Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe computer gekocht en omdat mijn beeldscherm nogal klein is wil ik ook een nieuw kopen. Ik zou ook graag televisie willen kijken vanuit mijn werkkamer. Ik heb me een beetje in verdiep in de materie en volgens mij zijn er 3 mogelijkheden:

- een nieuw beeldscherm kopen met een ingebouwd tv tuner (analoge en digitale)
- een tv-kaart installeren in mijn computer
- een externe tv-kaart aanschaffen (zoals de AVerMedia AVerTV BOX W7 Plu)

Wie kan me verder hierover adviseren??
Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alle opties hebben hun voor- en nadelen. Weeg deze tegen elkaar af en kies wat jij het prettigst vind werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het liefst tv willen kijken zonder mijn computer aan te zetten ..... Hebben jullie goed ervaring met externe tv-kaarten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je TV wil kijken zonder computer dan is een TV kaart natuurlijk niet handig.
Voor ervaringen kun je eens kijken naar reviews van de verschillende producten (vragen naar ervaringen in een topic is niet de bedoeling, want die zijn ook zelf te vinden).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

En hoe zou je TV willen kijken? Je hebt nogal wat opties.

Analoog? Digitaal? En in digitaal:

DVB/T? Indien: wil je meer dan NL1-2-3?
DVB/C? Indien: welk kabelaars gebied woon je?
DVB/S? Indien: canal digital?

Sowiezo wil je dus TV kunnen kijken zonder je PC aan te zetten. Dan kom je eigenlijk dus uit op een TV, of een monitor met tuner. Afhankelijk van wat je wilt moet je kijken naar wát voor tuner je er in wilt, of zelfs dat je HDMI poorten (of in het geval van digitenne: een scart poort, meer is niet nodig voor die kwaliteit) nodig hebt om zowel je PC als de externe tuner (een zgn. Set-top box) aan te sluiten. En hoe had je het geluid bedacht?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 10:45
Ik wou ook graag in mijn kantoor tv kunnen kijken zonder daarbij een pc aan te zetten,

Ik heb hiervoor een 19" LG tv / monitor combi gekocht, koste me €200

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV kijken hoort - ook als het via computerhardware gebeurt - in Mediaspelers & HTPC

Move OH -> MH

Daarnaast sluit ik me bij de eerdere posters aan - een beetje meer eigen inzet zou welkom zijn, en definieren wat je bedoelt met "TV" kan ook nogal schelen voor de mogelijkheden :o

Oslik blyat! Oslik!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Waarom koop je niet gewoon een tv met kabel aansluiting. Dat heeft die van mij ook.
Ik kan gewoon tv kijken (digitaal) zonder mijn pc aan te hoeven zetten.

Gewoon simpel vanaf de aansluiting een T-stuk en de coax kabel doorlaten lopen naar de monitor van mijn pc.
Zijn zat tv's die dit ondersteunen en moet je nagaan dat mijn monitor al ruim 5 jaar oud is.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om digitale TV van UPC... Ik denk dat ik uiteindelijk voor een externe tv-kaart gaat kiezen. Nu kan ik gaan kijken voor een mooie grote monitor.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Digitale TV van UPC kun je niks mee, met een aparte TV kaart, omdat je 100% vast zit aan de UPC Box wat betreft de ontvangst/tuner. Een TV/monitor met meerdere HDMI inputs zal echter wel aansluiting op die UPC box faciliteren, terwijl er ook een PC aan kan.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:55:
Het gaat om digitale TV van UPC... Ik denk dat ik uiteindelijk voor een externe tv-kaart gaat kiezen. Nu kan ik gaan kijken voor een mooie grote monitor.
Dit gaat moeilijk lukken, je kabel gaat direct in de digitale decoder. Wat je wel kan doen is een T-stuk op de decoder plaatsen en daarna door linken naar je tv.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1