C# create/emulate virtual serial port

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_check_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Beste leden,

mijn vraag is heel simpel. Kan je met C# een virtuele seriele poort creeren?
Dus je C# programma start op, en de computer denkt in 1 keer dat er een extra com-poort in zijn hardware zit.
Met google kom ik niet ver, heel misschien vermoed ik dat je iets met de WMI kan, maar ik kom er niet uit.

Gr. Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59

TeeDee

CQB 241

Deze Google resultaten al bekeken?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik zie daar eerlijk gezegd geen antwoord bij voor de TS.

Het antwoord is overigens NEE. Virtuele seriele poorten zijn driverobjecten, en moeten door een driver gemaakt worden. Een programma is geen driver.

Verder kun je C# niet gebruiken voor dit soort drivers, omdat virtuele seriele poorten een KMDF driver nodig hebbenn. .Net is alleen bruikbaar voor UMDF drivers. En eerlijk gezegd is dat ook zo verstandig, stel je voor dat je een 115200 baud seriele poort emuleert met UMDF. Dat kost je 1 COM roundtrip per byte, dus tienduizenden calls per seconde.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59

TeeDee

CQB 241

MSalters schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:10:
Ik zie daar eerlijk gezegd geen antwoord bij voor de TS.
De eerste hit geeft mij toch behoorlijk de indruk dat je middels C# een virtual serial port kan maken.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
nvm. Ik moet beter lezen :P

[ Voor 123% gewijzigd door RobIII op 17-12-2009 11:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

In principe gaat het. Kijk naar Daemon Tools. Dat biedt zich aan via een SCSI drive. En dan worden vandaar (heel simpel gezegd) de read calls geredirect naar een image, en wordt data gereturned.

Dus het gaat echt wel. Maar waarschijnlijk dat je in C++ die virtuele COM poort moet schrijven, en dan met events oid zorgen dat deze 'popuppen' in uw C# app.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Bob_check_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
hm C++ heb ik nog nooit iets meegedaan, jammer dat er nog geen simpele class in C# voor bestaat dan :)
thanks anyway voor de reacties, ik ga weer verder zoeken
Pagina: 1