Hallo,
Ik vroeg mij af of iemand me hierbij kon helpen. Ik kom van het HBO af (Bedrijfskundige Informatica) en wil in februari beginnen met een Master (Informatiekunde). Aangezien ik in de omgeving van Utrecht woon, heb ik een toelating aangevraagd voor de master Business Information Systems van het Universiteit van Amsterdam (UVA) en Business Informatics van de Universiteit van Utrecht (UU). Beide opleidingen lijken (op eerste gezicht) vrij veel op elkaar, alleen verschillen op een paar vlakken wat van elkaar. Hier even opgesomd:
UVA:
+ Opleiding in het Nederlands
+ Website / omschrijving geeft een professionele indruk
- Officieel een 1-jarige master (excl. premaster) dus geen Stufi
UU:
+ 2-jarige master
+ Persoonsgebonden deficienties wegwerken i.p.v. algemene premaster
+ Kortere reistijd
- Website komt minder professioneel over
Nu heeft niet een van de opleidingen een 'knock-out' punt waardoor ik direct zeg dat ik voor een van de twee wil gaan. Er zijn twee dingen die ook erg belangrijk zijn, maar voor mij op voorhand moeilijk zijn te achterhalen:
Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom
Alvast bedankt!
Ik vroeg mij af of iemand me hierbij kon helpen. Ik kom van het HBO af (Bedrijfskundige Informatica) en wil in februari beginnen met een Master (Informatiekunde). Aangezien ik in de omgeving van Utrecht woon, heb ik een toelating aangevraagd voor de master Business Information Systems van het Universiteit van Amsterdam (UVA) en Business Informatics van de Universiteit van Utrecht (UU). Beide opleidingen lijken (op eerste gezicht) vrij veel op elkaar, alleen verschillen op een paar vlakken wat van elkaar. Hier even opgesomd:
UVA:
+ Opleiding in het Nederlands
+ Website / omschrijving geeft een professionele indruk
- Officieel een 1-jarige master (excl. premaster) dus geen Stufi
UU:
+ 2-jarige master
+ Persoonsgebonden deficienties wegwerken i.p.v. algemene premaster
+ Kortere reistijd
- Website komt minder professioneel over
Nu heeft niet een van de opleidingen een 'knock-out' punt waardoor ik direct zeg dat ik voor een van de twee wil gaan. Er zijn twee dingen die ook erg belangrijk zijn, maar voor mij op voorhand moeilijk zijn te achterhalen:
- Wat is (het niveau van) de kwaliteit / accreditatie van de opleiding / universiteit (zijn hier gradaties in?). Is dat openbaar?
- Hoe worden de docenten, de stof en de organisatie van de opleiding beoordeeld door (ex)studenten? Misschien dat mensen hier wat persoonlijke ervaringen willen posten?
Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom
Alvast bedankt!