Windows 7 installer blijft laden (10 min+)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Het is een tijdje dat ik nog in het Windows-deel van GoT een topic geopend heb :P

Ik heb hier net een systeem in mekaar getimmerd:
• Antec P180 Mini
• Athlon II X2 250
• Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
• 80 S-ATA HD
• DVD-reader van het rek met afgedankte onderdelen
• Een legale Windows 7 Home Premium 64 bit DVD

Ik heb het BIOS geflasht naar de laatste versie (F5). Volgens de Q-Flash utility (dat vanuit het BIOS toegankelijk is) ging dat goed. Het systeem staat ingesteld om van de DVD-lezer te booten - en doet dat ook. Ik krijg netjes de vraag of ik de Windows-DVD wil opstarten en als ik bevestig krijg ik eerst het wit-zwarte scherm dat 'Loading setup files' of iets dergelijks vermeldt. Het balkje loopt langzaam vol en dan gaat het over in een laadscherm dat erg lijkt op het bewegende balkje dat je tijdens een boot van Vista ziet. Ondertussen is dat onding al een half uur aan het 'laden' maar op de DVD-lezer blijft het lichtje angstvallig donker.

Ik heb een Linux-CD geboot, dat ging zonder problemen, en ik heb de partities van de HD (die tot gisteren nog in een andere desktop zat waar XP op draaide, als gegevensschijf) gewist en ook de MBR gewist met dd. De schijf bevatte geen bootloader (en die zou na de dd-operatie gewist moeten zijn, mocht die er toch nog op gestaan hebben). Daarna heb ik opnieuw een poging gewaagd om de Windows-DVD te booten, maar ik krijg net hetzelfde scenario.

Ik heb in het BIOS AHCI ingesteld in plaats van dat backwards compatible gedoe. Ik durf te hopen dat Windows 7 daarmee overweg kan.

Google lijkt me niet te kunnen verderhelpen en ook de troubleshooters van dit subforum lijken dit probleem niet te bespreken.

Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag :).

Edit: holy fsck, kan een modje de titel wijzigen aub O-) Ik heb installatie en installer door mekaar gehaspeld 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 19-12-2009 08:15 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

huh? wat? :P

anyways: er zijn sommige dvd drives die niet helemaal lekker werken met de UDF DVD van Windows Vista en 7.
Zou goed kunnen dat je daar ook last van hebt - ben je dat station eenmaal gepasseerd werkt die driver verder gewoon normaal maar daar kun je nu niet zoveel mee ;)
Alternatief: probeer de USB install methode (stick)..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Hmm :-/

Ik zal es een andere DVD-lezer proberen, bedankt. De enige 4 GB stick die mijn collectie rijk is heeft net dit weekend beslist om AWOL te gaan :P.

Edit: ik heb een NEC 3520 geprobeerd, zelfde probleem. Morgen haal ik 'n nieuwe USB stick.

[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 16-12-2009 22:11 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ok. Ik heb de hele meuk op een USB-stick gegooid, ik heb de 32 bit bootbestanden van een Vista-DVD gebruikt omdat m'n Windows XP-installatie 32 bit is, en dus de installatie van de 64 bit bestanden niet kan uitvoeren ('not a registered win32 application blabla').

De installer laadt zelfs niet van de USB stick; ik raak niet voorbij de cursor na de POST. Uiteindelijk heb ik m'n 32 bit Windows Vista-DVD erin geduwd, en kijk: binnen een paar minuten zie je de installer.

Ik heb net in m'n BIOS de AHCI modus uitgeschakeld en geloof het of niet ineens wil dat kreng wel laden...

Edit: kijk es aan. Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem :).

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 18-12-2009 18:33 ]