Toon posts:

draadloos met nieuwe HP latop onder windows7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe hp laptop gekocht waarmeem ik draadloos wil internetten. Het probeem is nu dat dit weliswaar lukt maar dat het me iedere keer minimaal twee keer maar meestal een keer of vier kost alvorens de verbinding tot stand komt. Dus iedere keer de tray icon rechtsonder aanclicken, aangeven dat ik verbinding wil maken en dan hopen dat het lukt. Wat me opvalt is dat windows wel heel erg snel met de melding komt dat hij geen verbinding kan maken.Zelfs zo snel dat regelmatig wanneer ik deze melding wegklik de verbinding wél tot stand gekomen blijkt te zijn. De probleemoplossing biedt geen soelaas.

Zou het kunnen zijn dat windows (of de adapter) te snel een soort van time out geeft? Met mijn andere laptop die op xp draait heb ik hier geen problemen mee. Ook is het zo dat als de verbinding er is deze ook gewoon urenlang in stand blijft als ik dat wil. Signaalsterkte is prima en heb mac adress filtering momenteel uit staan. De modem/router betreft een Zyxel Prestige 2602HW-61. Iemand ideeen?