Toon posts:

[OS X 10.4.11] Finder view reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuw venster open (applicaties, home folder, hulpprogramma's) of als ik dubbelklik op de harde schijf, dan opent dit venster altijd in symbolen weergave. Eventjes de weergave veranderen in kolom weergave en het venster sluiten (op het kruisje) en het is in orde, sluit je echter met command-w dan opent hij weerom in symbolen weergave.
Het irritante is echter dat als ik de kolom weergave instel, dat het na een opnieuw inloggen, herstarten of aanzetten weerom in symbolen weergave staat. Dit euvel doet zich al een geruime tijd voor.
Kan iemand mij alstublieft helpen, dit is zwaar vervelend.

osx10.4.11
In de voorkeuren van de finder staat tevens aangevinkt dat nieuwe vensters in kolomweergave moeten worden geopend.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Je Finder preferences (die plist in ~/Library/Preferences) al eens weggegooid en Finder opnieuw gestart (option indrukken en dan rightclicken op het Finder icon in je dock om daarna te kiezen voor relaunch)?
Dat wil soms nog wel eens de boel resetten. Nadeel is wel dat je daarna de nodige instellingen weer moet maken.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:29
Ik heb de titel aangepast en dit lijkt me een softwareprobleem dus ACS --> ASD.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de preference 'com.apple.finder.plist' heb ik reeds verwijderd, maar de situatie bleef onveranderd.
Ik heb nog een PowerMac G5 met dezelfde os-versie en ook die heeft dit probleem.

Nog een ander probleem is dat als ik die PowerMac wil benaderen via het netwerk, dan krijg ik een smb/cfis identiteitscontrole voorgeschoteld. Maar via dit protocol kan je niet verbinden met een mac. Ook dit is opeens opgetreden. De enige manier om nog te kunnen verbinden is via de keuze optie "verbind met server" in het finder menu en dan handmatig het ip-adres en bijhorende protocol in te typen.
Weet iemand waar dit kan aan liggen? Of hoe die preference heet zodat ik die kan weggooien?

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Klinkt dan eerder als een bug in 10.4.11.

Dat probleem van smb/cifs klinkt meer als het niet hebben ingesteld van een username/password in de instellingen van filesharing (kiezen welke accounts met shares mogen verbinden en die een wachtwoord geven). Alleen dit rijmt dan weer niet helemaal met het deel over "verbind met server". De gebruikte useraccount voor een networkshare wordt niet in een plist opgeslagen maar in Keychain. Je moet dan even in je keychain op zoek naar de naam van de server/ip-adres en die verwijderen indien je dat wilt.

Gezien het feit dat je 2 problemen hebt is het wellicht handig om eerst eens wat standaard dingen te doen als repair permissions en dan nog eens kijken of de problemen weer voorkomen.