Coda slider en indexering zoekmachines

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 10:51
Kan hier zowel in NL als ENG niets over vinden via de gebruikelijke zoekmachines, forum search hier geeft me ook geen resultaat...

Momenteel heb ik een nieuwe website in de maak, waarvoor ik graag de welbekende en veel toegepaste coda slider wilde gebruiken http://www.ndoherty.biz/demos-index/.

Nu heb ik begrepen dat dit als grote nadeel heeft dat de afzonderlijke pagina's - die dus eigenlijk geen afzonderlijke pagina's zijn - niet geïndexeerd kunnen worden. Is dit waar en is er eventueel een oplossing beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Alles staat toch in de divs, dus indexeerbaar voor google?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Zover ik in de broncode kan zien staan alle contentblokken er in dus dan is het ook indexeerbaar. Ze worden alleen niet als afzonderlijke pagina's geindexeerd, maar als 1 grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja het is waar.

Zo'n slider is een leuke gimmick voor de site van je hockeyclub ofzo maar niets voor serieuze sites imho.

Het maakt bookmarken ook lastig.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
André schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:34:
Zover ik in de broncode kan zien staan alle contentblokken er in dus dan is het ook indexeerbaar. Ze worden alleen niet als afzonderlijke pagina's geindexeerd, maar als 1 grote.
Dat is waarschijnlijk wat mijn websitebouwbedrijf bedoelde. Maar, wat is er erg aan als het niet als afzonderlijke pagina's geïndexeerd wordt maar als 1 grote pagina?

Even voor de duidelijkheid; er komt een categorie 'Fotografie' op mijn website die als pagina's 'Architectuur', 'Landschap', 'Buitenland' etc. krijgt. Stel je zit op de pagina 'Architectuur' en je klikt rechts van de pagina op een pijl, dan schuift de categorie 'Landschap' in beeld.

(Zie http://denooyer.nl/new1.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Juup schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:34:
Ja het is waar.

Zo'n slider is een leuke gimmick voor de site van je hockeyclub ofzo maar niets voor serieuze sites imho.

Bookmarken vind ik niet zo'n probleem, mensen zullen niet mijn pagina Fotografie --> Architectuur gaan bookmarken in hun favorieten lijkt me, dan zullen ze gewoon www.denooyer.nl bookmarken..

Waarom is het volgens jou niet voor serieuze sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Juup schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:34:
Ja het is waar.

bookmarken kan prima als je met anchors werkt.
Www.website.nl/index.html#portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Ik zag inderdaad dat de links als volgt werken (op de voorbeeld site):
http://www.ndoherty.biz/demos/coda-slider/2.0/#1
http://www.ndoherty.biz/demos/coda-slider/2.0/#2

Bookmarken lijkt dus geen probleem te zijn, maar hoe zit het nu met indexeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Indexeren is op zich geen probleem ( alles staat gewoon toonbaar in de source ), google ziet enkel de complete slider als 1 pagina wat er weer toe kan leiden dat iemand die op een woord zoekt wat in de 4e slide-pagina staat na de 3e slide pagina afhaakt ( duurt te lang ).

Google trekt zich niets van je js history plugin aan waardoor google geen #1 bookmarks aangeeft, maar je text is wel gewoon te vinden met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
Gomez12 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:07:
Indexeren is op zich geen probleem ( alles staat gewoon toonbaar in de source ), google ziet enkel de complete slider als 1 pagina wat er weer toe kan leiden dat iemand die op een woord zoekt wat in de 4e slide-pagina staat na de 3e slide pagina afhaakt ( duurt te lang ).

Google trekt zich niets van je js history plugin aan waardoor google geen #1 bookmarks aangeeft, maar je text is wel gewoon te vinden met google.
Duidelijk. Lijkt me prima dus, mensen vinden mij toch niet echt via een categorie fotografie. Ik ben ZZP'er en moet het voor 95% van mond tot mond reclame hebben.

Andere vraag; omdat alles van die slider dus op 1 pagina staat, neem ik aan dat bij het klikken op bijvoorbeeld Fotografie --> Landschap, alle categoriën ervoor en erna ook ingeladen moeten worden door de browser, aangezien het op dezelfde pagina staat (maar alleen niet zichtbaar is). Dit kan dus wel eens problemen geven omdat het teveel informatie in één keer is? Of klopt mijn redenatie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
chieldeno schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:11:
[...]
Andere vraag; omdat alles van die slider dus op 1 pagina staat, neem ik aan dat bij het klikken op bijvoorbeeld Fotografie --> Landschap, alle categoriën ervoor en erna ook ingeladen moeten worden door de browser, aangezien het op dezelfde pagina staat (maar alleen niet zichtbaar is). Dit kan dus wel eens problemen geven omdat het teveel informatie in één keer is? Of klopt mijn redenatie niet?
Enkel bij het begin van de slider wordt alle content geladen, elke klik binnen de slider wordt er niets meer geladen ( enkel creatief deeltjes verborgen / getoond ).

Zwaarte van de slider hangt compleet af van de content, zet jij er 4 goedgeresizde foto's met enkel een kort bijschrift in dan is het niet zo spannend.
Gooi jij er 50 full-hd foto's ( a 3mb per stuk ) in dan heeft je bezoeker wel even een uitdaging ja.

Simpele stelregel die ikzelf hanteer is max 8 slides ( per slider ) en 2 sliders ( over de hele website ).
Voor een fotografie website zou ik het enkel gebruiken om highlights te tonen, je totaal zou ik gewoon in een normale gallery stoppen.

Sowieso is een redelijke rule of thumb wel te bepalen door gewoon JS uit te zetten ( dan krijg je het over het algemeen allemaal onder elkaar getoond ) en dan te kijken wat nog zinnig te doen is.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou natuurlijk eerst een variant van de website kunnen maken met één onderwerp per pagina en vervolgens de slider toevoegen en asynchroon de content laden zonder pagina-refresh. Dus echte "progressive enhancement" i.p.v. "graceful degradation".

Werkt goed voor Google en de gebruiker ziet alsnog de beoogde functionaliteit.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1