Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb nu dus een Asus a7v400-mx moederbord. Alleen, dr valt echt niks in te stellen (alleen de fsb met behulp van dip switches)
Dus dachten we, laten we een mobo kopeb waarop dat wél kan (Vcore Vdimm FSB en multiplier)
nu hebben we 2 opties:
-Asrock K7NF2-Raid
-Asus a7v8x-x

Die 2e kan ik voor 3/4 van de prijs van de asrock kopen.
Welke raden jullie aan?
Alvast bedankt voor het advies
(het is namelijk gewoon een leuk weekendprojectje wat we van plan zijn te doen. Het hele moederbord in de olie, en véél overclocken:P De processor is een socket-a Thoroughbred 2600+ die nu op 1833 MHz draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hoeft een topic niet te kicken binnen 24 uur.

Qua moederbord zou ik zeker voor de Asus gaan. Heb dat ding zelf ook eens gehad en overklokken ging heerlijk. Heb toen een Athlon XP Mobile 2600+ op 3700+ laten draaien.

Edit: Oh wacht ff. Dat was een Asus A7N8X-X geen Asus A7V8X-X. Dan nog zou ik eerder voor de Asus gaan dan voor Asrock. Asrock is qua overklokken nou niet echt geweldig. Ik zou wel even goed opzoeken welke de beste overklok mogelijkheden heeft. Probeer eens wat resultaten te vinden van mensen die beide moederborden gebruikt hebben voor overklokken.

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 16-12-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
Sorry :P nee ik had alleen nogal haast want we moeten voor vrijdag beslissen (A)
Maar nu ben ik nog steeds niet echt verder:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Ik heb de Asrock K7NF2-Raid zelf gehad en volgens mij heeft die lekker veel overclock functies, en aangezien die ASUS een via chipset heeft zou ik voor de Asrock gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou voor de Asrock gaan, aangezien die de nForce 2 chipset heeft, en die was toentertijd toch wel erg goed. Verder heeft hij zo te zien toch nog wel wat overklokopties (zoals het locken van de PCI/AGP bus).
Pagina: 1