• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 12:56
Hoi,

Ik zit met een aantal probleempjes, en zal ze zo duidelijk mogelijk proberen te beschrijven. Ik ben namelijk bezig met een school opdracht, en het wil mij niet lukken.

Binnen ons bedrijf staat een Windows Server 2008 x64 Standaard met Exchange 2007 er op geïnstalleerd. Deze software moet ge-upgrade worden naar Server 2008R2 x64 en Exchange 2010.

Ik heb gelezen dat Exchange 2007 niet werkt onder Server 2008 R2. Nu zit ik met 2 scenario's wat ik wil gaan testen.

Kan Exchange 2010 geïnstalleerd worden op een Server 2008 x64, en is het dan mogelijk om de upgrade naar Server 2008 R2 uit te voeren?

Of moet ik een nieuwe installatie uitvoeren van Server 2008 R2, en dan alle server roles ect overlaten zetten van 2008 naar R2?

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaring hier mee is, en of dit mogelijk is :)

Alvast Bedankt !

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
ik zou lekker een schone bak installeren met exchange 2010 en alles over gooien. desnoods P2V je de oude bak en knikker je die op een tijdelijke machine. zo kun je ook geleidelijk alles over zetten ipv 1 lange downtime creeeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 16-12-2009 17:53 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Bman59
Oke, maar hoe het er over heen gooien. Ik heb namelijk nog niet zo heel veel ervaring met de server omgevingen.

Wat is dan de beste manier om zo veel mogelijk settings, profielen, dhcp en dns over te zetten ?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe belangrijk is de exchange server voor jullie bedrijf? Als exchange geen hobby project is voor je bedrijf is zou ik echt iets ernaast gaan opbouwen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Razwer
Bman59 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:24:
Oke, maar hoe het er over heen gooien. Ik heb namelijk nog niet zo heel veel ervaring met de server omgevingen.

Wat is dan de beste manier om zo veel mogelijk settings, profielen, dhcp en dns over te zetten ?
ik zou dan om te beginnen eens de studie boeken in duiken. exchange en server 2008 upgraden / migreren is niet effe een klusje wat je zomaar doet. Waarom de must voor upgrade trouwens?

• Bman59
Nou de Exchange word elke dag veel gebruikt. Het is dan ook de bedoeling dat tussen kerst en oud&nieuw de boel geüpgraded wordt naar R2 en 2010.

Ze hebben aan mij gevraagd of ik dit als afstudeer project wilde uitvoeren. Dus vandaar dat ik overal en nergens informatie vandaan aan het halen. De standaard dingetjes in server 2008 en Exchange 2007 weet ik zo'n beetje wel te vinden, maar dit is voor mij nog onbekend gebied.

Is het überhaupt wel te doen?

Ik heb zelf nog iets gelezen over het uninstallen van de Exchange 2007 server, dan van 2008 naar R2, en dan 2010 installeren. Dit moet volgens mij wel haalbaar zijn, zonder alle config's en roles opnieuw in te stellen. Iemand hier ervaring mee dan?

• Razwer
zoals gezegd, het is slimmer om een nieuwe schone bak in te stellen en alles te migreren. data met NTFS ACLs kun je coperen met robocopy en de rest valt opnieuw in te stellen. Upgraden is in dit soort gevallen een afrader, gezien het feit dat ALS er iets fout gaat, je hele exchange infrastructuur op zn gat ligt en je je DR mag gaan uit voeren. Dat wil je niet.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Inplace upgrade van Exchange 2007 naar Exchange 2010 kan sowieso niet. En als je Exchange 2007 de-installeert en daarna, op een geupgrade 2008 bak, Exchange 2010 installeert, kan je lekker alles opnieuw inrichten.

Ik mis trouwens, naast het feit dat dit even houtje touwtje in elkaar geflanst moet worden zonder kennis van zaken of een plan, de gehele noodzaak voor deze upgrade.

• Bman59
Nou, ik ben verschillende dingen aan het uitzoeken, en testen om te kijken welke manieren het beste kunnen zijn voor de upgrade bij ons op het bedrijf. Volgens mij heb ik nog niet gezegt dat het om een test situatie gaat.

Wij zijn namenlijk aan het onderzoeken hoe wij een upgrade kunnen uitvoeren. Ik moet een project doen voor mijn school, en ben nu alle verschillende mogelijkheden aan het testen.

Vandaar dat ik informatie aan het in winnen ben. :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

De technisch te verantwoorde weg van je upgrade is: nieuwe server, Win2k8 R2 64bits installeren, Exchange 2010 64 bits installeren. Exchange 2007 naar Exchange 2010 migratie plan volgen zoals bv deze: http://www.networkworld.com/community/node/47778

• Bman59
Ik heb het zojuist even bekeken, en lijkt mij goed te doen :) Bedankt, ik zal dit eens uitproberen. Ik laat nog wel weten of het heeft gewerkt.
Pagina: 1