Toon posts:

Upgraden nog zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Op het moment overweeg ik om mijn PC te upgraden, maar ik weet niet of het misschien zinvoller is om een volledig nieuwe computer aan te schaffen. Vandaar dat ik graag even wat advies van jullie wil inwinnen.

Huidige samenstelling:

Ati radeon x1950pro
Core 2 duo E4300 @ 3.0 ghz
2 gb kingston geheugen
Asus P5N-e SLI(socket 775)

Ik was van plan om de grafische kaart en de processor te vervangen, maar dit wil ik eigenlijk alleen doen als de computer hierdoor nog wel 3 jaartjes mee kan. Ik zal de PC voornamelijk gebruiken om te gamen en voor het standaard office/kantoorwerk/surfen. Verder vind ik het belangrijk dat ik de games die in de recente toekomst uitkomen op medium tot high settings vlot kan draaien. Ik hoef absoluut niet alles op ultra high te kunnen draaien of iets dergelijks.

In totaal wil ik eigenlijk niet meer dan 300 euro uitgeven. Ik heb eens op de pricewatch gekeken naar processoren/GK's die binnen mijn beschikbare budget liggen. Hieruit kwamen de Q8300/8400 van intel en de HD 5770 van ati naar voren. Wel acht ik het mogelijk dat mijn PSU van 360 watt een dergelijke upgrade niet zou trekken, dus een eventuele nieuwe PSU moet ook binnen het budget passen. Alvast bedankt voor jullie input.

Verwijderd

Op welke resolutie wil je gaan spelen? Dat maakt nogal uit voor de framerate en de videokaart die je nodig gaat hebben. Op zich zou je voor de CPU ook in V&A kunnen kijken voor een 2ehandsje. Idem met videokaart zelfs. Met een 4870/4890 kun je echt nog wel een flinke tijd vooruit op normale resoluties. Zet er een E8400 of zo naast en klok die naar 3,6 GHz en je kunt er weer ff tegenaan. Evt. 2GB RAM er bij.

Qua voeding zou ik idd wel iets van 500 watt kwaliteitsmerk zoeken. Zet je oude spullen ook weer in V&A en verdien daar ook nog een paar centen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:56:
Op welke resolutie wil je gaan spelen? Dat maakt nogal uit voor de framerate en de videokaart die je nodig gaat hebben. Op zich zou je voor de CPU ook in V&A kunnen kijken voor een 2ehandsje. Idem met videokaart zelfs. Met een 4870/4890 kun je echt nog wel een flinke tijd vooruit op normale resoluties. Zet er een E8400 of zo naast en klok die naar 3,6 GHz en je kunt er weer ff tegenaan. Evt. 2GB RAM er bij.

Qua voeding zou ik idd wel iets van 500 watt kwaliteitsmerk zoeken. Zet je oude spullen ook weer in V&A en verdien daar ook nog een paar centen mee.
Nou ik was sowieso van plan om binnenkort ook een nieuw scherm aan te schaffen. Dit zal waarschijnlijk een 22 inch of 24 inch scherm worden. Dat komt dus neer op een resolutie van 1920x1080 geloof ik.