Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Search leverde niets op, dus vandaar dit topic:

Vandaag heb ik gebeld met T-Mobile om een unlock-code aan te vragen voor mijn iPhone. Heb hem inmiddels alweer ruim een jaar in bezit. Waarom? Zodat ik er andere simkaarten in kan doen als ik in het buitenland ben. Vooral met wintersport etc erg makkelijk!

Maar, mijn iPhone is inmiddels al 2 keer vervangen voor een nieuwe door de verzekeringsmaatschappij, en nu wilde het zo zijn dat ze bij T-Mobile het IMEI nummer niet accepteren. Er wordt wel een code mijn kant op gestuurd, maar ze kon niet garanderen dat deze zou werken.

Hoe kan ik nou toch van de simlock afkomen, mocht deze niet werken? T-Mobile zegt dat het geen T-Mobile toestel is, maar hij kwam toch echt via T-Mobile verzekeringen (Pro Assist dus) en ik ging er vanuit dat zij hem ook daar meteen zouden registreren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Volgens mij niet "legaal" maar werkt wel:

http://www.iphoneclub.nl/...ulp-jailbreak-unlock.html

EDIT: Als het hier niet toegestaan is, verwijder maar :P

[ Voor 14% gewijzigd door kronolith op 16-12-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem nou net, ik wil het legaal hebben :)
Ik wil mijn iPhone niet jailbreaken, vind het de moeite vooralsnog niet volledig waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Tja dan moet je toch egt bij tmobile zijn denk ik. Volgens mij is er geen legale manier van unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Pro Assist is toch een onafhankelijke maatschappij welke zelf haar toestellen inkoopt, en zo aan jou verstrekt? Dus of het een T-Mobile iPhone is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
W00fer schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:57:
Pro Assist is toch een onafhankelijke maatschappij welke zelf haar toestellen inkoopt, en zo aan jou verstrekt? Dus of het een T-Mobile iPhone is durf ik niet te zeggen.
Hm,, dan toch maar eens kijken of hij misschien al simlock vrij is, kan het mij niet voorstellen, maar toch... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

<gerucht>
Doe een andere simkaart er in en je krijgt de vraag automagisch dat je een code moet invoeren die je van de T-Mobile moet krijgen.
</gerucht>

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:06
VisionMaster schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:22:
<gerucht>
Doe een andere simkaart er in en je krijgt de vraag automagisch dat je een code moet invoeren die je van de T-Mobile moet krijgen.
</gerucht>
Nee dus.

Je iPhone wordt geunlockt via iTunes zodra je IMEI nummer op een whitelist staat. Als je dit wil regelen moet je toch echt contact opnemen met T-Mobile, en wel via dit telefoonnummer: 070-3056007. Als je ooit nog een nieuwe krijgt via garantie, moet je weer dat nummer bellen om hem te laten unlocken.

1 minuut googlen

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Wat ik heb gedaan: T-Mobile winkel in lopen, zeggen dat ik 'm wilde unlocken.
Het personeelslid de telefoon gegeven, die klopte wat gegevens in.
's Avonds kreeg ik een email met instructies, namelijk:
Uw iPhone kan nu simlockvrij worden gemaakt.

Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt:

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (dus KPN, Vodafone, of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op, verder hoeft u nergens op te drukken.
4. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met I-Tunes opgestart. I-Tunes moet verbonden zijn met internet.
5. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
6. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
7. I-Tunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
8. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

Mocht u uw toestel na twee pogingen toch niet simlockvrij kunnen maken, neemt u dan telefonisch contact op met onze afdeling Sim Unlock via het nummer 070 − 305 6007. U kunt bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 20.00 uur.
Ik moest het even twee keer doen, maar daarna simlockvrij, zonder code inkloppen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Ja maar bij jou klopte je IMEI van je telefoon logischerwijs met je klantgegevens. Bij de TS is deze dus een paar keer veranderd. Kan je niet met wat papieren aantonen dat dit inderdaad zo is en dan eens een fysieke winkel instappen? Met de opgestuurde code kan je niks, dat gaat enkel voor andere telefoons. Apple hanteert een whitelist inderdaad, waar je IMEI dan aan wordt toegevoegd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:50

Padvinder

doet z&#039;n best

Mijn iPhone is ook vervangen door T-mobile na een val, en ik heb gewoon via de website een unlock aangevraagd. Na een hele tijd ontving ik dezelfde mail als CJ_Latitude en met de Telfort SIM kaart van m'n vriendin heb ik 'm toen unlocked. Duurde overigens niet een half uur, maar was met 2 minuten gepiept.

Als jouw telefoon wordt vervangen door T-mobile, vervangen ze ook je IMEI in hun database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook de mijne is inmiddels simlock vrij. Heb mijn IMEI nummer door gegeven aan T-Mobile en ze hebben hem op de lijst gezet, via iTunes kon ik hem uiteindelijk unlocken.

Omdat mijn iPhone overigens splinternieuw is (ik denk nu 3 weken oud max) zit ik er wel over te denken om hem te verkopen en een 3GS simlockvrij te kopen in Belgie. Meer mensen die dat gedaan hebben?

Iig, voor iedereen met een Pro-Assist verzekering, gewoon bellen met 1200 en je kan je telefoon simlock vrij laten maken als je al een jaar abonnee bent :Y)
Pagina: 1