Toon posts:

Ati 5770 Verrekt het om te doen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vandaag heb ik mijn nieuwe ati 5770 saphire vapor-x binnen gekregen.
Echter toen ik hem er in heb gebouwt verrekte hij het om te doen.
ik heb alles goed aan gesloten en mijn voeding kan het aan.
( ja ik heb de voeding er op aangesloten )

maar krijg hem niet aan de praat.
in mijn bios heb ik pci-x als main staan. tevens heb ik mijn bios nog geupdate.
Heeft iemand hier nog tips/trucs?

ik heb een asrock wolfdale 1333glan/m * wordt aan gewerkt om deze te vervangen! :P *

Bedankt!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03 16:00
Al in een andere pc geprobeerd?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zet hem in je bios eens op pci-E, pci-x is iets anders

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn te korte omschrijving.

ik heb nog even verder geprobeerd om hem aan de praat te krijgen.

Het lijkt er op dat hij niet verder gaat dan de POST. ik krijg geen post piepje bij het opstarten.
de videokaart zit gewoon goed aangesloten en zou in theorie dan gewoon moeten werken.
aan mijn voeding zou het niet mogen liggen aangezien ik een coolermaster 600W 80+ heb.

zou het aan mijn moederbord/chipset kunnen liggen? op dit moment heb ik een Asrock Wolfdale 1333 glan/m.
ik heb op meedere forums gezien dat er meer mensen zijn die problemen hebben met de 5770 met de chipset en ook niet verder komen dan de POST

Neder, zou je mij misschien kunnen vertellen wat je bedoelt met " zet hem in je bios eens op pci-E, pci-x is iets anders "? * of iemand anders :)

rest van mijn setup
Intel 8400 @ 3.00
asrock Wolfdale 1333 glan/m * Bios is geupdate *
4gb mem
Coolermaster 600W 80+
Ati 5770 saphire vapor-x

Alvast bedankt!!!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 17:45
Volgens een gebruiker op http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=123376
zegt ie dat door het wijzigen van zijn ram sticks het probleem verholpen zou zijn.

Je kan het proberen om je modules te verplaatsen.

Daarnaast zie ik ook enkele meldingen op andere fora's die melden dat het gebruik van een DVI-->VGA adapter wel beeld gaf.

Misschien het proberen waard.

edit: ik zie net op het forum van ATI/AMD dat er een heel topic over begonnen is: http://forums.amd.com/gam...adid=121063&enterthread=y

[ Voor 17% gewijzigd door Wylana op 17-12-2009 11:07 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
Wylana,

Bedankt voor je reply.

Van de geheugen bankjes heb ik ook gezien. zodra ik thuis ben van me werk zal ik het proberen. ik vond dat zelf nog al een gare oplossing, maar het is het proberen waard.

en ik heb 2 soorten kabels gebruikt, vga en dvi. beide geen effect

en ik zal de topic bij amd ook wel even volgen!

Bedankt!!!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
En als hij het dan nog niet doet zou ik eens gaan kijken of hij het in een ander systeem wel doet, kan je in ieder geval uitsluiten dat het niet aan de kaart ligt!

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:54:
En als hij het dan nog niet doet zou ik eens gaan kijken of hij het in een ander systeem wel doet, kan je in ieder geval uitsluiten dat het niet aan de kaart ligt!
als ik mijn pc aanzet gaat de koeler wel aan en tevens brand er ook een ledje op de kaart. Dus hij is niet echt " dood"

dus het lijkt mij geen doa.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:48:
Neder, zou je mij misschien kunnen vertellen wat je bedoelt met " zet hem in je bios eens op pci-E, pci-x is iets anders "? * of iemand anders :)
Zoals er staat pci-x != pci-ex. pci-x heeft helemaal niets te maken met pci-express. Dus ofwel heb je het mis gezet in je eerste bericht ofwel heb je je bios verkeerd ingesteld. Zonder te kijken of je moederbord nu ook pci-x heeft trouwens want pci-x is niet echt een bus die op veel 'consumenten' moederborden te vinden is/was. En of het ooit mogelijk is geweest om pci-x als primaire video bus te selecteren in het bios.

Maar ik denk dat jij in je eerste bericht gewoon een foutje hebt staan en dat het pci-ex moet zijn.

Wikipedia: PCI-X
Wikipedia: PCI Express

Heeft je moederbord trouwens wel ooit gewerkt met een andere (eventueel onboard) videokaart?

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 17-12-2009 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:10:
[...]
Zoals er staat pci-x != pci-ex. pci-x heeft helemaal niets te maken met pci-express. Dus ofwel heb je het mis gezet in je eerste bericht ofwel heb je je bios verkeerd ingesteld. Zonder te kijken of je moederbord nu ook pci-x heeft trouwens want pci-x is niet echt een bus die op veel 'consumenten' moederborden te vinden is/was. En of het ooit mogelijk is geweest om pci-x als primaire video bus te selecteren in het bios.

Maar ik denk dat jij in je eerste bericht gewoon een foutje hebt staan en dat het pci-ex moet zijn.

Wikipedia: PCI-X
Wikipedia: PCI Express

Heeft je moederbord trouwens wel ooit gewerkt met een andere (eventueel onboard) videokaart?
Mijn onboard werkt wel. tevens als ik mijn oude videokaart er weer insteek werkt hij weer prima.

EDIT: klopt heb een foutje gemaakt. bedoelde PCI-E, ik zal thuis mijn bios nog wel even na pluizen.

bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen bankjes in andere slot doen had geen effect, in mijn staat de main op pci-e.

helaas na meerdere malen proberen nog steeds geen geluk.
heeft iemand nog suggesties of, het zelfde probleem gehad en heeft een oplossing. anders stuur ik me kaart morgen of over morgen weer terug. en ga ik voor nvidia.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 13:53
Beetje kort door de bocht om door 1 DOA (want daar lijkt t op) direct naar de concurrent te stappen.
Heb je de kaart nog in een andere pc geprobeerd? Zou ik nog ff doen om te zien of ie daar dezelfde sympthomen heeft.

(En nee ik ben geen ATi fanboy, draai zelf met een Nvidia ;p )

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Topicstarter
heb helaas geen mogelijkheid om het in een andere systeem te testen.
misschien kan ik morgen even langs bij een vriend van me hem daar in te prikken.

had veel goeie verhalen gehoord maar ik heb helemaal geen zin om hobby bobby uit te hangen.
en zie op heeel veeel forums het zelfde probleem wat ik nu ook heb.
helaas heeft niemand een echte oplossing.

ik zal hem wel eerst als doa opgeven en RMA doen.
hopelijk werkt hij dan wel instant.

Bedankt voor de moeite iedergeval, mocht iemand nog wat weten hoor ik het graag!!!
_/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem in een andere pc g eprikt. en daar werkt ie wel.

Dit zijn de specs,
Dell Dimension 9100
Intel penitum D @ 2,80
2 gb mem
400w voeding.

Wat is er mis met mijn main pc?!?!

Verwijderd

Topicstarter
hier iemand die een ati 5770 heeft die zonder problemen werkt?
ik zit er aan te denken om een totaal nieuwe setup te gaan maken.

ik wil zowiezo een amd phenom x4 955 black edtion, ddr3 geheugen.
wat ik alleen een beetje lastig vind is om een moederbord uit te kiezen.

als ik dit zou gaan kopen wil ik wel graag dat het allemaal met mekaar werkt zonder enig " gezeur" heeft iemand hier een aanbeveling?
ik zat zelf in een prijsklasse te denken van 100-150 euro mobo.

Dankje :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:58

Quad

Doof

Had je hiervoor een nVidia kaart?
IK had een mobo dat select aantal ATI Kaarten ondersteunde en alleen nVidia in principe.
Kijk eens op internet naar compatible list van je mobo.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
Nou, de 5770 werkt prima hier in mijn core i5 systeem. AM3 bordjes heb je in alle soorten en maten. Het kan geen kwaad om eens rond te kijken en onderzoek te doen in die prijsklasse (pricewatch!)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens naar comp list kijken, en heb al veel rond gesnuffeld op pricewatch, ik denk dat ik de
MSI 790FX-GD70 ga halen, dit lijkt me een mooi moederbordje en wat ik nodig heb.

hij is niet echt " duur" tis een am3 socket. en ddr3 :) zitten genoeg slotjes op om nog een keer een uitbreiding te doen ( crossfire )

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Mooi bordje, heb hem sinds kort ook en bevalt mij prima! Heb alleen nog geen kans gezien om eens aan die mooie oc knopjes te draaien ;)

Desktop | Server | Laptop

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Kun je de onboard videokaart niet uitzetten?

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik uit staan, en staat op pci-e
maar dat heeft allemaal geen effect gehad allemaal.
op dit moment heb ik een brak asrock bordje... ik ben bang dat het gewoon aan me moederbord/chipset ligt.
maar dat gok ik op dit moment. kan weinig vinden of dit het probleem is.
en de customer service bij ati is zo brak als maar kan, slecht sprekende engelse zeggen dat ze de 5770 niet in productie lijn hebben zitten....

Verwijderd

Topicstarter
Asrock stuurt me maandag een nieuwe bios op. mmisschien heeft dat nog enig effect, ze hebben dit probleem al eerder gehad, zo niet schaf ik een nieuw moederbord aan en het wordt waarshcijnlijk een msi :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:58

Quad

Doof

Je hebt Asrock jah? Met dat merk had ik dus problemen met ATI, en alleen nVidia slikte hij.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
hopelijk krijg ik vandaag me nieuwe bios. als ik hem binnen krijg zal ik het wel even laten weten of hij het dan wel doet misschien wel handig voor de andere tweakers als die het zelfde probleem ervaren met een asrock bordje.

Verwijderd

Topicstarter
helaas vandaag niks gekregen dus de hoop is nog hoog, hopelijk krijg ik het morgen :)

Verwijderd

Topicstarter
helaas, nieuwe bios werkt niet.
Heb maar een nieuw bordje gekocht

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 15:15
Je bent niet de enige met dit probleem:
http://www.fixya.com/supp...dale1333_d667_radeon_5770

Ik begrijp anders nog steeds niet waarom het niet zou werken ...

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 14:22

KatirZan

Wandelende orgaanzak

zelfde probleem gehad met asrock, alleen dan met een nieuwere serie GeForce....moederbord vervangen door ander model --> problem solved :)

Waarschijnlijk heeft je mobo problemen met deze versie van PCI-E v2.0 :)

Wabbawabbawabbawabba

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:17:
hier iemand die een ati 5770 heeft die zonder problemen werkt?
ik zit er aan te denken om een totaal nieuwe setup te gaan maken.

ik wil zowiezo een amd phenom x4 955 black edtion, ddr3 geheugen.
wat ik alleen een beetje lastig vind is om een moederbord uit te kiezen.

als ik dit zou gaan kopen wil ik wel graag dat het allemaal met mekaar werkt zonder enig " gezeur" heeft iemand hier een aanbeveling?
ik zat zelf in een prijsklasse te denken van 100-150 euro mobo.

Dankje :)
Hier draait de HD5770 ook prima op een 790GP-DS4H am2+ bord.

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: 790FX-GD70
http://www.msi.com/index....maincat_no=1&prod_no=1740

CPU: AMD phenom x4 955 amd3
http://www.overclockersclub.com/reviews/phenom2_955/

geheugen: OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333MHz / Gold Edition 4GB (2x2048MB)
http://www.ocztechnology....r3_pc3_10666_gold_edition

cpu koeler: Scythe Mugen 2 SCMG-2000
http://www.scythe-eu.com/...r/mugen-2-cpu-cooler.html

dit heb ik net gekocht. met een beetje mazzel na de kerst dagen binnen :) ik ga er van uit dat het prima loopt aangezien ik voor een volledige AMD setup ga :)

zo niet, zie je wel eer een topic hier verschijnen op tweakers. :)
Pagina: 1