Toon posts:

Remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om via remote desktop een xp computer over te nemen en te zorgen dat de gebruiker ook zelf mee kan kijken. Een oplossing is niet logmein of een ander programma gebruiken want dat zou teveel kosten aan licenties. Maar weet iemand of dit mogelijk is?

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-02 05:11
hulp op afstand aanbieden?
cmd uitvoeren als jou als admin en je kan alles. wat wil je nog meeR?

automation fanboy

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
tightvnc misschien?
klant moet het installeren en jij ook.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Verwijderd

VNC, is een open source oplossing.

Je moet oplossingen vaker gaan zoeken in het open source&gratis, ipv je misschien gewend bent dat alles geld kost.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Logmein is gratis voor persoonlijk gebruik en het is vrij normaal dat als je dit commercieel wilt doen, je dan moet betalen ;)
Je hebt ook nog remote assistance.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 13:13
tightvnc is geen optie?

LinkedIn
BlackIntel

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

VNC is leuk, maar denk je wel aan firewalls die hier wel wss voor moeten worden opengezet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-01 00:27
Met remote desktop van microsoft is dit niet mogelijk. Er zijn wel voldoende andere gratis tools.
Denk bijv. aan: vnc

Er zijn voldoende van deze tools beschikbaar.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03 14:18

arie_papa

Running on Ubuntu

Inderdaad, VNC. Zou UltraVNC aanraden aangezien die als enige gratis met encryptie aan de gang te krijgen is.

Verder moet je zowiezo een poort openzetten, of je nou RDP of VNC of NX of whatever gebruikt.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik gebruik altijd teamviewer. Geweldig programma.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Yep, voor dit soort werkzaamheden gewoon Teamviewer gebruiken. Werkt zonder dat je het een en ander moet configureren in je router.

@Gunner: Inderdaad als je het zakelijk wilt gebruiken, moet je licenties kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 16-12-2009 15:34 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

megatronics schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:29:
Yep, voor dit soort werkzaamheden gewoon Teamviewer gebruiken. Werkt zonder dat je het een en ander moet configureren in je router.
Bij zakelijk gebruik ook niet gratis, moet je wel zelf zo netjes zijn om de licenties te regelen. Helaas vermeld de TS niet of het voor zakelijke toepassingen is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Via MSN (Versie??)kun je je "share my screen"/application doen, is ook soort remote desktop

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• pduin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08-2023
Crossloop is hier handig. Het maakt gebruik van het VNC protocol en omdat alle communicatie via de crossloop servers loopt hoeven er geen poorten open gezet te worden.

http://www.crossloop.com/

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Teamviewer is the way 2 go denk ik zo. Als je het niet voor commerciele doeleinden gebruikt is het gratis :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem is het is voor zakelijk gebruik. Dus het moet allemaal legaal gebeuren met licenties etc. Windows remote assistance gaat niet werken omdat het ook nodig is voor extern gebruik niet alleen intern. Ben nu de VNC oplossing aan het bekijken. Echt niet mogelijk om gewoon via remote desktop te gebruiken en dat de gebruiker zelf ook mee kan kijken

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42
Webex is ook een mooie professionele oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door Hari-Bo op 16-12-2009 15:43 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Misschien is het handig als je er bij verteld waar je het voor wilt gaan gebruiken, misschien oplossingsrichtingen waar je zelf nog niet aan had gedacht.

Verwijderd

Topicstarter
webex is teveel gedoe ook al naar gekeken eerst een vergadering starten en dan uitnodigen etc. Het moet echt mogelijk zijn dat ik zelf de computers zo over kan nemen en het liefst zonder een hoop reutemeteut.

Het gaat gebruikt worden om werknemers te ondersteunen bij problemen. Ik loop stage bij een groot bedrijf en de bedoeling is dat ik vanuit me computer op me kantoor. De computers van andere gebruikers over kan nemen en problemen op kan lossen voor hun maar wel dat hun mee kunnen kijken

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 15:47 ]

Verwijderd

Al eens gekeken naar Reverse VNC Connection? Zie voor windows bijv. http://www.raymond.cc/blo...-vnc-reverse-connections/

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
Je kunt met UltraVNC toch je eigen pakketje bouwen of is dat niet meer? Dacht ik ook in een grijs verleden eens gedaan te hebben. Aangezien de verbinding dan vanuit de gebruiker geïnitieerd wordt hoef je alleen te zorgen dat de poorten aan jouw kant open staan, dat moet geen probleem zijn lijkt me?

Beetje hetzelfde idee als TeamViewer/LogMeIn dus.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dan inderdaad, wat punkbuster zegt in de eerste reactie, het was met Windows Messenger altijd mogelijk om "hulp op afstand" in te schakelen, dan kun je dus een pc van iemand anders overnemen waarbij de andere blijft zien wat jij doet. Geen idee of die functionaliteit nog altijd in Windows Messenger zit, en of deze misschien ook in Live Messenger zit.

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Teamviewer Business aanschaffen. en op elke pc teamviewer host installeren.
Teamviewer account aanmaken. en elke host in je contacts lijst zetten.
overal waar op wereld aan je hosts kunnen.
Pagina: 1