Sapphire Radeon HD5850 video playack stottert

Pagina: 1
Acties:

• ronaldmik
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb sinds een week een nieuwe pc. Alles werkt fantastisch, maar wanneer ik een film open, stottert het beeld en het geluid.

Het probleem met het beeld doet wel wat denken aan tearing; het lijkt wel alsof de horizontale lijnen van het scherm niet snel genoeg getekend worden en zelfs door-'loopen' op de volgende lijn. Ook lijkt het soms alsof het volledige beeld gewoon niet op tijd opgebouwd kan worden, zoals je ziet wanneer de buffer niet snel genoeg volloopt. Dit gebeurt alleen bij films en series; ik heb bij games totaal geen last hiervan.

Het stotteren van het geluid leek over te zijn toen ik de originele drivers op de bijgeleverde disc (oude dus) installeerde. Het beeld leek minder tot niet te 'tearen' en haperen, wanneer hij in een window of full-screen draait, maar wanneer de interface van de player naar boven komt door een muisbeweging des te meer.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb het volgende:

Asus P6T SE (BIOS gister geflashed naar de laatste versie)
Kingston HyperX DDR3 1600 CAS9 (draait op dit moment op 1066 CAS8)
Sapphire Radeon HD5850 1GB GDDR5 (niet overgeklokt)
Intel Core i7 920 (niet overgeklokt, met Scythe Mugen2-koeler)
Seagate Barracude 7200.11 1GB
Evertech 650W voeding

Dit systeem zou toch geen moeite mogen hebben met video playback?

Ik heb de geprobeerd:

bijgeleverde drivers
de laatste (Catalyst 9.11) drivers
een of andere november hotfix-versie van saphhiretech.com
CCC gedeïnstalleerd
Aero uitgeschakeld
VLC mediaplayer
Media player classic
Baseclock omhoog tot aan 200Mhz
RAM multiplier naar 1333 en 1600

Alvast bedankt,

Ronald

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:10
Even wachten op de officiële 9.12 drivers (of download ze hier via het forum), en nogmaals proberen, met een beetje geluk is het dan opgelost.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• ronaldmik
De 9.12 beta drivers hebben het probleem niet verholpen. Ik download en installeer in ieder geval direct de officiële 9.12 catalyst wanneer die uitkomt.

Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem of meer ideeën?

PS Ik draai Windows 7 ultimate

edit:

Ik heb de drivers allemaal verwijderd en windows 7 de boel laten regelen. Dat, in combinatie met media player classic home cinema doet ie het zonder te stotteren.

Ik begrijp niet precies waar het aan ligt of hoe het kan, maar kennelijk doet windows 7 met handmatig geïnstalleerde drivers in combinatie met VLC (en media player classic toen ik testte) nogal moeilijk. Ik moet wel zeggen dat ik niet (meer) fatsoenlijk kan slepen met de video player, maar weet ook niet of dat weer aan mpc-hc ligt.

Ik zal in ieder geval 9.12 catalyst proberen zogauw deze uit is.

[ Voor 54% gewijzigd door ronaldmik op 16-12-2009 23:45 ]

• ronaldmik
Nog even om het topic af te ronden: ik heb 9.12 catalyst geïnstalleerd en net VLC nog even geprobeerd en het werkt prima. Ik weet niet helemaal 100% zeker of het aan de drivers lag, maar ik acht de kans wel groot.

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Heb je misschien de verkeerde drivers van internet afgehaald? (ik dacht namelijk dat ik de 64bits ulitmate van windows 7 had), maar ik heb de 32bits. drivers van de 64 bits werken niet juist(geprobeerd met dirt 2).