• edokter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 14:38
Zojuist heb ik na het bij elkaar sprokkelen van alle onderdelen mijn 'nieuwe' PC klaar, maar helaas geeft hij geen krimp. Alle fans gaan draaien, behalve op de Club3D. BootLED blijft branden (moet gaan knipperen tijdens boot), maar ik krijg geen beeld (op beide kaarten). Geen piep, geen POST. Uitzetten wil alleen na 5 seconden power indrukken. Alles is eigenlijk nieuw, behalve de processor; die komt uit een PC met 'kapot moederbord' (van werk). Waarschijnlijk is dit dus de schuldige, maar zou graag weten of dit gedrag klopt met een defecte processor.

Moederbord: A-Open i865PE-7IF (Intel 865PE, LGA775)
Processor: Pentium 4 540 (3.2GHz, 800FSB, 1MB)
Geheugen: Crucial 2 x 1GB PC3200
Harde schijf: Maxtor 320GB SATA
Video: Club3D HD4670 1 GB AGP (ook nVidia GeForce 5200 getest)
Voeding: Cooler Master Elite Power 400W

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zou best kunnen, symptomen komen overeen, maar kunnen ook andere oorzaken hebben. Meer valt er eigenlijk niet echt van te maken omdat je niet zeker weet of het systeem an sich wel boot met een bekende werkende proc, het liefst van hetzelfde type..
Probeer dus een proc waarvan bekend is dat die werkt om te kijken of het niet iets anders in je systeem is. Boot die proc wel, probeer nogmaals de defecte proc, boot niet? Voila, zeer waarschijnlijk het antwoord. Als het mobo de procs prima ondersteunt.

Handig: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 16-12-2009 20:18 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.