DOS commando's in een webpage verwerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...het achterliggende verhaal:...
Binnen het bedrijf waar ik werk hebben we de mogelijkheid of via Windows' Hulp op Afstand de PC's van onze collega's over te nemen ter ondersteuning wanneer zij problemen met applicaties hebben.
Een van de dingen die wij als servicedesk medewerkers dan ook regelmatig uitvoeren is met HoA assisteren bij het installeren van patches en updates voor Windows en diverse apps.

Tijdens het installeren van de patches komt het regelmatig voor dat Windows met een (bekend) venstertje komt over het automatisch afsluiten van het systeem. Waarbij zo'n nerveus terugtel klokje je erop wijst dat je nog ruim 14 minuten hebt voordat het systeem automatisch word ge-reboot. En je dan nog vriendelijk vraagt om alle programma's die je open hebt staan even goed af te sluiten. :P

Via het DOS-cmd "shutdown" in een DOS venstertje op onze eigen PC kunnen we dit venster op de remote-pc annuleren. (shutdown -a -m \\[ip-remote-pc])
Allemaal leuk, maar soms een beetje omslachtig.

...het idee...
Om het mijzelf en mijn collega's van de desk nog iets gemakkelijker te maken wil ik een aantal DOS commando's (zoals Ping, Shutdown, Tracert) als knopjes op een webpage verwerken.
Waarbij je slechts 1x het nummer van de PC hoeft in te vullen (alle PC's hebben naast een MAC en IP ook een eigen ID-nummer/Asset-tag) vervolgens zoekt de webpage (via een Ping bijvoorbeeld) het IP adres erbij en krijg je een aantal knoppen te zien om het systeem op afstand...
- Reboot (shutdown -r )
- Shutdown (shutdown -s)
- Afmelden (shutdown -l)
- Reboot cancel (shutdown -a)
- Trace
- Ping
e.d.
... commando's te geven.

Ik heb voorbeelden van deze mogelijkheid gevonden (Google is your friend).
En daarin worden onderandere een serie batch-bestandjes gebruikt die per knop aangesproken worden waarin dan de juiste commando's zijn geprogrammeerd.
Leuk, maar vraagt wat meer werk om te installeren als ik het door collega's wil laten gebruiken.

Ik ben dus echt op zoek naar scripts als Java, ASP, PHP, die DOS commando's kunnen aansturen/uitvoeren zonder gebruik van batch-bestanden en toch de gewenste effecten kunnen leveren.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:29:
Ik ben dus echt op zoek naar scripts als Java, ASP, PHP, die DOS commando's kunnen aansturen/uitvoeren zonder gebruik van batch-bestanden en toch de gewenste effecten kunnen leveren.
Helaas is dit gewoon een Scriptrequest en die staan we hier in PRG niet toe.

PRG gaat over het daadwerkelijk zelf programmeren. Mocht je dit systeem toch zelf gaan maken en loop je tegen problemen aan dan kun je natuurlijk een nieuw topic openen, echter zorg er dan wel voor dat je duidelijk aangeeft wat je allemaal al zelf geprobeerd/gezocht hebt, en wat er niet mee wilde lukken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.