Toon posts:

Trunking probje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een HP procurve switch (2524) m.b.t. trunking. Ik had 4 netwerkkaarten in trunking geplaats (4 intel nic's, 3x PCI en 1x On-Board)

Als ik dit zo hou verliezen de werkstations om de haverklap de verbinding met de serverschijven. Het netwerkbrowsen is ook geen gang in te krijgen.

Enig idee waar dit aan kan liggen, aan de verschillende nics misschien ? (moeten ze indentiek zijn?)

ps. Gewoon een verbinding van de switch naar de server op 1 nic gaat wel goed.

Verwijderd

- Welk OS gebruik je?
- Ondersteund dat OS trunking wel.
- Misschien moet je speciale software installen om trunking te enable'en?

Iets meer info bij zo'n specifiek problem is altijd wel handig :-)

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
- Windows 2000 Server
- Ja
- Trunking enablen gaat via telnet en werkt prima.

Software moet het probleem niet zijn. In Win2k server kun je gewoon meerdere nic's samenvoegen als één viruele nic.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46
Er zijn 1001 verschillende methoden van trunking. De meesten zijn merk-gebonden. Het kan heel goed zijn dat je kaarten niet samenwerken met je switch.
Eh.. Je kan ook load-balancing doen over die netwerkkaarten, maar hoe dat in windows ingesteld moet worden, ik heb geen flouw idee.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Ik heb dit ook eens geprobeert maar dan met 3com switches.

Maar het schijnt dat trunking er is voor switches onderling en niet voor conectivity met je pc (server)

Dan zal je toch echt loadbalancing moeten toepassen, of stap over op Giga ethernet via koper.

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

Topicstarter
Mmm misschien is dat het probleem dan :)

maar eens bellen met HP ofzo...

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Dit komt mij bekend voor. Alleen hadden wij dit met een Procurve 2424 en 3 netwerkkaarten.

Wij geloofden de leverancier dat dat zou werken |:( Maar het werkt alleen met 2 of 4 netwerkkaarten.

Heb jij het al met 2 Intel NIC's in de PCI sloten geprobeerd ?

[Later]

Worden Intel kaarten wel ondersteund... Ik weet het niet... Probeer eens twee HP 905-TX kaarten met deze drivers: http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpnetserve5883_swen.html
Ik heb momenteel niet alle info bij de hand. Ik zal morgen nog effe kijken.
Pagina: 1