon en head set(windows7)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een irritant probleem met mijn frontpaneel, namelijk mijn microfoon en headset worden niet gevonden... Ik heb al de nieuwste drivers gedownloaden 2.39 van de realtek site, maar dat hielp niks. Moet ik iets aan mijn instellingen doen ? Heb al enige dingen geprobeerd maar het lukt niet! Zou iemand mij kunnen helpen :D

Verwijderd

Je frontpanel zit meestal met stekkertjes bevestigt op je moederbord. Weet je zeker dat je deze stekkertjes wel aangesloten hebt? ik heb zelf meerdere malen meegemaakt dat mensen of winkels dit vergeten.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Mocht dat niet het geval zijn heb je in je control panel de (waarschijnlijk de) Realtek HD Audio manager staan. Rechts bovenin heb je "device advanced settings" deze moet volgens mij op "make front and rear output devices playback two different audio streams simultaneously" staan.

Verwijderd

Topicstarter
@Fragdonkey ik heb windows 7 op een dual boot gedaan samen met xp en op xp doet alles het naar behoren.

@sajoku ik heb een nederlandse menu maar ik heb alles al geprobeerd! ik stuur wel een screen met wat en hoe!

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/3650/naamloosa.th.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 22:38 ]

• sajoku
  • Niet online
Als je je headset inplugt krijg je dan wel een popup dat je "iets" hebt ingeplugd?
In je screenshot zie je onderin bij voorzijde verschillende plugs die overeenkomen, als je daarop klikt zie je wat er aangesloten is.
En ik zou sowieso bij afspeelapparaat dus even je bovenste optie uitproberen :). Dus kiezen voor "de uitgang aan de achterzijde. .... "

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al gedaan maar niks:S ik kan trouwens wel luisteren via me headset alleen microfoon doet het niet :S als ik zeg maar de bovenste optie kies..

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/3452/16609115.th.jpg nog een screen shot

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 22:48 ]

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:45:
heb ik ook al gedaan maar niks:S ik kan trouwens wel luisteren via me headset alleen microfoon doet het niet :S als ik zeg maar de bovenste optie kies
En als je je headset aan de achterkant aansluit doet wel alles het?

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:47:
[...]

En als je je headset aan de achterkant aansluit doet wel alles het?
ik heb geen microfoon ingang achterin :S

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:49:
[...]

ik heb geen microfoon ingang achterin :S
Das vreemd.. Dan zou ik bijna zeggen dat je standaard geluid het niet ondersteund.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:50:
[...]

Das vreemd.. Dan zou ik bijna zeggen dat je standaard geluid het niet ondersteund.
Hoe bedoel je dat? en check effe de 2e screen

Verwijderd

Topicstarter
En iemand nog wat? Sorry ik klikte twee keer op versturen daarom die onnodige vraag tekekns

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 16:14 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Ik bedoel dat je ingebouwde geluidskaart (het is geen kaart weet ik, geen idee hoe het anders te noemen)
Geen microfoon Ondersteunt.. Op XP doet je mic het wel gewoon?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Hoe staat je geluidskaart ingesteld in je BIOS ?

Vaak kun je hem instellen als "HD Audio" of "AC'97"

En als je de verkeerde instelling hebt dan detecteert hij inderdaad niks (volgens mij moet je HD Audio hebben).

Kijk ook eens welk stekkertje eraan zit, mijn kast had 2 stekkertjes aan 1 snoertje (1 waarop HD Audio stond, en eentje waar AC'97 op stond)

Trouwens, gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je iets wilt toevoegen aan een post. Dan hoef je niet steeds een nieuw bericht te maken (= kicken, en dat is niet gewenst)

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2009 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!
En nogmaals mijn excuus, alleen hoe stel ik dat in de bios in ? En ja op windows xp doet alles het !
Pagina: 1